A hajnali napsugár áttör Hampshire lombjai között, miközben Eythora Thorsdottlr járatja egy ámulatba ejtő, 1962-es cseresznyepiros Volvo P1800 motorját, hasonlót, mint amilyet Roger Moore is vezet Az Angyal című sorozatban. Egy oktató odahajolva magyarázza el a váltó használatát – minden bizonnyal a legjobb vezetési lecke, amiről álmodhatnánk?
A 21 éves ismeri az automatikát, de egy klasszikus autó kuplungja különösen határozott érintést igényel. Ez nem jelent nyomást Eythora számára, aki egy olimpiai tornász, többet tudva mindenkinél a lábmunkáról. Ahogy a rendező felvételt kiállt, a lány félrehúz és beindítja a motort a felhajtón. Egyfajta huncutság is megjelenik szemeiben, melyet a kamera is imád.”
Ő is meghívást nyert a Let The Light In (Engedd be a fény erejét) forgatására – egy film, amely a Philips új zászlóshajó-, 934 és 984 OLED+ modelljeinek kép- és hangminőségének bemutatására szolgál. Később megnézve ez egy igazán magával ragadó élmény lesz, részben emiatt is rendelkezik a stáb olyan felszereléssel, amely alkalmas 4K Ultra HD felvételeket készíteni akár 1000 képkocka/másodperccel. Másrészt emiatt vagyunk körülvéve poros- antik csecsebesékkel és régi bútorokkal, melyek szöges ellentétben állnak a többi színátmenettel.
A holland származású, izlandi felmenőkkel rendelkező tornász, Eythora egy európai ezüstérmes olimpikon, aki a 2016-os Riói olimpián vett részt – jelenleg pedig a 2020-as Tokiói eseményre készül. Mindössze a felvétel miatt iderepülve, a lány magával hozta a koreográfusát is, hogy egy személyre szabott előadást koreografálhasson meg. Egy hullámzó- vörös koktélruhába öltözve megragad egy csokor élénklila hortenziát.
A drapériát hátrahagyva a parkettán végig úszó hajnali napsugarak világítják meg, majd óvatos mozgással leporolja a nagyapa-órát és a nagyzongorát. Ezt követően a stadion előadásait idézve bukfencezik majd magasba emeli mezítelen lábait a nyugalom és egyensúly érzetét megidézve. A figyelem azonnal a ruházatára irányul, amely a hajnali sugarak átszűrődésével örökös színjátszásba kezd.
Ez részeben viszont csak a televízió varázslata. Különböző napszakokban forgatva a stábnak tisztában kell lennie azzal, hogyan imitálhatják a természetes fényviszonyokat – amely a valóságban mindössze csak 40 percig tart minden reggel. A szobában felcsapó vízpára egy 80-as éveket idéző füstgépből tör föl, megtörve a kültéri fényt – a vastag rétegekben feltörő füst az ablakon keresztül szűri meg a „napsugarakat”.
És itt jön képbe a TV varázslata. Amikor a felvételeket a 934 és 984 modelleken nézzük, – harmadik generációs P5 motorral – fel fog tűnni Eythora ruhájának és bőrszínének valósághű részletessége – nem is beszélve a hátraszaltók sima és folyamatos mozgásáról. A HDR10+ -nak köszönhetően az eredeti részletek megmaradnak, a színek pedig valósághűek lesznek. A film egyik kiemelkedő témája a sötétségből való átmenet a fény felé – a tökéletes lehetőség bemutatni a kiemelkedő kontrasztokat az OLED+ valódi feketéi mellett.
Milyen élmény volt ezt élőben látni? Paul Frost kreatív igazgató a következő szavakkal mesélt: „Az egyik legcsodálatosabb dolog látni mennyire könnyed volt a lábain a lány. Tornász lévén persze elvárt, hogy tudja, hogyan oszthatja el a testének súlyát, de a szökkenései és hátraszaltói szinte hangtalanok voltak a parkettán. Olyan volt, mintha csak a TV-ben néztem volna őt.”
