A Toyotánál hisznek a folyamatos fejlődésben. Ez tetten érhető az autóikon is, hiszen a Toyoták egyre takarékosabbak és biztonságosabbak, egyre jobban néznek ki, az eladási darabszámok pedig igazolják, hogy a japán gyártó jó úton jár. Ám a Toyotánál találtak teret a további fejlődésre.
A Toyota ugyanis nem gondolja, hogy a világ legjobb hibrid rendszere, termékeik legendás megbízhatósága és elnyűhetetlensége okot adna arra, hogy elégedetten üljenek a babérjaikon. Tisztában vannak azzal, hogy az autógyártás a környezet terhelésével jár, ezért sokat tesznek azért, hogy mérsékeljék a gyártás során kibocsátott károsanyagok mennyiségét. A japán gyártó abban hisz, hogy jövőnk záloga nemcsak a tiszta mobilitás, hanem a tiszta levegő, a tiszta víz és a biodiverzitás is. Nem elég tehát, hogy tiszta üzemű autókat kell gyártani, azokat a lehető legkevésbé környezetszennyező módon kell előállítani.
A tisztulási folyamat ezúttal Alabamába ért el. A Toyota hatalmas motorgyárat üzemeltet itt, ahol a helyi piacon kelendő modelljeik, a Corolla, a Corolla Cross, a RAV4, a Highlander, a Sienna egyterű, valamint a Sequoia SUV és a Tundra pick-up motorjai készülnek. Az üzem melletti 68 hektáros szabad terület (ez 95 focipálya területének felel meg) kihasználatlansága adta az ötletet, hogy megfelelő mennyiségű napelemmel egyfelől sok pénz takarítható meg a jövőben, másfelől jelentős mértékben csökkenthető az üzem emissziója. A 49 millió dolláros beruházás Huntsville-ben különösen gyorsan megtérül majd, mert Alabama az USA egyik déli állama, Georgia és Mississippi között fekszik, határos a Mexikói-öböllel. Az éves napsütéses órák száma itt átlagosan 4.660, azaz több mint kétszer annyit süt a nap, mint a sarkkörinek egyáltalán nem nevezhető Budapesten (2.200).
A 49 millió dolláros beruházással elkészült napelemfarm évente körülbelül 62 ezer megawattórányi energiát termel majd teljesen környezetbarát módon. Mivel a napsütés ciklikus, ezért az áramtermelés is az lesz. A csúcsidőszakokban a 72 ezer napelem több áramot termel, mint amennyire az üzemnek szüksége van a működéshez, ezért a Toyota és a helyi közműszolgáltató együttműködési szerződést kötött. Ennek értelmében a környék vállalkozásai kedvezményes áron vehetnek áramot a Toyotától, amikor az többet termel, mint amennyit felhasznál, a Toyota pedig ugyanilyen áron kapja az áramot, amikor nem süt a nap.
Az előzetes becslések szerint a napelemek évente 22 ezer tonnával csökkentik a motorgyártó üzem széndioxid-kibocsátását. Mit jelent ez a szám az autózás világában? Egy liter benzin elégetése nagyjából 2,3 kg CO2-t termel. Az évente 22.000 tonnával kevesebb CO2 tehát kicsit több mint 9,5 millió literrel kevesebb benzin elégetését jelenti. Ennyi benzinnel egy takarékos Toyota hibrid közel kétszázmillió km-t tenne meg. Ha maradunk a példaként felhozott takarékos Toyota hibridnél és tudjuk, hogy Európában az autók átlagos éves futásteljesítménye nem éri el a 12.000 km-t, akkor a napelemekkel kiváltott CO2-kibocsátás 16 ezer autó egy teljes évnyi kibocsátásnak felel meg.