Mivel a MotoGP széria teljes mértékben szezonális játéknak tekinthető, ezért a címben szereplő ráncfelvarrás nyilvánvalóan a vizualitás javára értendő.
Vagy mégsem kizárólagosan? Érthetőbben fogalmazva: a Milestone fejlesztőcsapata mindent elkövetett annak érdekében, hogy egy igazán jól játszható, elsősorban a gyorsasági motorok szerelmeseit becélzó játékkal álljanak a nagyközönség elé.
Így hát bátran kijelenthető, hogy a MotoGP 15 remek lépés a saga pozitív irányú fejlődésének irányába, annak ellenére, hogy sok hiányosságra enged emlékeztetni már maga a cím (MotoGP) is. A korábbi mínuszok elsősorban a játszhatóság tekintetében érkeztek, konkrétan az irányítás hagyott némi kívánnivalót maga után, mely a friss, újdonsült játékosok rémálma lehetett.
Mindezeken felül tehát a MotoGP 15 végre elhozta azt a nagyszerű egyensúlyt, vagy ha jobban tetszik: arányt, amely meghagyta ugyan a motorversenyzéssel járó nehézségi szintek és fokozatok realisztikus lemodellezését, viszont nélkülözi a kényszeresen szimulációs irányvonalat, s talán kissé az arcade felé is bólintgat. Helyes lépés, sokak várták.
A MotoGP 15 tartalmazza a 2015-ös szezon főbb kiosztását, így kedvünkre csemegézhetünk a tartalomban és a lehetőségekben is. Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy alapvetően a játék fő alapszabálya az, hogy legyőzzük az ellenfeleinket, úgy, hogy közben a már a műfajban megszokott tier rendszer útvesztőin haladjunk, egyre fejlettebb felszerelést és eszközöket szerezve.
Folyamatosan van arra is lehetőségünk, hogy a MotoGP 15-ben kreált és toborzott csapatunkat testre szabjuk. A teamek hordozzák az eredeti szponzorok feliratait, illetve logóit, így a karrier mód talán még inkább izgalmasabbá válhat – többet adva a játékosoknak, mint a párhuzamos, egyéb versenyjátékok. Minél több az XP, minél több a GP kredit, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy erőteljes(ebb) motorokat, ruházatot vásárolhassunk.
Cél, hogy bajnokká váljunk. Mindezt úgy, hogy a MotoGP 15 kifejezetten realisztikus annak ellenére, hogy az arcade megközelítéseket sem hanyagolja, kitűnő fő szállal, mellette már az első pillanattól kezdve emészthető játékmenettel.
Egyértelműen a MotoGP 15 fő mozgatórugója a karrier mód, viszont van, aki gyors versenyeket akar lezavarni. Nos, nekik lehet ideális a quick race opciók, itt szólózhatunk, de akár időre is húzhatjuk a gázkart, vagy választhatunk speciális pályát speciális motorral, és megdönthetünk létező rekordokat.
Championship módban 2014 valós eseményein alapuló szituációkba csöppenhetünk, itt streamelt videókkal megspékelve pörögnek fel az események, s olyan versenyzőkkel is találkozhatunk a pályán, mint Stoner, Rossi, vagy Hopkins.
12 játékossal tud egy időben megbirkózni a MotoGP 15, lehetőséget adva arra, hogy a Grand Prix, valamint a Championship módozatok online verzióját játszhassuk a hálón. Mindez igen egyszerű, viszont szükségeltetik hozzá egy PlayStation Network account is értelemszerűen.
Vessünk egy pillantást az irányításra! Ha leszámítjuk, hogy van/lesz olyan játékos, aki kormánnyal rója majd az aszfaltcsík kilométereit (nyilván a kormány kontroller a legjobb választás a játékélményhez), akkor ennek ellenére a PS4 DualShock kontrollere is masszív élményt nyújthat a MotoGP 15 esetében. A reakciók összességében rendben vannak, az irányíthatóság ugyan igényel némi precizitást és odafigyelést, de rövid távon elsajátítható, s máris otthonosan mozgunk a pályákon.
Bár a MotoGP 15 grafikáján sokat csiszoltak a fejlesztők, mégsem érezzük, hogy forradalmi újításokkal találkoznánk e téren a tavalyi, PS3-as verziót figyelembe véve. Persze, a felbontás 1920×1080 full HD-ben tündököl, de a környezet, illetve maga a játéktér kicsit statikusnak tűnik. Javít a helyzeten a dinamikusan változó időjárás, így realisztikusabbnak hat az egész összesség, továbbá a MotoGP 15 alá húzott remek soundtrack is sokat javít a megítélésen. Hangeffektek tekintetében is rendben van az egység, jó kiegészítést ad az amúgy is dinamikus hangulathoz.
Mivel a MotoGP 15 jelenleg szinte az egyetlen vállalható motorverseny nextgen konzolokra, így PS4-re is, ezért mindenképp oda kell rá figyelni. Viszont az is tény, hogy a közel két éve piacon lévő PlayStation 4 konzol grafikus megjelenítése mára néhol elavultnak tűnhet figyelembe véve a desktop PC-s szegmenst; igaz, még sok potenciál lakozhat benne. Viszont a MotoGP 15 esetében inkább maximumra járatott előző, PS3-as hangulatot kapunk, ahogyan feljebb már említést tettünk erről – de ez nem a hardver irányába róható fel. Mindenesetre a mai, nem túl inspiratív játékvilágban (főként értendő a szimulátorokra, szűkítve a motoros verziókra) mindenképp kötelező darab a MotoGP 15, nem csak a műfaj sziklaszilárd fanjai számára.