A pilóta nélküli repülő taxik az egyik válasz a zsúfolt városok közlekedési káoszára. Szakértők szerint ezen a piacon hamarosan kemény verseny alakul ki. Ennek oka, hogy nem csak a kockázatvállaló startupok szállnak be ide.
Olyan vállalatok is részt vesznek benne, mint az Airbus és a Siemens, valamint az Audi és az Uber taxi-szolgáltató. Rengeteg pénzt fektetnek be, mert több százmilliárd eurós forgalmi potenciált látnak ezen a piacon. Ezt mutatja a „MIND-SHIFT: A Compendium on Future Mobility, Circularity and New Urbanism” című tanulmány, amelyet a pressrelations médiafigyelő cég 2022 tavaszán készített a FirstSignals® korai észlelési módszerrel. A mobilitás fejlődését a legfontosabb német és angol nyelvű vezető médiumok tudósításai alapján elemezték.
A repülő taxik túlméretezett, elektromos meghajtású drónok, amelyekhez nem a légi felvételek készítéséhez szükséges kamera van csatlakoztatva, hanem egy kabin, amelyben a gyártótól és a koncepciótól függően kettő-négy embernek van hely. Ebben különböznek a főszereplők. A jövőbeni lehetőségek felmérésében azonban azonos véleményen vannak, és egyetértenek abban, hogy ezek nem túlméretezett játékok. Amit egyelőre látni lehet, azok kiforrott, futurisztikus repülőgépek, amelyeket elsősorban belvárosi területeken kívánnak használni. Ugyanis az elektromos autókból ismert rövid hatótávolság problémája ugyanúgy érvényes az elektromos légi taxikra is. Jelenleg 30 kilométeres hatótávolságot tartanak gond nélkül megvalósíthatónak. Ez sok városban megfelel a városközpont és a repülőtér közötti távolságnak.
Dr. Hans Hamer, a SHIFT Mobility vezérigazgatója számára a „MIND SHIFT” tanulmány a mobilitás elkövetkező trendjeinek szeizmográfja. A különböző formájú és méretű légitaxisok jelentősen hozzá fognak járulni a nagyvárosi területek mobilitási problémáinak megoldásához.