A Fujitsu további egyszerűsítéseket jelentett be a SELECT partnerakkreditációs eljárásban, és ezzel együtt az oktatás partnerközpontúbbá alakításáról is beszámolt. A frissített programban megszűnik az Expert minősítés lejárati dátuma, és jobban előtérbe kerülnek a partnerek egyedi igényei annak érdekében, hogy megszerezhessék az ügyfeleik változó elvárásainak kiszolgálásához szükséges, jövőbiztos készségeket.
A Fujitsu SELECT Partner Programja segítséget nyújt a viszonteladó partnerek számára, hogy IT-viszonteladókból megbízható technológiai tanácsadókká fejlődjenek, és elsajátítsák az ügyfelek digitális átalakulásának támogatásához szükséges új készségeket. A partnerek változó igényeire fordított kiemelt figyelmet a Canalys viszonteladói szegmensről készített Channel Leadership Mátrixa is elismerte, amelyben a Fujitsu immár harmadik éve a „Bajnokok” (Champions) kategóriában foglal helyet. A program akkreditációjának legújabb frissítésével a Fujitsu gondoskodni kíván róla, hogy minden partnere megfelelő arányban jusson hozzá támogatáshoz és oktatáshoz annak érdekében, hogy saját üzleti modelljét átalakítva, sikeresen működjön tovább.
Nem jár le az Expert minősítés
A frissített SELECT programban nem jár le a SELECT Expert akkreditáció – ami azt jelenti, hogy minden SELECT Profile minősítés érvényes marad a tananyag következő frissítéséig. Frissítéskor a releváns partnereket felkérik minősítésük megújítására. A partnerek számára ez azzal az előnnyel jár, hogy nem kell megismételniük ugyanazt a képzést, és jövőbeni fókuszterületeik alapján fejleszthetik tovább csapatuk készségeit.
„Gyakori, hogy a viszonteladóknak csak azért kell újra elvégezniük kurzusokat, hogy megtartsák meglévő minősítésüket. Ez abszurd, mivel komoly befektetést igényel tőlük bármiféle haszon nélkül. Mivel mi a növekedéshez szeretnénk hozzásegíteni Fujitsu SELECT viszonteladó partnereinket, olyan testre szabott oktatási csomagokat bocsátunk rendelkezésükre, amelyek a számukra szükséges készségeket állítják a középpontba. Megszüntetjük a hagyományos akkreditációs programokra jellemző üres, formális követelményeket. Ezzel felkészítjük nagyrabecsült partnereinket a sikeres működésre – lehetővé tesszük számukra, hogy meglévő kompetenciáikat továbbfejlesztve, kielégítsék az ügyfelek mind komplexebb megoldások iránti igényeit” – mutatott rá Fernanda Catarino, a Fujitsu európai viszonteladókért felelős vezetője.
A Fujitsu speciális képzést vezet be egyes szolgáltatásközpontú partnereinek
Az új szemlélet a partnerközpontú képzést állítja a középpontba.1 Így a gondosan kiválasztott partnerek elsajátíthatják a megoldásközpontú értékesítéshez és a megbízható digitális tanácsadói szerepkör betöltéséhez szükséges készségeket. Az új oktatási stratégia a hagyományos értékesítési módszertant (Hogyan adjunk el?) és a Fujitsu termékportfóliójával kapcsolatos intenzív oktatást (Mit adjunk el?) ötvözi egymással. Maga a képzés e-learning, oktató által tartott virtuális kurzusok és gyakorlati feladatok formájában történik. Az eredményorientált oktatás részeként a Fujitsu több hónapos utánkövetést is biztosít személyes coaching formájában.
A program során a SELECT Circle partnerek a Fujitsuval közösen készítik el egyedi, testre szabott képzési tervüket. A terv igazodik a partner konkrét üzleti prioritásaihoz és a portfólió releváns területéhez (pl. hibrid felhő, hiperkonvergens infrastruktúra, adatbiztonság) és a kívánt technológiához (MI, IoT vagy konkrét vertikális piacok) kapcsolódó akkreditáció megszerzését állítja a középpontba.
Robusztus virtuális oktatási és interakciós platformok
A SELECT viszonteladó partnerek képzése a Fujitsu SELECT Akadémián keresztül történik. Ez a platform élő és igény szerinti online tanulási lehetőséget is biztosít sokféle témában. Intenzív tanfolyamokat kínál például a Fujitsu termékeiről, továbbá értékesítési készségfejlesztő kurzusokat és műszaki oktatást biztosít. Emellett a TechCommunity platform hetente indít mélyreható műszaki és értékesítési webináriumokat – amelyeken a viszonteladók műszaki munkatársai és értékesítői megtanulhatják, hogyan segíthetnek ügyfeleiknek a maximumot kihozni a digitális átalakulás lehetőségeiből.