A Philips 934 és 984 elmossa a különbségeket a valóság és a televíziózás között, hogy azok alig legyenek megkülönböztethetők.
Előtérben a technológia
A rendező, Leigh Emmerson álomszerű élményt szeretett volna kelteni a szuper-lassítás használatával. Ez a 60 képkockát megjelenítő TV-k számára legtöbbször azt jelenti, hogy 120 képkocka/másodperccel rögzítik a felvételeket Red Gemini kamera segítségével. Ezzel ellentétben egy másodlagos kamera is – Phantom VEO4K – is használva volt a forgatás során.
Leigh a következőt nyilatkozta: „A Phantom különlegessége az 1000 képkockás felvételek rögzítésében rejlik – ideális a szuperlassítások számára. De nekünk csak 400-500 képkockára volt szükségünk másodpercenként.” A felvételek gyorsan elérték a terrabájtos méreteket, így csak bizonyos esetekben használták, mint például a ruha hullámzásának rögzítéséhez, vagy éppen a levegőben szálló por megörökítéséhez. A film ezenfelül mozi minősítéssel rendelkezik a Dolby Vision használatának köszönhetően.
A Let The Light In ezeknek a drámai színkontrasztok megmutatásának fényében készült el. Az OLED+ a pixeleket egyenként is képes vezérelni akár háttérvilágítás nélkül is. Ez azt jelenti, hogy a feketék ténylegesen feketék – ahogy az látható akkor is, amikor a Volvo 1800 a sötét erdőn megy keresztül. A HDR10+ (High Dynamic Range) dinamikus metaadatokat használ, így a fényerő képkockáról-képkockára változtatható. A nézők teljes színskálás lefedést élvezhetnek még akkor is, amikor csak sötét és világos elemek jelennek meg a felvételen.
A Philips Ambilight technológiájának köszönhetően a képernyő valósággal magába szív. A televízió hátulján LED-ek találhatóak, amelyek megvilágítják a szobád falát a képernyőn domináló színekkel, így a megvilágított szobád még inkább elmélyít az élményben. Ez több mint egyszerű fényjáték, hiszen a képernyő is nagyobbnak tűnik, ezzel pedig minden eddiginél közelebb hozva az élményt.
Hangélmény a szívében
Az Abbey Road Stúdió 2-es stúdiója volt a megfelelő választás az A-listás zenészeink számára, ahol a Beatles rögzítette zenéit. A testreszabott kompozíció feszültséget és drámai hatást kelt a filmben, amely kiváló kiegészítése az érzéki vizuális kontrasztnak.
„Ez a zene lassú kibogozásáról szól, amely életre kelti az előttünk álló utazást” – mondta Thomas Balmfoth, társszerző.
Bob Bradley társszerző egyetért vele: „Libabőrös leszel amikor egy olyan helyen hallod a zenét megszólalni, mint ez is. Biztosítani fogjuk, hogy a végső zene széleskörű lesz és kihasználja a TV által kínált teljes spektrumot.”
A Bowers & Wilkins-szel közösen tervezett hangrendszer piacvezető hangzást biztosít a beépített TV hangszórók (934-es modell) és hangrendszerek (984-es modell) között.
A katedrálist felidéző mennyezet alatt a zenekar teljesen elhalkul, majd egy tűcsepp hangját követően a húrok és a nagyzongora újra zenére lendül. A mixelő stúdióban minden hangszer külön el lett szigetelve és a lehető legjobb hangolással lettek rögzítve. Ez kifejezetten fontos egy olyan TV hangrendszer számára, amely Dolby Atmos támogatással is rendelkezik (934). Ezek az igazi hangszerek jelentik az ideális választást a Philips nagyszerű és valósághű színmegjelenítése mellé