Site icon TechAddikt

[TESZT][PC] Forza Horizon 4 – mindent visz kategóriájában

Autóaddikt.hu testvérportálunk révén rendkívül elhívatottak vagyunk a négykerekűek irányába. Munkánk során rengeteg autót vezetünk, próbálunk, tesztelünk, ebből kifolyólag külön öröm az, ha egy olyan szimulációba botlik az ember, ahol hitelesen, mindenféle feles sallang nélkül tálalják a témát. A Forza Horizon 4 pontosan ilyen arcade, hiteles, pontos, részletes. Aki szimulátort keres, ne itt keresse.

A Forza Horizon 4 varázsa pont a könnyedségében rejlik. Ebből adódóan a szavatossága is egebkben szárnyal, és pontosan ilyesmire van szükségünk akkor, ha ki szeretnénk kapcsolódóni. Mivel jómagam rengeteg autóban ülök hétről hétre, vezetéstechnikai tréningeken veszek részt, pályaautózunk – valóságban – így van viszonyítási alapunk. Még egyszer hangsúlyozzuk: nem a fizikai modell, a hű viselkedés-lemodellezés és az autók menetreakcióinak leképzése volt a cél a Forza Horizon 4-ben, viszont minden más (például az autók cockpitjének részletessége, az autók hangeffektjei, kipufogóhangok) remekbeszabottan el lett találva. Minden élethű, és van valós párhuzam.

A Forza Horizon 4 méltán folytatja a korábbi Horizon-sorozatok által elindított vonalvezetést. Tehát adott egy folyamatosan lüktető fesztivál, amely az autók, a sebesség köré van kanyarítva. A mi feladatunk az nem meglepő módon, hogy elsők legyünk, a legjobbak, számos versenyszámban és kategóriában kell helyt állnunk.

A lehetőségek szinte végtelenek a Forza Horizon 4-ben. Van klasszikus pályaautózás (aszfaltos verseny), van drift, van földutas verseny, van terepverseny, de akad városi gyorsulás, vagy épp traffipaxos challenge is. A helyszín most Nagy-Britannia, annak is az északibb régiója, folyamatos karakterfejlődésünk során fokozatosan nyílnak meg az egyre sokszínűbb és persze nehezebb küldetések.

Karakterünk rendkívül testreszabható. Miután kiválasztottuk az avatarunkat, felöltöztettük, frizurát rittyentettünk neki, jöhet a névválasztás, majd el is kezdődik a fejlesztés. Első körben 3 autó közül választhatunk, majd egyedi rendszámtáblát tervezhetünk, és indulhat a móka.

Átlátható, ám kimondottan gigantikus térképet kapunk, több, mint 500 bejárható útszakasszal, az eventek pedig folyamatosan jelennek meg, a teljesítéstől függően. Tehát ha első helyezést érünk el egy adott versenyen, akkor befolyáspontokat szerzünk, ezáltal nő a reputation, az XP csík halad felfelé. Ez nem csak a szintlépés miatt fontos, hanem a történet előrehaladtát is segíti. Tehát minél több befolyás = magasabb level = még több küldetés.

Ha netán lerepülünk menet közben az aszfaltcsíkról, amikor két helyszín közt autózunk, akkor sincs gond. A Forza Horizon 4 ugyanis jutalmazza ezeket a nüanszokat, trükksorozatként, speciális kombókként könyveli el őket. Tehát ha lebontunk egy hosszabb kőfalat az út mentén 300 kilométer/órás sebességgel, majd egy kézifékes drifttel állunk meg 180 fokot leírva újból a műúton, rengeteg bónuszpontot szerzünk.

Ez egyrészt ismét a karakterünk előmenetelét szolgálja, másrészt az adott autó is tud fejlődni különböző skill-kategóriákkal. Skillpontok tehát gyűlnek ide is, mi döntjük el, melyik főbb tulajdonságot fejlesztjük instant.

A Forza Horizon 4-ben hihetetlen mennyiségű autót halmoztak fel. 550 a standard verzióban elérhető kocsik száma (autószalonból), azonban az ultimate kiadás VIP tagsággal még többet tartogat.

Ami külön derék, hogy garázsunkba korlátlanul pakolhatjuk a kocsikat, nincs megkötés, így akár az összes elérhető autót is birtokba vehetjük. Sőt, egy modellből több verziót is tárolhatunk – ez akkor remek irány, ha például egy klasszikus példányt meg szeretnénk hagyni eredeti kialakítással, egyet pedig szeretnénk tuninggal használni.

Persze a Forza Horizon 4-ben nagy hangsúlyt kap az autók átalakítása is. Minden kocsinak kategóriától függően van egy besorolása és egy level szintje – a leggyorsabb supercarok X kategóriások, level 999 szinttel, a legöregebb oldtimerek pedig D, E kategóriába tartoznak. Tuningnál belenyúlhatunk a motorba, hengerfejet, hengereket, vezérlést, levegőztetést, turbót cserélhetünk, upgrade-elhetünk.

Van lehetőség a felfüggesztés változtatására, a hajtáslánc alakítására, a sebességváltó hangolására, de a gumik kategóriái, a futófelületek összetétele közt is tág körben válogathatunk.

Minden esetben, amikor egy upgrade-et kiválasztunk, láthatjuk, hogy az jótékony, vagy kevésbé jótékony hatással van-e az autónk viselkedésére és tulajdonságaira. Megnézhetjük és lekérhetjük a legkülönbözőbb adatokat a teljesítményre vonatkozóan, és dönthetünk, mit tegyünk hozzá még a maximális, általunk kívánt szint eléréséig.

