A Ravenswatch a mesebeli hősök és a roguelike mechanikák különleges egyvelege, amely a Passtech Games (a Curse of the Dead Gods alkotói) legújabb próbálkozása. A játék PC-n érhető el, és már az első benyomások alapján is látszik, hogy komoly ambíciókkal vágtak neki a műfaj meghódításának. De vajon eléri-e a célját, vagy elvész a saját árnyékvilágában? Nézzük meg közelebbről teszt cikkünkben.
Mesék újragondolva
A Ravenswatch alapja az ismert és kevésbé ismert mesék karaktereinek sötét átirata. Az elsődleges szereplők között találjuk például Piroskát, aki a klasszikus mese áldozatából egy vérszomjas vadászzá vált, vagy Aladdint, aki a Dzsinn erejét saját céljaira fordítja. A játék világát a Nightmare néven ismert sötét erő árnyékolja be, amely lassan elpusztítja a különböző birodalmakat.
Az ötlet frissnek hat, és a karakterek eredetiségét dicséret illeti. Minden hős saját képességekkel és játékmeneti stílussal rendelkezik, amelyek szorosan kötődnek történetükhöz. Piroska például kétféle formát ölt: emberként távolsági támadásokat használ, míg farkas alakban brutális közelharci erőt képvisel.
Játékmenet: kombók, káosz
A Ravenswatch alapvetően egy roguelike-akciójáték, amelyben a gyors reflexek, az erős stratégiák és a csapatmunka (kooperatív módban) egyaránt fontosak. A térképek véletlenszerűen generálódnak, így minden futam más élményt nyújt. A játékosok feladata egyszerű: erősödni, túlélni, és legyőzni a főgonoszt, mielőtt az végleg elpusztítja a világot.
A harcrendszer feszes és látványos. A különböző hősök képességei között izgalmas szinergiák alakíthatók ki, különösen, ha barátokkal játszunk. Például a Piper, aki varázslatos dallamokkal támogatja társait, kiváló párosítást alkothat egy agresszív tankkarakterrel.
Viszont a harcok intenzitása néha frusztrálóvá válhat. A játék nehézsége meredeken ível felfelé, ami a roguelike műfaj szerelmeseinek valószínűleg tetszeni fog, de az alkalmi játékosokat könnyen eltántoríthatja.
Grafika és hangulat
A Ravenswatch vizuális stílusa egyszerre mesebeli és hátborzongató. A cel-shaded grafikának köszönhetően a játékvilág elevennek és részletgazdagnak hat, de a színek és árnyalatok domináns használata folyamatosan emlékeztet a Nightmare jelenlétére. A különböző területek, mint például a sötét erdők vagy az elátkozott falvak, jól megkülönböztethetők és hangulatilag is markánsak.
A zenei aláfestés tökéletesen illik a játék sötét témájához. A komor dallamok és a dinamikus harci zenék segítenek mélyebben belemerülni ebbe a nyomasztó mesevilágba.
Hiányosságok
Habár a Ravenswatch erős alapokkal bír, nem mentes a problémáktól. Az egyik legnagyobb kritika a tartalom mennyisége: a játék jelenleg kevés hőst és viszonylag korlátozott számú térképet kínál. Bár az újrajátszhatóság a roguelike műfaj szerves része, hosszú távon a változatosság hiánya monotonná válhat. Emellett a játékmenet balanszírozása sem tökéletes. Egyes karakterek (például Piroska) túl erősnek tűnnek másokhoz képest, ami a többjátékos módban okozhat aránytalanságokat.
A Ravenswatch egy sötét és ambiciózus roguelike, amely friss színt hoz a műfajba. A mesebeli karakterek újragondolt változatai, a hangulatos grafika és az intenzív játékmenet garantáltan magával ragadja azokat, akik szeretik a kihívást és az eredeti koncepciókat. Ugyanakkor a tartalmi hiányosságok és a meredek tanulási görbe némi türelmet igényelnek.