A Fujitsu több mint 10 ezer látogatóra számít legfontosabb ügyfélrendezvényén, a müncheni Fujitsu Fórumon.
Az idei év témája, a „Co-creation a siker szolgálatában” (Co-creation for Success) azt kívánja hangsúlyozni, milyen gördülékenyen együttműködik a Fujitsu ügyfeleivel és partnereivel a kreativitást és az innovációt a digitális átalakulás szolgálatába állító ökoszisztémában. Bemutatja, hogyan szabadítja fel a kreativitást a Fujitsu egyedülálló „Human Centric Experience Design” (HXD) innovációs módszertana, és miként dolgozik együtt a vállalat ügyfeleivel az új technológiák megismerése és integrálása terén, amit felgyorsít a vállalat kiválóságközpontjainak folyamatosan bővülő globális hálózata.
Napjainkban már minden iparág és méretszegmens vállalatai tisztában vannak a digitális átalakulás fontosságával. A Fujitsu Fórum kreatív, inspiráló ötletekkel szolgál számukra az innovatív megoldások kidolgozásához többek között a biztonság, a dolgok internete (IoT), a mesterséges intelligencia (MI), az adatanalitika, a blokklánc és a robotalapú folyamatautomatizáció terén. A kétnapos program során a résztvevők előadásokon, szakértői és háttérbeszélgetéseken kapnak tanácsot, jutnak inspirációhoz és ismerhetnek meg esettanulmányokat azzal kapcsolatban, hogyan lehet kiaknázni a meglévő és új technológiákat a sikeres működéshez. A 3500 négyzetméteres „Fujitsu City” kiállítótér több mint 250 transzformatív, új Fujitsu-megoldást vonultat fel valós környezetekből (pl. kiskereskedelmi üzletekből, gyárakból, bankokból, adatközpontokból, kórházakból, önkormányzatoktól, egyetemekről és vasútállomásokról).
A Fujitsu új globális vizsgálatából kiderül, hogy az iparági szakértelem, a vezetői szerepvállalás és a kreativitás a vállalatvezetők által legtöbbre értékelt emberi készségek. A válaszadók úgy gondolják, hogy a kreativitás és az innováció a siker szempontjából a legfontosabb tényezők. Ezeket a megállapításokat tükrözi a müncheni Fujitsu Fórum is – bemutatva, miként tudják a vállalatok a lehető legtöbbet kihozni az emberekből és a technológiából annak érdekében, hogy boldoguljanak a zsúfolt piacok éles versenyében. A Fujitsu City, a szakértői beszélgetések és a háttérelőadások több száz példát vonultatnak fel az élvonalbeli technológiák lehető legjobb hasznosítására. A látogatók betekinthetnek abba, hogyan gyorsítják fel a fejlett, új technológiák, például a Fujitsu Digital Annealer a komplex döntések meghozatalát – erről szól a brit NatWest nagybank kísérleti projektje, ahol a kockázati portfólió optimális egyensúlyának beállítására használták fel ezt a megoldást.
Digitális átalakulási központok és kiválóságközpontok az innováció ösztönzésére
A müncheni Fujitsu Fórum látogatói első kézből ismerkedhetnek meg a Fujitsu co-creation programjával, és az innováció felszabadításának lehetőségeivel. Az élő Human Centric Experience Design (HXD) workshopokon felderíthetik a meglévő üzleti kihívások kezelésének kreatív, új módszereit. A Fujitsu eddig már több mint 100 workshopot tartott ügyfeleinek – ezek nyomán mintegy 40 olyan koncepció született, amely továbblépett a fejlesztés következő szakaszába azóta, hogy a vállalat az év elején az Egyesült Királyságban és Németországban megnyitotta digitális átalakulási központjait.
Az ötletek jelentős részén a Fujitsu kiválóságközpontjainak bővülő globális hálózata dolgozik. Ezek a központok az ügyfelek rendelkezésére bocsátják a koncepciók üzleti értékké alakításához szükséges szakértelmet, inspirációt, erőforrásokat, know-howt és technológiákat. Új módszereket dolgoznak ki a diszruptív, új technológiák kiaknázásához és üzleti folyamatokba integrálásához olyan területeken, mint például a mesterséges intelligencia, a blokklánc, a fejlett analitika és robotalapú folyamatautomatizáció.
