Site icon TechAddikt

[TESZT] War for the Overworld – visszatérés a katakombákba

Minden magát valamire tartó, alapjaiban 30-as éveiben járó gamer emlékszik minden bizonnyal a 90-es végén debütáló és nagy sikert arató Dungeon Keeper 2 elnevezésű, stratégiai elemekkel megtűzdelt játékra. Szándékosan nem hoztuk fel a DK első epizódját, ugyanis a második rész hozta azt a ténylegesen elvárt, kiforrott szintet, amely ugye megalapozta sokunk későbbi ízlésvilágát.

Műfajteremtő volt, ez bizonyos, még akkor is, ha nem teremtett konkrét játékstílust a későbbiekre nézve az Electronic Arts (EA) korai zöngéje. Sokak visszasírták a szó szoros értelmében a játékot, történtek próbálkozások például arra, hogy a 4:3-as képátlót 16:9-re alakítsák, növeljék az eredeti 800×600 és 1024×768-as felbontásokat. Jöttek sorra a patchek, és valamennyire élvezhetően futottak az ősi DK2 kópiák.

Mígnem a Subterranean Games bejelentette, hogy valami olyat fejleszt, ami megdobogtatja a DK-addiktok, valamint a műfajt újként aposztrofáló játékosok szívét is. A War for the Overlord ugyanis egy az egyben azt a hangulatot, körítést és megközelítést volt hívatott hozni már az előzetes trailerek és screenshotok alapján is, mint anno a Dungeon Keeper 2.

S hogy mi is valójában a War for the Overlord? Dungeon szimuláció, azaz katakombákat építünk ki, azokat irányítjuk önkényúrként. Elsődleges cél, hogy a scenario túlvégén építkező, hasonló erőforrásokkal bíró gépi, vagy online játékos birodalmát elpusztítsuk, s miénk legyen a győzelem. Mindezt úgy az offline részben, hogy folyamatosan haladunk előre, a nehézségi fokozat nő.

Minden épített dungeon-ünknek a központja egy sebezhető, lüktető szív (Dungeon Core), mely ha elpusztul, mi is pusztulunk, az addigi erőfeszítéseink sutba dőlnek. Alapvetően ez a legfőbb elem, amelyre kiemelten kell vigyáznunk – ha az ellen már elért idáig, s itt dönget, akkor bizony nem sok esélyünk maradt a győzedelmeskedésre.

Katakombánkat impek építik, alakítják, velük lehet csákányozni, a falakat kiütni, helyiségeket kialakítani az érkező kreatúrák számára. A falakban egyébként jószerivel találhatóak aranytartalékok, melyeket kincstár hiányában a segítőink szimplán a földre pakolnak különböző tételekben.

Fontos tudnivaló, hogy a különböző fajokat különböző opciókkal lehet becsalogatni a dungeon-be. Amint haladunk előre a játékban (még mindig az offline mód), úgy kínál fel a program egyre több lehetőséget arra, hogy építsünk különféle profillal rendelkező szobát.

Amint megtörtént a tagtoborzás, s jó néhány lényünk már rendelkezésre áll, indulhat a kiképzés, a tréning. Itt szinteket lépnek a minion-ök, majd amikor úgy érezzük, elegendő a kapacitás, harcba küldhetjük őket (ha addig az ellen nem intézett támadást birodalmunk irányába).

Számos apró kiegészítő elemmel, részlettel bír még a War for the Overworld, ezeket a poénokat most nem lőnénk le, maradjon valami plusz is azoknak, akik beszerzik a játékot. Steam-en érhető el egyelőre, de a tervek szerint lesz majd dobozolt verzió is.

Tulajdonképp a fent leírtak bemutathatnák a Dungeon Keeper saga két epizódjából bármelyiket, nem véletlenül. A War for the Overworld egy remake-nek is felfogható, mely kibővült játékmenetet, modernizált grafikát, jó hanghatásokat és zenéket (DK2 ebben erősebb volt) tartalmaz. Izgatottan várjuk a DLC-ket, vagy az esetleges második részt – utóbbi még nyilván arrébb van azért.

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony PlayStation 4, Magnew Kft., Kaspersky Lab  

Hardver és eszköz: ASUS, Acer

A biztonságos munkát a Kaspersky Lab biztosítja.

Exit mobile version