Magyarországra is megérkezett a tizennégyszeres díjazott Alcatel IDOL 4 készülékcsalád, melyhez a gyártó alapból egy VR szemüveget és ehhez illő virtuális valóság élményt is biztosít.
Az Alcatel Magyarország és a KutatóCentrum közös friss hazai kutatása szerint a Z generáció VR szemüveget kipróbáló tagjainak döntő többségének még nincs valódi felhasználói élménye, azonban szívesen elmélyülnének a virtuális valóság világában.
Az Alcatel IDOL 4 készülék felhasználói könnyedén léphetnek át a virtuális valóság világába. Az idei barcelonai Mobile World Congress-en tizennégy iparági elismerést besöprő Alcatel IDOL 4 és 4S készülékek meglepetése, hogy a csomagolásnak kettős funkciója van. A nyilvánvaló védelmi szerep mellett a doboz egyben egy Google tanúsítvánnyal rendelkező VR szemüveg is. A VR szemüveg az IDOL 4 és 4S okostelefonnal együtt nyújtja a virtuális valóság utánozhatatlan élményét. Az Android M operációs rendszerhez virtuális valóság tartalmakat is mellékelt a gyártó, melyek a VR Store menüpontban érhetők el.
– Az Alcatel IDOL 4 sorozat díjazott készülékei komoly technikai tudást és virtuális élményt nyújtanak, mindezt középkategóriás áron, ezzel is segítve a digitális kultúra hazai elterjedését. A kutatások azt mutatják, a virtuális valóság világviszonylatban egymilliárd dolláros[1] piaccá nőtte ki magát, és egyre fontosabb szerepet tölt be a fiatalok médiafogyasztási szokásaiban – fogalmazott Parádi Attila, az Alcatel regionális menedzsere.
A fiatalok szeretik a VR-t
A KutatóCentrum hazai felmérése szerint a Z generáció (16-25 évesek) azon tagjainak döntő többsége, akik már kipróbálták a virtuális valóságot, szívesen élnék át újra az élményt. A felmérésből kiderül, hogy a vizsgált korosztálynak közel ötödének (17 százalék) van személyes tapasztalata a VR szemüveggel kapcsolatban.
A fiatalok tudatában vannak, hogy mit jelent a virtuális valóság, hiszen a kutatásban megkérdezetteknek csupán 3 százaléka nem tudott arra a kérdésre válaszolni, hogy mit jelent számukra a VR. A Z generáció tagjainak többsége (54 százalék) hasznosnak tartja az alternatív valóság megjelenítését lehetővé tevő eszközöket, a technikai újításokra nyitott férfiak és a technológiát már kipróbálók az átlagnál hasznosabbnak értékelik ezt a technológiát.
Az első virtuális sisak 1968-ban készült el, a Harvard Egyetemen építette meg Ivan Suttherland professzor diákjaival. Az úttörő technológiát a kilencvenes években katonai célokra és ipari fejlesztésekhez használták, a drága célszámítógép miatt használata csak kevesek kiváltsága lehetett. Az Alcatel IDOL 4-hez hasonló okosmobilok hozták el a virtuális valóság forradalmát, hiszen miniatürizált formában minden lényeges komponens megvan bennük a virtuális valóság előállításához: a mozgást érzékelő szenzorok, a 3D-s grafikát előállító számítógép, a kijelző pedig az IDOL 4-hez mellékelt szemüveggel válik alkalmassá a virtuális környezet megjelenítésére.
Boom gomb
Az Alcatel IDOL 4 további újdonsága az extra oldalsó Boom gomb, mely intuitívan segít kihasználni a telefon kiemelkedő tulajdonságait. Attól függően, hogy zenét hallgatunk, fotózunk vagy játszunk, a Boom gomb megnyomásával állíthatunk a mély hangokon, sorozatfotót készíthetünk vagy növelhetjük a sebességet. Hívás közben megnyomva növeli a hangerőt. A Boom gomb igény szerint testre szabható, beállítható, hogy kedvenc alkalmazásunkat indítsa el.