Megvan az alapsztorink: a tűzben edzett, kőkemény pusztai harcosok csapata csatába indul egy kecske, egy káromkodó papagáj, egy kiborg csirke és egy macska társaságában (utóbbi egy apró katonai kalapot hord). Mi ez az ostobaság? Semmi, ez maga a Wasteland 3. Teszteltük.
A Wasteland-széria mindig összevetette a durvaságot a könnyedséggel, humorral; jöttek-mentek a mutáns gyilkos nyuszik és egyebek. Ez az egyik alapvető dolog, amely nem változott a Wasteland 3-nál, amely még mindig egy RPG, amelyben például a rosszul funkcionáló kenyérpirítókat hőn áhított zsákmányként lehet feltörni, ha rendelkezünk netán a Toaster Repair készséggel.
Ami viszont megváltozott, az maga a körítés. Arizona és Kalifornia végtelen homokját Colorado végtelen havas vidékeire cserélték, a karaktereink, mint a sivatagi rangerek egy csoportja, akik megpróbálnak túltenni önmagukon. Északra indulunk, hogy megállapodást kössünk a virágzó bizniszt építgető helyi vezetővel az otthonunk/kiinduló bázisunk számára kelendő nagy szükségletek miatt, ami azt gyakorlatban annyit tesz, hogy segít a Colorado Springs-i pátriárkának segítünk összeszedni lázadó utódait.
Viszont ami más, mint eddig: a Wasteland 3 korszerűbb, kevesebb a Wasteland 2-ből átvett sallang. Itt például maga a riasztás hatástalanítással biztonságossá válik, majd ha zárolásra kerül, amikor a célkarakter például a Lockpicking vagy a Safecracking módot, esetleg a Brute Force elemeket használja, annak érdekében, hogy valóban ki tudja nyitni az adott dolgot. Ezen képességek egy része mára nyilván elavult, most egy kattintás, és a megfelelő képességekkel rendelkező karakter automatikusan teszi is a dolgát.
Legalábbis legtöbbször így van. A felszerelések közös „tárolóban” leledzenek ahelyett, hogy külön-külön állnának rendelkezésre-külön-külön kellene kiosztani őket. Mindez azt eredményezheti amúgy, hogy hirtelen úgymond elszaporodik a fagyasztott görény, a sárga hógolyó, az elhullott bohócok parókája és egyéb véletlenszerű szemétben gázolunk, amely zavaró lehet enyhén szólva. . Vannak szűrők, de a segédeszközöknek és a kibernetikus modoknak nincs saját kategóriájuk, ezért körbe kell lapoznunk, hogy megtaláljuk a megfelelő darabokat. Legalább van egy „sell junk” gomb, így amikor épp kereskedünk, hogy csökkenthet a feldfordulás nagy része.
No de vissza a küzdelemhez: amikor a szereplők támadnak, általában sikerül a pontosság behangolása. A legtöbb fegyvernél lehetőség van egy testrész megcélzására, legyen az fejlövés a bónuszkárosodásért, üzemanyagtartály a robbanás kiváltásának esélyéért, vagy egy robot CPU-ja. Más fegyvereknek saját pontosságú célzása van, ugyanakkor például a rakétavetők radioaktív bónuszt szereznek, hogy valahogyan károsodjanak, és repülés közben átalakulnak atomfegyverekké. Ezek a precíziós sztrájkok kissé változatosabbá és izgalmasabbá teszik a kattintást, hogy 88 százalékos esélyt érjenek el a 85-ös ütésre.
A Wasteland 3 tesztelését Acer Predator gaming eszközökön végeztük.
A Wasteland 3-at a Magnew bocsátotta rendelkezésünkre.