Aukciósház is rendelkezésre áll a Forza Horizon 4-ben, ez az egyik legkedveltebb feature a játékban véleményünk szerint. A különböző versenyeken megszerzett pénzt befektethetjük a legváltozatosabb, legegzotikusabb autók megvásárlásába – szerencse persze kell, hiszen ez online realtime megy a többi Forza Horizon 4 játékossal. Hamar ránklicitálnak, de ha ügyesek vagyunk, és a szerverek is lagmentesek, el tudjuk csípni a kívánt kocsit az utolsó pillanatban.

Itt persze nem árt értenünk az autókhoz, konkrétan az egyes adott típusokhoz és modellekhez: az ár-érték néha csalóka, tehát nem egyszer túlárazhatnak egy amúgy értéktelen darabot, de olyan is van, amikor egy amúgy drága autót fillérekért be lehet állítani virtuális garázsunkba.

Segítség lehet árveréseknél az autók rangsorolása. Van gyakori, ritka, eposzi, legendás variáció, értelemszerűen az eposzi, a legendás és a ritka a legnyerőbb hármas. Van még csűrlelet kategória is, itt viszont minden megtalálható gyakoritól az eposziig. Na, itt nem árt résen lennünk, és ismernünk a dörgést.

De mi is ez a csűrlelet? A Forza Horizon 4 egyik újabb remek opciója az, hogy elhagyatott garázsokat (barn – csűr) fedezhetünk fel. Random a játék bedobja időnként, hogy újabb pajtákról szóló pletykák keringenek, miszerint egy elhagyatott helyszínen sokat ígérő autóroncsot találunk.

A térképen megjelenik egy körülbelül 2×2 kilométert lefedő kör, itt kell kutakodni a pajta után. A legegyszerűbb ilyen esetekben, ha odaautózunk, leparkolunk, majd drón módba váltunk, és madártávlatból fedezzük fel a környéket.

Amint megvan a kérdéses hely, a térképen megjelenik egy kis barn ikon, amelyhez már könnyedén odaautózhatunk.

Jelentős újítás a Forza Horizon 4-ben az évszakok folyamatos, dinamikus változása. Minél több idényhez kapcsolódó – akár live – eventet teljesítünk, annál hamarabb érkezik meg a következő évszak a következő szezont hordozva. Ha netán egy adott évszakban nem teljesítettünk egy kategóriafutamot, áttevődik a következő szezonra, és ott lezavarhatjuk.

Amennyiben nem száz százalékra teljesítünk, akkor sem kell aggódnunk, ugyanis akár a legutolsó, 12. helyezésért is kellemes jutalmakat (pénz – CR, előmenetel, befolyás, stb.) kapunk.

Tehát nincs az, amit megszokhattunk, hogy csak akkor mehetünk tovább, ha makulátlanul teljesítjük az adott pályát. Viszont ahogy feljebb leírtuk: ha rosszabbul teljesítünk, lassabban fejlődünk, és lassabban lépünk szintet, valamint az évszakok is később váltják egymást.

A Forzathron Live eseménysorozatok nagyon kellemesek tudnak lenni: véletlenszerűen felugrik a játékmenet során egy kis ablak, figyelmeztetéssel, miszerint van X percünk arra, hogy az adott helyszínre érjünk.

Ez ismét egy online event, ahol a Forza Horizon 4-béli játékosokkal kell co-opban teljesíteni általában egy háromlépcsős feladatsort (traffipax, figyelmeztető tábla, és a többi).

S ha mindez nem lenne elég a tartalmat illetően, van nekünk még wheelspin, azaz pörgetési lehetőségünk. Egyből kétfajta is, egy alap, illetve egy super verzió.

Ezt az opciót a játék időszakosan ajánlja fel, elsősorban nagyobb teljesítések alkalmával, de ha például egyszerre több autót rakunk be a garázsba, akkor is kapunk extra lehetőséget.

A pörgetés lényege, hogy különféle katgóriájú nyereményeket lehet szerezni, igencsak szerencse kérdése; polók, dudák, gesztusok, CR, s persze autók is szerepelnek a felhozatalban. A szuperpörgetésnél egyeszerre három esélyt kapunk, tehát három nyereménnyel távozhatunk.

PC-s grafika tekintetében csakis szuperlatívuszokban beszélhetünk. A teszt 4K-ban zajlott,   fix 60 FPS-sel; ráadásul HDR támogatással, úgyhogy az összhatás nagyjából olyan volt, mintha egy valós televíziós közvetítést néznénk.

A táj kidolgozottsága 100/100, az autók külsőnézeti részletessége szintén. Magasra tette ezzel (is) a Forza Horizon 4 a lécet, és nem valószínű, hogy az elkövetkezendőkben tudják majd überelni.

Külön dícséretet érdemel a Forza Horizon 4 soundtrackje. Bár ez nem meglepő annyira, hiszen a korábbi epizódok is remek tracklistet vonultattak fel – jelen esetben is kitűnő a választék tehát, igaz, egyelőre eléggé repetitív a felhozatal, miután viszonylag kevés a zeneanyag egyelőre a játékban.

A cikk elkészítéséhez a Forza Horizon 4 szoftvert együttműködő partnerünk, a Magnew biztosította.

A cikk elkészítéséhez az ASUS és az Acer gaming termékeit használtuk.

Még több fotó: Techaddikt.hu Facebook oldal

Screenshotok: Techaddikt.hu

Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. 

A Techaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  MagnewCamera Kft., Telenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS

Exit mobile version