Kortárs stílusban fogant, ultramodern mobilkommunikációs rendszerekkel felszerelt utasterével a Honda e kétséget kizáróan új mércét állít a kompakt elektromos autók mezőnyében. Az egyszerű, letisztult karosszériához remekül passzoló kabin divatos, kiváló minőségű anyagokból készül, így egyszerre hangulatos, lenyűgöző és persze praktikus.
A mobilkommunikációra is képes, páratlanul kifinomult fedélzeti elektronika megalkotásakor könnyű használhatóságra és kimagasló használati értékre törekedtek a japán vállalat mérnökei, ennek eredményeként – akár parkolás, töltés vagy menet közben – egyaránt igénybe vehetők a következő generációs, teljes szélességében digitális kijelzőkkel borított műszerfal szolgáltatásai.
„Az volt a célunk, hogy a Honda e éppoly letisztult legyen belül, akárcsak kívül. Ezért aztán olyan, a modern nappalikból ismerős anyagokat választottunk, mint a fa vagy a szövet” – magyarázta el Kohei Hitomi, a Honda e fejlesztéséért felelős csapat vezetője. „Ebben a trendi, nyugalmat árasztó környezetben az utasok átadhatják magukat a mobilkommunikáció nyújtotta élvezeteknek, kihasználva a kameratükör rendszer alapját is adó, elképesztően könnyen kezelhető, dupla érintőképernyős felület minden előnyét” – fűzte hozzá.
Dupla képernyő az utastér teljes szélességében
Az utastér teljes szélességében végigfutó, digitális műszerfal a mobilkommunikációs alkalmazások és szolgáltatások gondtalan élvezetét szolgálja. Öt integrált, nagy felbontású, színes érintőképernyője lenyűgöző hatást kelt és a biztonsághoz is nagyban hozzájárul, hiszen ez adja a Középső és az Oldalsó Kameratükör Rendszer alapját is.
Előbbi kijelzőit a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a növelik a látómezőt.
A vezetővel szemben 8,8 hüvelykes TFT-panelt kapott helyet, ezen jelennek meg a legfontosabb információk, beleértve a töltöttségi és töltési állapotot, a kiválasztott menetüzemmódot és a menetbiztonsági rendszer adatait is.
Két összekapcsolt képernyő egymás mellett
A Honda e digitális műszerfalának nagy részét két 12,3 colos LCD-érintőképernyő foglalja el, melyek intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálják fel az elöl ülőknek. Ez a végtelenül szofisztikált, intuitív kezelői felület átfogó választ ad a használhatóságra vonatkozó kérdésekre, ugyanakkor rámutat, miként alakulhatnak át napjaink járművei a jövő közlekedési eszközeivé, és hogyan integrálódhatnak teljesen modern életvitelünkbe.
Az irányítás éppúgy történik, mint az okostelefonoknál, azaz tapintással és simítással vezérelhetők a szoftverek, a tartalom pedig egy mozdulattal áthúzható egyik képernyőről a másikra, így az utas például könnyedén a vezető elé helyezheti a navigációs rendszer képeit, iránymutatásait. A dupla képernyő másik előnye, hogy az utas és a pilóta más-más alkalmazást is használhat egy időben, előbbi például böngészheti a zenéket, míg a sofőr előtt a térkép látható.
Mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens
A különféle szolgáltatások és alkalmazások a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) segítségével, hangutasításokkal is elérhető. Az ösztönösen kezelhető rendszer egyedülállóan fejlett, így tulajdonképpen kötetlenül beszélgethetnek vele az utasok, és megannyi internetes szolgáltatást kínál fel.
Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés a vezető részéről. Mivel a rendszer folyamatosan tanul, napról napra egyre többet ért a hozzá intézett szavakból és egyre pontosabb válaszokat ad.
Az előre telepített alkalmazások között ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Apple CarPlayt és Android Autót is, s a megszokott internetes szolgáltatásokon túl könnyedén elérhetők a közösségi és zenei oldalak is. Ha a jármű áll, az utasok filmeket is nézhetnek, sőt a Honda e képes megosztani az internetkapcsolatot is (ti. wifi hotspotként is működik), így az utasok csatlakozhatnak mobiljukkal.
Okostelefonos Honda-alkalmazás a távoli elérésért
A Honda e tulajdonosok akkor is nyugodtak lehetnek, ha eltávolodnak autójuktól, a dedikált okostelefon-alkalmazással ugyanis mindig kapcsolatban maradhatnak a járművel.
Ez a szoftver lehetőséget ad a töltési folyamat és az autó helyzetének nyomonkövetésére, nem mellesleg minden fontos adatot közöl a kocsiról, így a töltöttségi szintről és a megtehető kilométerek számáról is. Mindemellett mobilról is küldhetők adatok az autónak (pl. töltőpont, cím stb.), tehát kétirányú az adatforgalom.
További érdekesség, hogy a Digitális Kulcs (Digital Key) az okostelefonos alkalmazáson keresztül nyitja és zárja a Honda e-t, s biztonsági figyelmeztetést is kérhetünk, ami akkor jelez, ha az autó elhagyja a tulajdonos által behatárolt zónát.
Új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett a Honda terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A 2019-es Genfi Autószalonon prototípus formájában bemutatott modell a Honda első európai akkumulátoros elektromos autója, sorozatgyártású változatának értékesítése várhatóan az év második felében kezdődik.