Az év 1976, itt indul a sztori. Főhősünk egy, a világot rendkívüli módon befolyásoló titokzatos kupola (továbbiakban: a Kupola, így, nagy kezdőbetűvel) kapcsán kezd el munkálkodni, megkapja a küldetést, indulhat a feladvány. Encased teszt, PC platformon.
A közvélemény a sztori szerint két részre oszlik: vannak, akik azt gondolják, hogy az anomáliát idegen technológia hozta létre és működteti, míg mások úgy gondolják, hogy ez az egész egy burok, olyasmi, mint ami megvédi (elméletben és a teóriák szerint) Atlantisz városát. Bármi legyen is, jelenléte az összes folyamatban lévő háború végét jelentette, és a béke új korszakát nyitotta meg. Akik belépnek a Kupolába, tudják, hogy az elektromos ragyogás alatt végzett munkájuk biztosan terelgeti az emberiséget a jövő felé; viszont az is tény,hogy ha belépnek, soha nem léphetnek ki többé onan.
Így kezdődik az Encased, a Steam korai hozzáférési címe, amely továbbra is folyamatosan frissül a sok hónapos fejlesztése során. Posztapokaliptikus RPG, amely nagyon sok hasonlóságot és párhuzamot mutat az első két Fallout játék-epizóddal, amely korai hozzáférésként jelent meg a maga idejében. Az Encased maximális örömet okoz azoknak, akik a játékmenet, a történetmesélés és a világépítés rendkívüli mélységét keresik.
Az Encased lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a meglévő döntések módosításával széles körben létrehozhassák saját karakterüket. Sok minden megváltoztatható kozmetikailag, beleértve a nemet (férfi, nő és egyéb), az életkort, a fajt, a bőrszínt, a hajszínt és a frizurát, de az osztályt, képességeket és tulajdonságokat is. Az Encased egy nagyon specifikus osztályrendszert kínál, amely drámai módon megváltoztatja a játékos élményét a kiválasztottaktól függően, mivel a Dome öt különböző munkástípusra támaszkodik a létesítmény fenntartásában és működtetésében. Az Ezüstszárny menedzsereitől és finanszírozóitól kezdve a Fekete Szárny katonai állományáig, a Fehérszárny tudósaitól kezdve a Kékszárny mérnökeiig, a világ börtönéből toborzott narancsszárnyú munkásokkal kiegészülve az Encased osztályai kevésbé érzik magukat munkarendszernek és inkább játékszerű Stanfordnak.
Az Encased-ben határozottan létezik egy specifikus hierarchia, és bizonyos utak csak akkor állnak nyitva előttünk, ha a megfelelő oldalhoz húzunk. Ebből is adódik, hogy a játék rengereg lehetőséget és változatosságot kínál.
Az Encased-et a Magnew bocsátotta rendelkezésünkre.
A teszthez Acer Predator Triton 500 gaming notebookot használtunk.