A 80-as években annyi impulzus érte a társadalmat technológiai fejlesztések terén, hogy csak ámult-bámult mindenki. Most nem kezdjük a bevezetőben fejtegetni ezeket, hiszen számos kategóriából fogunk választani a Techaddikt.hu frissen indított rovatában. A sort a Tronica Space Adventure SA-12 LCD játékkal, közismertebb nevén kvarcjátékkal kezdjük.
Aki a nyolcvanas években rendelkezett legalább egy kvarcjátékkal, az maga volt az etalon, a király, a császár. Ugyanis kiváltság volt anno egy valamirevaló kvarcjátékot beszerezni, alapvetően az elérhetősége miatt – nagyon ritkák voltak ezek – valamint az árcédulájukra rittyentett összeg sem volt épp visszafogott.
Kifejezetten ritka darab lett mára a Tronica által jegyzett Space Adventure (Voyager Spatial franciául), SA-12 kódnevű modell. A Tronica egyébként sem vitte túlzásba az Extra Screen széria felsorakoztatását, nagyjából 4 olyan mainstream kvarcjáték-modellt dobtak piacra, amelyek meghatározták a korai nyolcvanas évek kvarcjáték-felhozatalát. Dragon Fighter, Thief in the Garden, Shuttle Voyage, s persze a cikkben szereplő Space Adventure.
Fentiek érdekessége még, hogy mindössze két sablonra készültek a játékok, azaz a játékmenet tematikája. A Dragon Fighter például a Space Andventure, míg a Shuttle Voyage a Thief in Garden testvére volt, a cselekmény – más környezetben, más karakterekkel – hasonló sémára hajazott.
A Tronica Space Adventure SA-12 repetitív játékmenete egy űrhajóst mutat be, aki kétségbeesetten küzd azért, hogy űrhajójához eljusson egy alienekkel teletűzdelt bolygó felszínén. Az általunk irányított karakter minden kört a jobb oldalon kezdi, a balos és jobbos irányítógombok segítségévek kell elterelgetni a kijelző bal alsó sarkában álldogáló űrhajóhoz.
Nem túl egyszerű a feladat, ugyanis az égből folyamatosan záporoznak az alienek, így kisebbfajta taktikázás szükségeltetik ahhoz, hogy ép bőrrel megússzuk, és elérjük az űrhajót.
Viszont ez sem szimpla feladat, ugyanis attól még, hogy elérjük az űrhajót, közel sem biztos, hogy be tudunk szállni. Ugyanis az űrhajóba vezető létra random jelenik meg/érhető el, addig bizony ott vesztegelünk, miközben bőven ki vagyunk téve az idegen lények támadásának.
Ha sikerült bejutnunk az űrhajóba, az F gombbal lőhetjük az alienek jobb felső sarokban elhelyezkedő bázisát. Ez újfent nem egyszerű, hiszen az űrhajó ágyúja szintén random áll rendelkezésre, plusz az alienbázist folyamatos védőpajzs veszi körbe, amely időközönként szakad csak meg.
Amikor a pajzs megszűnik 1-1 pillanatra, akkor kell a lövedéket célba juttatni. Ehhez azonban nem kevés gyakorlás kell, viszont ha belejövünk, masszív sikereket érünk el.
Amennyiben sikerül kilőnünk az idegenek bázisát, megnyertük a processt, és game over. Highscore-unk is van, ezt a játék elmenti, és minden egyes rekorddal felülírja a korábbi eredményt.
Mint ahogyan anno minden kvarcjátéknál, a Tronica Space Adventure SA-12-nél is két nehézségi fokozat közül választhatunk, Game A és Game B tekintetében. A különbség annyi, hogy a Game B rögvest gyors fokozattal kezd (ez a Game A-nál körülbelül 300 pontnál indul), és a játék üteme egyre gyorsabbá válik, a végére szinte játszhatatlanul.
A Tronica ezen kvarcjáték sorozatának extrája az integrált, alapműveletekkel operáló számológép, valamint óra- és ébresztőóra funkciót is kapunk.
Mára a Tronica Space Adventure SA-12 igazi rare gyűjtői csemege, itthon szinte lehetetlen beszerezni. Az ebay viszont hozzávetőlegesen minden hónapban feldob egyet-kettőt, igaz, horror árazással – s akkor még nem számoltuk bele a felmerülő shipping költségeket.
A tesztben bemutatott Tronica Space Adventure SA-12 példány kitűnő állapotnak örvend, annak ellenére, hogy 37 éves. Doboza, a hungarocell tartó megvannak hozzá, ráadásul az elemfedél sem hiányzik. A kijelző tűéles, kontrasztos, a hang hibátlan, a gombok festése nem kopott, teljesen olyan, mintha vadonatúj lenne.
Tronica Space Adventure SA-12 specifikációk
Gyártási év: 1982
Kijelző: monokróm LCD, szimpla
Extra Screen: igen
Játéknehézség: GAME A, GAME B
Extra funkciók: számológép, ébresztőóra, óra