„Célunk, hogy segítsünk ügyfeleinknek kiaknázni a kreativitásukban rejlő lehetőségeket, és reagálókészebbé tenni működésüket. A digitális technológiának köszönhetően új nézőpontból közelíthetünk a kreativitáshoz és az agilis működéshez, ami fontos lépés afelé, hogy támogatni tudjuk a vállalatokat az ügyfelek által keresett termékek, szolgáltatások és megoldások kialakításában. Persze az innováció nem történik magától, hanem a technológia, a szakételem és a kreativitás komplex egymásra hatásának következménye. Akkor születhet meg a szervezetek által vágyott – és túlélésükhöz szükséges – innováció, amikor ezek a tényezők kölcsönhatásba tudnak lépni egymással. A müncheni Fujitsu Fórumon bemutatjuk, hogyan mozdítja elő a co-creation az ügyfelek sikerét az innováció ösztönzésén keresztül” – nyilatkozta Duncan Tait, alelnök, a Fujitsu EMEIA-régió vezetője.
A 2018-as müncheni Fujitsu Fórum főbb bejelentései röviden
A Fujitsu és a Microsoft felgyorsítják a kritikus feladatok áthelyezését a Microsoft Azure felhőbe
A Fujitsu és a Microsoft új, globális rendszerintegrátori partnerkapcsolata felgyorsítja a Microsoft Azure bevezetését a szervezeteknél. A partnerségnek köszönhetően az ügyfelek zökkenőmentesen folytathatják a digitális átalakulást, áthelyezve a hibrid IT-környezetben futó kritikus feladataikat a felhőalapú, egykapus szolgáltatási modellbe. Ez ösztönzi az innovációt, javítja a rugalmasságot és jobb pénzügyi teljesítmény elérését teszi lehetővé.
A Fujitsu PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack megoldása megkönnyíti a felhő bevezetését
A Fujitsu új lehetőségeket mutatott be a felhőben és a helyben végzett feladatok jobb összehangolására. A PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack egyedülálló megoldás azoknak a vállalatoknak, amelyek szeretnék teljes egészében kiaknázni a nyilvános felhő előnyeit, de egyes kritikus IT-folyamatokat szívesebben tartanának házon belül az adatszuverenitás, a megfelelés és a csatlakozási követelmények teljesítése érdekében.
A Fujitsu új vállalatot hoz létre „Fujitsu Intelligence Technology” néven globális MI-üzletága támogatására
A Fujitsu bejelentette, hogy új vállalatot hoz létre mesterségesintelligencia-fejlesztéseinek globális irányítására. A jövőben a Fujitsu Intelligence Technology ösztönzi a Fujitsu globális MI-üzletágának növekedését, és fogja össze a vállalat által Japánban és a világ más országaiban fejlesztett innovatív MI-technológiákat és -megoldásokat azzal a céllal, hogy globális termékek és szolgáltatások formájában később visszajuttassa őket a régiókba. Azzal, hogy ezt a kritikus szervezetet Japánon kívül hozza létre, a Fujitsu agilisan reagálhat a nemzetközi szabványokra és elvárásokra, kiszolgálhatja globális ügyfelei igényeit és előremozdíthatja az új megoldások fejlesztését.
A Fujitsu új Sholark keretrendszere a mesterséges intelligencia és az adatanalitika segítségével gyorsítja az üzleti folyamatok átalakulását
A mesterséges intelligenciát (MI), az adatanalitikát és az üzleti döntéshozatalt a nagy teljesítményű, új Sholark keretrendszeren keresztül összekapcsolva a Fujitsu megkönnyíti a vállalatok számára digitális átalakulási folyamataik felgyorsítását. Az új keretrendszerrel jóval rövidebb idő alatt megvalósíthatók a komplex MI-projektek. Mivel a rendszer könnyen kezelhető, még a technikailag kevésbé képzett dolgozók is hasznosíthatják a döntéstámogatásban.
Szélturbinában működő adatközpont közel nulla kibocsátással – a Fujitsu technológiájával
A Fujitsu szerver- és tárolótechnológiájával működik a világ egyik első, közel nulla kibocsátású adatközpontja egy németországi szélturbinában. A WestfalenWIND IT német áramszolgáltató WindCORES kezdeményezése keretében létrejött új hosztingmegoldással a Fujitsu SELECT partnere, a Green IT – Das Systemhaus rendkívül fenntartható és költséghatékony felhőszolgáltatásokat nyújthat ügyfeleinek. A WestfalenWIND IT által kidolgozott WindCORES közel nulla kibocsátású, 3. szintű adatközpont a németországi Paderbornban működik. Hozzájárul annak a német tervnek a megvalósításához, melynek értelmében az egész ország környezetkímélő, fenntartható energiaellátásra kíván átállni, miközben a felhőszolgáltatások iránti növekvő igényt is kielégíti.