A Peugeot megkezdte futurisztikus, többszörösen díjnyertes, összehajtható elektromos kerékpárjának nemzetközi forgalmazását. Az eF01 villany-bringaként és elcsomagolható drótszamárként egyaránt egyedülálló, élvonalbeli konstrukció.
Amikor a Peugeot az 5008-as szabadidőjármű vilápremierjéhez kapcsolódóan bemutatta összehajtható elektromos városi kerékpárját, amelynek akkumulátora a jármű csomagterében kialakított dokkolóállomás segítségével menet közben feltölthető, sokan legyintettek: lám, egy újabb érdekes elképzelés, amiből úgysem lesz semmi.
A Peugeot azonban nem véletlenül épít összehajtható kerékpárokat már több mint 125 éve: az eF01 (a név a kerékpár elektromos, illetve összehajtható – folding – voltára utal) túlságosan kiforrott volt ahhoz, hogy megmaradjon formai ujjgyakorlatnak, ráadásul napjaink nagyvárosi közlekedése is egyre inkább kedvez a kis helyigényű, de képességei terén nem korlátozott, úgynevezett „last mile” járműveknek. Ezek azok a jellemzően izomerővel vagy villanymotorral hajtott, minimalista közlekedési eszközök, amelyekkel a parkolótól a munkahelyig, a pályaudvartól az otthonunkig kényelmesen és hatékonyan megtehetjük a hátralévő utolsó kilométert, illetve mérföldet.
Más kérdés, hogy az eF01 minden, csak nem minimalista: valóságos művészet, ahogy a váz elemei összecsukva egymáshoz simulnak. A két tengely tökéletesen egy vonalba kerül, így a vázba épített praktikus és nagyméretű fogantyúval pontosan tömegközéppontja fölött emelhetjük meg a sorozatgyártás során csupán minimális tömeggyarapodáson átesett kerékpárt (a koncepció 17 kilója helyett a szériamodell akkumulátorral együtt 18,6 kilót nyom – kevesebbet, mint két, repülőgépre felvihető kézipoggyász).
Egy összehajtható kerékpár persze csak akkor ér valamit, ha könnyen szétnyitható és újra összecsukható. A Peugeot eF01 három egyszerű mozdulattal, kevesebb mint tíz másodperc alatt átalakítható, a nyereg magasságát a szabadalmaztatott mechanikus memória funkciónak köszönhetően nem kell újra és újra beállítani. Összehajtva az alumínium vázba integrált csomagtartó támasztékként szolgál, így a zebránál megállva vagy a metrón utazva biztonságosan letehető a földre a kerékpár, ha pedig kinyitjuk, olyan igényes és praktikus részletekre bukkanhatunk, mint az első és hátsó tárcsafék vagy a féloldalas első villa.
A 208 wattóra kapacitású akkumulátor 60 perc alatt feltölthető bármely autó 12 voltos hálózatáról, segítségével akár 30 kilométert tehetünk meg a villanymotoros segítséggel – a végsebesség ilyenkor a számos nyugat-európai országban hatályos korlátozásoknak megfelelő 20 km/h.