TechAddikt Hírek Majdnem minden ötödik magyar alkalmazás használó rendszeresen fizet mobillal

Majdnem minden ötödik magyar alkalmazás használó rendszeresen fizet mobillal

A közlekedés, ételrendelés és párkeresés mellett a szabadidő-szervezési folyamatát is átalakították az okos eszközök, valamint a megfelelő alkalmazás is fontos. A magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos applikációkat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is.

simple-imax-alkalmazas-techaddikt

Az átlagos alkalmazás felhasználó 18 és 49 év közötti (74%), városban lakik (73%) középiskolai végzettsége van (49%) és 200 ezer forint alatt keres (72%). Információszerzésre egyértelműen az internetet választja, sok esetben a telefonja segítségével. Így tervezi a szabadidejét is: a megnézendő filmeket például az adott mozi honlapjáról (51%), vagy internetes műsorajánlókból (37%) választja ki. Jelenleg még csak 3 százalékuk veszi meg a jegyet telefonon, de 71 százalék kifejezetten nyitott erre a lehetőségre, derül ki a Simple országos felméréséből.

A megkérdezettek többsége alkalmazást használ a közösségi média tevékenységéhez (71%), a kommunikációra (69%) és a navigációhoz is (68%). Népszerűek a játékok (59%) és a zene (55%), illetve videó lejátszók (47%). 18 százalékuk használ valamilyen mobilfizetési alkalmazást, ezeket a gyorsaságuk és az egyszerűségük miatt választják és élvezik, hogy egy modern technológiai megoldás úttörői között lehetnek. Azok között, akik elutasítják a mobilfizetés lehetőségét a legtöbben az adataik biztonságát féltik és az online fizetési megoldásokban sem bíznak.

„2015-ben a teljes online kiskereskedelmi piac 270 millió forintot bonyolított és ez a szám évről-évre két számjegyű százalékkal bővül. Hasonlóan dinamikus növekedést várunk a mobilfizetések területén is. Ahhoz, hogy ebben a folyamatban egy fizetési alkalmazás sikeres legyen, úgy kell egyszerűnek, gyorsnak és megbízhatónak lennie, hogy közben a lehető legtöbb helyen el is fogadják azt. A Simple sikerét is ezekre a kitételekre alapoztuk és a Cinema City mozihálózattal kötött megállapodásunkkal egy újabb fontos lépést tettünk meg. Március elejétől a magyarországi mozik 95 százalékában várják a 135 ezer felhasználónkat, hogy nyomtatott jegy és a pénztárnál való sorban állás nélkül, az alkalmazásban vásárolt jegy felmutatásával lépjenek be” – mondta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

„Az IMAX név az egész világon ismert és elismert. Számos országban a legnagyobb és legerősebb márkák szponzorálják a mozikat, hogy megjelenhessenek mellette. Azzal, hogy Magyarország egyetlen ilyen mozitermét mostantól Simple IMAX-nek hívják, az alkalmazás olyan világmárkák közé emelte magát, mint a Samsung, vagy a Toyota. Nagy elvárásaink vannak a mobiltelefonos jegyeladásokkal kapcsolatban is, egyértelmű, hogy a felhasználói szokások ebbe az irányba tolódnak a következő években” – mondta a Simple és a Cinema City közös névadó eseményén Guy Bentov, a Cinema City ügyvezető igazgatója.

„A Simple fejlesztésénél a felhasználóink visszajelzései központi szerepet játszanak. A legtöbbjük, 47 százalék az elfogadóhelyek hiányát említette negatívumként az alkalmazással kapcsolatban, ezért a 2016-os évet többek között a partneri hálózat kiterjesztésének szenteljük. Az egész országra kiterjedő szolgáltatásaink bevezetése után, mint az e-Matrica és Parkolás, a Simple-t is elfogadó italautomaták számát százról több ezerre emeltük és a mozik számát is megtöbbszöröztük” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. –„Egy pozitív visszajelzést is említenék, a felhasználóink 95 százaléka ajánlaná ismerőseinek az alkalmazást.” –tette hozzá.

A Simple felhasználók az e-Matrica (58%) funkciót használták a legtöbben, rendszeresen élnek a GPS alapú Parkolás szolgáltatással (39%) és 21 százalékuk váltott már jegyet az alkalmazásban. A Cinema City együttműködést megelőzően 14 százalékuk vásárolt már mozijegyet, ebben jelentős ugrást várnak a fejlesztők. A legtöbben átlagosan sport, vagy kulturális helyszínre szóló jegyre költenek, közel 20 ezer forintot vásárlásonként. Ezt követik az e-matricák több mint 11 ezer forintal. Ételrendelésnél és taxizásnál 4 és 5 ezer forint körül alakultak az átlagköltések. Drágán parkolnak, nagyjából 2300 forintért és nagylelkűek, valószínűleg másnak is vesznek italt az automatákból, 800 forintért.