TechAddikt Tesztek PC játékteszt Overwatch – multi csapatjáték a régi receptúra szerint

[TESZT][PC] Overwatch – multi csapatjáték a régi receptúra szerint

Alapjában véve nem volt nehéz kritikát írni az Overwatch univerzumáról, annak részleteiről. Mint tudvalévő, szerkesztőségünk tagjai nagy World of Warcraft rajongók. Szinte a kezdetektől fogva figyelemmel kísérjük a saga alakulását, rezzenéseit – bár most kicsit leült ismét a sztori, de betudható annak, hogy a soron következő kiegészítő nyár végén érkezik – ilyenkor mindig ez van.

overwatch-teszt-techaddikt-010

A WoW mellett párhuzamosan majd’ 10 évig fejlesztési projekt szinten emlékezhetünk a  Titan kódnevet kapott mmorpg-re, amiből aztán semmi nem lett – a Blizzard döntésének értelmében az ott felhasznált és elkészült elemeket új köntösben álmodták újra. Talán ez lett maga az Overwatch, ami meglepő módon FPS stílusban várta, várja a megszállottabbakat.

Történet konkrétan nincs, legalábbis velős, húzószálakkal megspékelt értelemben véve. Van azért egy átfogó, igen szimpla kerettörténet, ami indokolja, miért esünk egymásnak, de tényleg totálisan elhanyagolható. S nem meglepő módon sztori mód, vagy ha jobban tetszik: kampány mód sincsen. Ez nagy kár.

Tehát kicsit bosszantó fentiek hiánya. A másik ma igen divatos megközelítés a multizás – a legyőzhetetlen, godmódot előnyben részesítő önjelölt sheriffek ideje leáldozóban lehetne már; ezekből akad szép számmal egy ilyen jellegű játékban, mint az Overwatch. Persze kinek mi, aki történetorientált, az keressen egyértelműen mást (most alapból a Dying Light jutott eszünkbe, mint FPS – bár abban is van multiplayer, és egész pofásra sikeredett).

overwatch-teszt-techaddikt-003

A gyorsmeccsre kattintva elég hamar játékba is kerülünk és az első, hogy karaktert kell váltanunk. 21 karakter közül tudunk csemegézni, melyek 4 kasztba vannak sorolva: Defense (védekező), Offense (támadó), Tank és támogató (support). Habár sok online játékban lehet karaktert választani, de itt, ami megkülönbözteti őket leginkább azok a fegyverek és képességek. Mindegyiknek egyedi fegyvere van, ami a kardtól, a pisztolyon, a gépfegyveren át, a rakétavetőig terjed, ugyanakkor képességekkel is fel vagyunk ruházva.

overwatch-teszt-techaddikt-008

Ezek is alapvetően teljesen más és más játékstílust követelnek meg tőlünk. Jól ki van találva, hogy igazából minden karakter képessége és fegyvere erős valamelyik másik karakter ellen – akit ha sokáig ölünk, akkor meccs közben karaktert vált és jön olyannal, ami nekünk nem lesz túl kellemes. Szóval a karakterek tekintetében igazából nem csalódtunk: volt, amivel nagyobb pusztítást végeztem, mint 3 atombomba egyszerre. Tény, hogy idő kell, amíg mindenki felfedezi a magának legjobban tetsző és kezelhető karaktert és ez óriási mélységet adhat a játéknak.

overwatch-teszt-techaddikt-001

Nem úgy sajnos, mint a játékmódok esetében. Az Overwatch egyik legnagyobb hiányossága, hogy összesen 3 játékmódot tartalmaz, ebből kettőben hozzávetőlegesen ugyanaz van (területet kell foglalni), a harmadikban egy autót kell tolnunk a célig. Értelemszerűen az ellenséges csapat ezt akarja megakadályozni minden nekifutásunkra.

overwatch-teszt-techaddikt-002

Fejlődési rendszer is van a játékban (aminek egyébként nincs felső határa), viszont a szintlépéskor kapott jutalmakkal semmilyen előnyre nem fogunk szert tenni a meccsek során. Minden szintlépéskor kapunk egy lootboxot, melyben 4 random item van. Ezek lehetnek skinek (kb a legértékesebbek), beszédhang a karakterhez, és a többi.  Karakterenként egyébként több, mint 50 van, tehát összeszedni mindent elég időigényes lesz. Hacsak nem akarjuk elkölteni valós pénzünket plusz exrta lootboxokra.

overwatch-teszt-techaddikt-007

Pozitív, hogy az Overwatch játék jobban díjazza a játékunkat, ha összedolgozunk a csapatunkkal. Észrevehető, hogy (ellentétben a többi online FPS-ek 90 százalékával) itt a csapattagok valóban próbálnak küzdeni együtt a közös célért.

overwatch-teszt-techaddikt-011

Grafika tekintetében nagybetűs átlagról beszélhetünk-írhatunk, a tálalás hasonló a Blizzard játékainál megszokottakéhoz. Amolyan szokványos karikatúra-szerű ábrázolásmóddal, inkább viccesnek hatóan, mintsem félelmet keltően – pont úgy, ahogyan az elvárható.

overwatch-teszt-techaddikt-006

Az Overwatch alapvetően PC platformon került tesztelésre, viszont párhuzamosan az XBox One verziót is sikerült górcső alá vennünk. A különbség mindösszesen annyi, hogy a grafikus felbontás nyuilván testre szabhatóbb PC-n, a hardverkonfigurációnk szab csak határt a részletességnek, szemben az X1 720p-re emlékeztető, elmosott textúráinak.

overwatch-teszt-techaddikt-009

Szerethető hanghatások és effektek is jellemzik az Overwatch-ot, itt sem kapunk semmi egyedit, vagy eddig nem látottat. Ha mérnünk kellene egy képzeletbeli skálán, 10-ből úgy 6 pontot kapna. De azt igen masszívan; bár lesz a teszt végén szokásos értékelősdi, ott majd részletekbe menően pontozunk.