Az AOC folyamatosan törekszik arra, hogy kiváló minőségű termékekkel bővítse a játékpiacot az AGON-termékcsalád segítségével, és a monitorok egyik vezető gyártójaként a felelős és egészséges videojátékozás lelkes támogatója, lehetővé téve a játékosok számára, hogy teljes mértékben kiélvezzék hobbijukat.
A videojáték ugyanis számos jótékony hatással jár. A szórakozáson túl javítja a játékosok vizuális információfeldolgozását, döntéshozatali képességeit és csapatmunkában történő együttműködését. Ez inspirálta az AOC-t arra, hogy elkészítse ezt az áttekintést, amely bemutatja a videojátékokhoz kapcsolódó társadalmi és kognitív előnyöket.
A legtöbb játék stimulálja a memóriát, a koncentrálóképességet és a logikus gondolkodásmódot. Már heti néhány óra játék is rengeteget számít, életkortól függetlenül. A valós idejű stratégiai (real-time-strategy, RTS) játékok például javíthatják ezeket a képességeket, mivel a játékosnak elemeznie kell a saját helyzetét az ellenfeleivel szemben, meg kell terveznie a támadást, a védelmet és bármilyen előny kihasználását, emlékeznie kell az ellenfél lépéseire, és ezekre reagálnia kell – mindezt pedig korlátozott időn belül. A koncentráló- és a problémamegoldó képességre gyakorolt jótékony hatás eredménye egyértelműen megmutatkozik az iskolában, az irodában és a mindennapi életben.
A videojátékok javíthatják a döntéshozatali képességeket. Bizonyos játékok esetében a másodperc törtrésze alatt kell a játék menetét befolyásoló döntéseket hozni, máskor pedig a játék korai szakaszában meghozott döntések a teljes játék menetére hatással vannak. A szerepjátékokban még a karakter tulajdonságaival kapcsolatos döntések és a karakter világgal történő későbbi interakciói is komoly következményekkel járnak a játékos karakterének erkölcsiségére és jóllétére. Bizonyos körökre osztott stratégiai játékok esetében a játékosnak számos paramétert kell elemezniük, és ezekre reagálniuk a siker érdekében.
A first-person shooter (belső nézetű lövöldöző, FPS) és a Shoot ‘em up típusú játékok esetében gyakran van szükség arra, hogy a játékos képes legyen gyorsan váltani a fókuszt a képernyő különböző részei között. Ennek során az aktuális helyzetükre is figyelniük kell. Ez azt jelenti, hogy az agynak meg kell osztania a figyelmet, és javítania kell a beérkező vizuális információk feldolgozásán. Mivel a játékosoknak nincs sok idejük a mérlegelésre, javul az előrejelzési- és reakcióidejük. Egyes tanulmányok azt mutatják, hogy bizonyos játékosok koncentrációja megegyezik a valódi vadászpilóták koncentrációjával.
Legyen az több csapatban játszott online játék vagy a barátokkal játszott offline kooperatív játék, számos többjátékos videojátékban szükség van a csapattagok szoros együttműködésére. A népszerű kompetitív játékok, mint bizonyos FPS-játékok és az online többjátékos csatamező (multiplayer online battle arena, MOBA) stílusú játékok 5 fős csapatokból állnak, amelyekben minden játékosnak megvannak a maga erősségei, gyenge pontjai és képességei. Ez a fajta együttműködés egészen biztosan megjelenik a munkahelyen vagy az iskolában.
A videojátékokkal felszerelt kórházak pozitívan hatnak a gyógyulási folyamatra. A betegek örömüket lelik a játékban, amely segít elterelnii a figyelmüket is, és amely révén a betegek akár társas interakcióba is lépnek másokkal, javítva a kedélyállapotukat.
Az AOC kiemelten fontosnak tartja a játék közbeni egészséget és kényelmet
Az AOC nemcsak lelkesen hirdeti a videojátékok előnyeit, hanem innovatív technológiáinak köszönhetően megőrzi a videojátékosok egészségét is. A megfelelő ergonómiájú monitor segít a játékosok helyes testtartásának és egészséges gerincének megőrzésében. Az AOC Anti Blue Light / Low Blue Light technológiái csökkentik a szemfáradtságot, fejfájást és alvászavarokat okozó kékfény-kibocsátást. A villódzásmentes (Flicker Free) technológia csökkenti a fáradtságot, szédülést és hányingert okozó villódzást. Az i-Care technológia speciális érzékelők segítségével felismeri a szoba fényintenzitási szintjét, és ennek megfelelően állítja be a fényerőt, így a felhasználók szeme nem fárad el a fénybeli különbségek miatt.Ugyan számos tanulmány szól a videojátékok pozitív hozadékairól, az AOC hangsúlyozza és előtérbe helyezi a felelős játékstílust. Rendkívül fontos, hogy a számítógép-használat a kiegyensúlyozott és egészséges életnek csak egy része legyen. Ugyanilyen fontos kimenni a szabadba, sportolni és időt tölteni a barátokkal.
Az AOC célja a folyamatos technológiai innováció a monitorok terén a legjobban lenyűgöző képélmény biztosítása érdekében, a lehető legtöbb előnnyel az egészségre nézve.