Korábban nem igazán foglalkoztunk a MotoGP-sorozattal (egy-két alkalmunk azért akadt erre is), épp ezért talán nem is gondolnánk, hogy a fejlesztő Milestone motoros szakemberei már több mint 15 éve faragják a koncepciót. Teszt, Acer gaming PC platformon.
Ennyi tapasztalat birtokában talán nem meglepő, hogy a legújabb rész, a MotoGP 21 egy mély, kielégítő és néha egyben kíméletlenül kemény modern motorsport-szimuláció. Tulajdonképp tematikailag és felépítés tekintetében hasonló a Codemasters F1 sorozatához és a KT Racing WRC játékaihoz, csak feleannyi kerékkel és úgy ötszáz százaléknyi plusz félelmetesnek definiálható interakcióval (például ütközések).
Persze, ha figyelemmel kísérjük az evolúciót, akkor látjuk is, hogy a MotoGP 21 nagyon hasonlít a MotoGP 20-ra – sőt, bizonyos területeken azonos – bár van néhány üdvözlendő módosítás, ami valóban javítja a motorok kezelését és a versenyzést.
A MotoGP 21 sebességérzet-szimulációja egészen figyelemre méltó, különösen első személyben, és a súlyérzet is kiváló. A pályán a versenyzés agresszív és veszélyes: a tavalyi játékhoz képest a felfüggesztési rendszer változtatásainak köszönhetően a motorok sokkal élénkebbnek érződnek a bukkanókon, és különösen erős fékezéskor. A Milestone a fékhőmérséklet-szabályozást is hozzáadta, ami a versenyzést egy újabb stratégiai réteggel egészíti ki, amellyel meg kell küzdeni. A túl hideg vagy túl meleg fékek például nem lesznek olyan hatékonyak, és én határozottan észrevettem, amikor a motor nem húzott fel olyan gyorsan.
A felfüggesztési rendszer változtatásai azt jelentik, hogy a motorok sokkal élénkebbnek érzik magukat a bukkanókon, és különösen erős fékezéskor.
„
A pályán kívül rengeteg személyzeti lehetőséggel és K+F feladattal zsonglőrködhetünk, hogy javítsuk a motor teljesítményét – persze ezek a dolgok már eléggé jellemzőek a modern motorsport-szimulátorokban, így a MotoGP 20-ban is. A fejlesztések kutatásától kezdve a juniorcsapat létrehozásáig a MotoGP 21 szorosan ragaszkodik a tavalyi forgatókönyvhöz.
A MotoGP 21 azonban egy rendkívül igényes tálalású, kissé arcade-jellegű szimuláció, és a nehézségi fok exponenciálisan nő, minél jobban csökkented a vezetési segédleteket, amelyek olyan asszisztenseket kínálnak, mint a gázadás és a fékezés bemeneti modulációja, valamint egy kanyarodási asszisztens, amely kivasalja a bal botkormány hektikus bevitelét – lényegében egy láthatatlan irányító kéz, amely segít a motornak, hogy simábban dőljön balra és jobbra. A MotoGP 21 azonban még ezekkel a mankókkal együtt is – és még a viszonylag nyugodt szintű mesterséges intelligenciával rendelkező versenyzőkkel szemben is – nagyfokú fineszre van szükség a sikerhez. Ennek eredményeképpen a pályán való nagy küzdelem után egy győzelem vagy egy jó helyezés kiharcolása meglehetősen kifizetődő élmény.
Azoknak az autóversenyrajongóknak, akik még nem próbálták ki a Milestone sorozatát, a MotoGP 21 jó választás lehet bizonyul a próbára, köszönhetően az új oktató módnak, amely rendkívül hasznos indítómezőt ad a MotoGP trükkös motorversenyzésének megszokásához. A MotoGP 20 nem szakított időt arra, hogy megtanítson arra, hogyan kell vezetni, vagy akár arra, hogyan használd a motorod rendszereit, de az idei rész ezt orvosolja egy egyszerű, játszható leckékből álló sorozat segítségével, amely a motor egyszerű irányításától kezdve az üzemanyag-kezelésen át az olyan elektronikus rendszerekig, mint a motorfék, a kipörgésgátló és a kipörgésgátló – amelyek mindegyike a pályán, menet közben is beállítható. Így az egyébként meredek nehézségi görbe ellenére a MotoGP 21 valószínűleg az elmúlt évek legkezdőbb MotoGP-játéka, és szerintem nagyon jó lépés volt az az erőfeszítés, hogy az újoncok számára kissé kevésbé áthatolhatatlan legyen.
A MotoGP 21-ben a visszatekerés funkció is visszatér, hogy a MotoGP 21-ben ne kelljen sokat tanulni, és a Milestone Supercross 4-től eltérően itt korlátlan erőforrásként áll rendelkezésre. Én a magam részéről úgy gondolom, hogy ez egy sokkal értelmesebb megközelítés; minden bizonnyal megbocsátóbbá teszi a magamfajta mániákus béna kezű mániákusokkal szemben.
Persze, ha teljesen puristák vagyunk, a visszatekerés és az összes többi asszisztens csökkenthető vagy kikapcsolható, így kénytelen vagy elszenvedni a motorról való leszállás teljes következményeit, hogy megtapasztalhasd az idei év egyik legjelentősebb újdonságát: a teljes, kézi motor-visszaszerelési szekvenciát. Ez azt jelenti, hogy miután leszálltál, nem fogsz automatikusan újraindulni a biciklin; oda kell kocognod, ahol a bicikli megállt, fel kell emelned, és vissza kell pattannod. Igazából nagyon tetszik, ahogy ez a játékban kinéz – és ez egy klassz, autentikus kis szekvencia, amit a versenyzésbe lehet illeszteni -, de az a tény, hogy a manuális bicikli-visszaszerzés csak az emberekre alkalmazható, az AI-ra nem, azt jelenti, hogy ez egy hatalmas és alapvető hiba. Hogy lehet az igazságos, hogy az AI versenyzői még mindig azonnal újra feltámadnak a motorjukon, és elszáguldanak, miközben én még mindig a saját motoromhoz száguldok? Jó lesz, ha ezt egy frissítéssel kijavítják, de a jelenlegi formájában a funkciót értelmetlen használni.
A MotoGP 21 bevezeti a valós sorozatban is a Long Lap Penalty-t, egy szűk és kifejezetten hosszabb útvonalat, amelyet minden pályán valahol elhelyeznek, és amely a pályakorlátok megsértéséért és a rossz rajtokért büntetőbüntetést szab ki a versenyzőkre. A Long Lap Penalty zónák a 2021-es bajnokság minden pályájára felkerültek, és határozottan erősítik a MotoGP 21 autentikus érzését, bár hangsúlyozom, hogy még soha nem láttam, hogy a mesterséges intelligenciának be kellett volna vennie egyet is.
Végül, bár a MotoGP 21 tele van olyan karakteres arcokkal, amelyeket csak egy anya tudna szeretni, máshol is felfedezhetünk néhány nagyszerű részletet, a megsült gumik rosszul kezelt gumijától kezdve a nedves aszfalt csillogásáig. A pályán kívül azonban az újrahasznosított matricák és az ugyanolyan menük miatt a dolgok általában kissé unalmasnak tűnnek. Az is furcsa, hogy a női versenyzőket még mindig pasiként emlegetik – ez egyszerűen félkésznek tűnik.
Egy új oktatórendszer teszi a MotoGP 21-et egy jó év az új versenyzők számára, hogy felugorjanak erre a régóta futó motorkerékpár versenyszimulátorra, bár a többi újítás elég vékony ahhoz, hogy a visszatérő játékosok valószínűleg úgy érzik majd, hogy cserbenhagyják őket. Az egyik legnagyobb újdonság, miszerint a motorodat egy borulás után vissza kell állítanod, nem lesz jó ötlet, amíg a mesterséges intelligenciának is meg kell tennie, de a motor kezelésének finomításai figyelemre méltó javulást jelentenek az eddigi minden bizonnyal legjobb hangulatú MotoGP-játékban.
A MotoGP 21-et a Magnew bocsátotta rendelkezésünkre.
A teszthez Acer Predator Triton 500 gaming notebookot használtunk.