A Samsung az idei barcelonai Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress, MWC) négy innovatív Creative Lab (C-Lab) projektjével új élményeket kínál a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) területén.
A projekteket az ígéretes startup vállalkozásokat összefogó 4 Years From Now (4YFN) platformon állítják ki, ahol az innovatív megoldások bemutatása mellett potenciális befektetőkkel való találkozásra is lehetőség nyílik.
A 2012 decemberében létrehozott C-Lab tehetséggondozó program támogatja a kreatív vállalati kultúrát és segítséget nyújt a Samsung alkalmazottak innovatív ötleteinek megvalósításában, legyen szó a gyártó bármely üzletágáról.
Az idén bemutatott termékek között találhatunk egy, a gyengén látó felhasználók számára tervezett intelligens eszközt, egy szemüveget, amely lehetővé teszi, hogy monitor nélkül is láthassuk számítógépünk képernyőjét, egy virtuális valóságra épülő lakberendezési megoldást, valamint egy 360 fokos platformot, amely egyedülálló utazási élményt kínál.
Relúmĭno
A Relúmĭno olyan látást támogató alkalmazás, amely a Gear VR rendszerrel együttműködve élesebb képet biztosít olvasáskor és tévénézéskor a látássérültek, illetve a gyengén látó felhasználók számára. A mobilalkalmazásként működő, a Samsung Gear VR eszközbe illeszthető technológia élesebbé teszi a képelemeket és szöveget, így a látássérültek könnyebben láthatják azokat. A megoldás a kép átrendezésével újratérképezi a vakfoltokat, és az Amsler-rács segítségével korrigálja a metamorfopszia miatt torzuló képeket. A Relúmĭno lehetővé teszi a látássérültek számára, hogy a jelenleg piacon lévő drága megoldások használata nélkül is élvezetes legyen a tévénézés.
Monitorless
A Monitorless egy távvezérelt VR/AR megoldás, amelynek köszönhetően a felhasználók képernyő nélkül is használhatják okostelefonjukat vagy számítógépüket. A megoldás fő eleme egy szemüveg, amely képes más eszközök, például okostelefonok vagy számítógépek képét megjeleníteni. Az eszköz az elektrokromatikus üvegnek köszönhetően kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) módban is használható. A Monitorless egy válasz az elérhető AR és VR tartalmak hiányára, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók nagy kapacitású számítógépes játékokat mobileszközön is játszhassanak.
VuildUs
A VuildUs lakberendezési megoldás, amellyel a felhasználók vásárlás előtt megtekinthetik, hogyan mutatna a kiszemelt bútor a lakásukban. A technológia részét képezi egy 360 fokos kamera, valamint egy VR-kompatibilis eszközökre tervezett mobilalkalmazás. Először a felhasználó összeköti a két eszközt, és a kamerával felvételt készít az a lakásáról. Ezekből az adatokból az alkalmazás elkészíti a lakás VR-verzióját, amelybe a felhasználó egy VR szemüveggel beléphet. Amellett, hogy a felhasználó az eszköz segítségével három dimenzióban megtekintheti, hogy a kiszemelt bútordarab hogyan mutatna a lakásban, a terméket azonnal meg is vásárolhatja. A megoldásnak köszönhetően többé nem kell megmérni bútorvásárlás előtt a rendelkezésünkre álló helyet, hiszen valós időben is ellenőrizhetjük, hogy befér-e az adott darab a meghatározott szobába.
traVRer
A traVRer egy 360 fokos videoplatform, amellyel a felhasználók élethű virtuális utazást tehetnek egy valódi utazás előtt vagy után. A platform felhasználói felkereshetik a világ híres helyszíneit és látványosságait, a felvételeken rögzített hangulattal, háttérzajokkal és eseményekkel gazdagítva. A vásárlók a menüben való navigálás nélkül is könnyedén válthatnak a különböző kameraállásból készített videók között, sőt, azt is megválaszthatják, hogy a nap melyik szakaszában kívánják meglátogatni az adott helyet.
„Továbbra is támogatjuk az új ötleteket és a kreativitást, különösen, ha olyan megoldásokról van szó, amelyek új élményeket adhatnak vásárlóinknak” – mondta Lee Jae Il, a Samsung Electronics Kreatív és Innovációs Központjának alelnöke. – „A legújabb C-Lab projektek ismét bebizonyították, hogy olyan tehetséges és vállalkozó kedvű emberek vannak közöttünk, akik nem félnek új vizekre evezni. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy új alkalmazásokat fedezzünk fel a VR és a 360 fokos videók világában, mert ez a terület végtelen sok lehetőséget rejt.”