Kényes, ám egyben nagyszerű témához nyúlt a Ubisoft: az ókori Egyiptom világa, szellemisége mindig is foglalkoztatta az embereket. Relatíve kevés ilyen témájú játék leledzik jelenleg a PC-s, illetve konzolos piacon, ezért az átlagosnál még jobban vártuk az Assassin’s Creed Origins érkezését.
Kétségkívül új, eddig nem látott szintekre emeli a játékélményt az Assassin’s Creed Origins, amely elsősorban a még szabadabban bejárható világok tekintetében csúcsosodik. Nyilván emlékszünk arra a linearitásra, amely az AC első, második, majd sokadik részét érintette, bár a legutóbbi részek (például Syndicate, 2015-ből) már jóval kiforrottabbak voltak e téren is.
XIII. Ptolemaiosz idején járunk, abban az érában, amikor az egységes hanyatlás dominált, nőttek a belső ellentétek, s leginkább az erőszak uralta az utcákat, s belengte az egész szférát. Ráadásul más, környező és távolabbi birodalmak is szemet vetettek az alapvetően addig gazdag, sokrétű és korában fejlett kultúrára, s ez pedig borítékolható innen, hogy nem szül sok jót.
Az Assassin’s Creed Origins-ben Bayek-et, egy Medjay-t irányítunk. Bayek egyike volt azoknak, akik a fáraó masszív testőrségébe tartoztak, s a játékban teljes mértékben felveszi az igazságosztó posztját. Tény, hogy Bayek-kel rendet teszünk, tisztogatunk, problémák tömkelegét oldjuk meg.
Mindezt fő- és mellékküldetések sorozatán kereszül. Feljebb említettük a sandbox stílus dominanciáját az Assassin’s Creed Origins-ben: a terület, amely bejárható a játék során, eddig nem látott méreteket öltött; megannyi kisebb és nagyobb falvat, várost, városrészt járhatunk be kalandozásunk során. A questek kapcsolódnak többnyire egymáshoz, de számos mellékszálon futó küldetés is nyakunkba szakad. Ráadásul ha elkezdtünk egy főküldetés-szálat, nyugodtan belecsaphatunk közben bármelyl szembejövő quest teljesítésébe – ha azzal, azokkal végeztünk, egyből visszatérünk az eredeti irányhoz.
Sok mindenben változott az Assassin’s Creed Origins az előző részekhez képest. Nyilván a játékmechanizmus is kapott sok újítást, mint például az, hogy a térkép fel nem fedezett részeit kizárólag magaslatokról (tornyok, hegycsúcsok) lehetett megismerni.
Nincsen egyszerű dolgunk az Assassin’s Creed Origins-ben, ha utazni, közlekedni akarunk A és B pontok közt. Gyorsítani tudunk a haladáson mountunkkal, erre upgrade lehetőség is adott, persze nem ingyen, a store-ból lehet beszerezni némi anyagi juttatás fejében. A bejárható terület tehát hatalmas, utunkat sok esetben szegélyezik útonállók – velük elbánni nem mindig szimpla, viszont értékes lootot szerezhetünk tőlük nem egy esetben. Ezzel kereskedni is tudunk persze, de ha épp olyan kiegészítőt, eszközt, netán fegyvert találunk náluk, amely előnyöket kovácsol utazásunk során, ne habozzunk használni, hordani azokat.
Az Assassin’s Creed Origins-ben erős szerepet kapott az RPG vonal is, ehhez egy skilleket összegyűjtő faszerkezet áll rendelkezésünkre. Minden egyes szintlépésnél klasszikus módon a megszerzett skilleket több területen költhetjük el, így karakterünk fejlesztése sem lesz könnyed, sokkal inkább összetett feladat elé állítja a játékost.
Gyönyörű és komplex tálalást kapott grafika terén az Assassin’s Creed Origins. PC platformon tesztelve szinte nem éreztünk semmi kompromisszumot, amit meg kellett volna lépnünk, maximum a hardver szab határt a minőségnek – NVIDIA GeForce 1080 GTX VGA-n, 8 GB VRAM-mal, valamint legújabb generációs Intel i7 platformon ultrára állítva a megjelenítési beállításokat, 4K-ban 60 FPS-t bőven teljesített a játék, köszönhetően a kitűnő optimalizálásnak.
Egészen biztosak vagyunk abban, hogy aki szerette és szereti az Assassin’s Creed sorozatot, most sem fog csalódni, ugyanis a Assassin’s Creed Origins remek példája annak, hogy a néha már unalomig csépelt klisékből hogy lehet feltámasztani egy kultjátékot, egy stílust, amelyet maga az AC teremtett. Bár igazán feltámasztásra nem is volt szükség, talán a megújulás szó a legmegfelelőbb. Úgy, hogy közben folyamatosan hozza azokat az elvásárokat, amelyeket egy vérbeli AC-játékos megkíván.
A cikk elkészítéséhez Acer Predator 17 X-et használtunk.
Játéktesztjeinkhez AOC gaming monitorokat használunk.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS