TechAddikt Híradástechnika LG Közzé lett téve az LG negyedik negyedéves, illetve 2024-es év pénzügyi jelentése

Közzé lett téve az LG negyedik negyedéves, illetve 2024-es év pénzügyi jelentése

A vállalat a legmagasabb éves árbevételt érte el, mivel az otthoni készülékek és a járműalkatrészek már kilencedik egymást követő évben folytatják a növekedést.

Az LG Electronics Inc. (LG) bejelentette a 2024-es évre vonatkozó pénzügyi eredményeit, és 87,73 billió KRW konszolidált árbevételt, valamint 3,42 billió KRW működési eredményt tett közzé. Ez új rekordot jelent a vállalat történetének legmagasabb éves árbevétele tekintetében.

A bevételek tekintetében mind a háztartási készülékek, mind a járműalkatrészek üzletága a kilencedik egymást követő évben folytatta növekedését, hozzájárulva a vállalat legmagasabb bevételi eredményéhez. Az LG Home Entertainment Company és a Business Solutions Company bevételei is növekedtek az előző évhez képest.

Az üzemi eredmény az előző évhez képest enyhe csökkenést mutatott, elsősorban olyan külső tényezők miatt, mint a háztartási készülékek iránti globális kereslet késleltetett fellendülése és az év második felében megnövekedett logisztikai költségek. E kihívások ellenére a vállalat éves szinten stabil nyereségszerkezetet tartott fenn. Ezt a stabilitást az üzleti portfólió átstrukturálásából eredő minőségi növekedésnek és a megnövekedett értékesítésből származó működési tőkeáttételi hatásnak köszönhetően sikerült elérni.

2024-es üzleti teljesítmény

Az LG Home Appliance & Air Solution Company 2024-ben 33,2 billió KRW árbevételt jelentett. Miután két évvel ezelőtt először lépte át a 30 trillió KRW éves bevételt, a vállalat továbbra is fenntartható teljesítményt mutat, és tavaly kétszámjegyű bevételnövekedést ért el. A működési nyereség elérte a 2,04 billió KRW-t, leküzdve a megnövekedett logisztikai költségek jelentette kihívásokat. Ez az első alkalom 2021 óta, hogy a Társaság működési nyeresége meghaladta a 2 billió KRW-t.

A Társaság minőségi növekedését az üzleti modellekben bekövetkezett változásoknak köszönhette, amelyek közé tartoznak az otthoni készülékek előfizetései és a Direct-to-Consumer értékesítés. Az otthoni készülékelőfizetésekből származó bevétel több mint 75 százalékkal ugrott meg az előző évhez képest, megközelítve a 2 billió KRW-t. Emellett a fűtési, szellőztetési és légkondicionáló (HVAC) rendszereket magában foglaló B2B szegmens is tovább bővült.

Az LG Home Entertainment Company 2024-ben 15,23 billió KRW bevételt és 315,9 milliárd KRW működési nyereséget jelentett. Az OLED TV-k értékesítése olyan régiókban, mint Európa és Ázsia, a globális sportesemények hatására növekedett. Emellett a webOS-alapú reklám- és tartalomüzletág éves bevétele meghaladta az 1 billió KRW-t.

Az LG Vehicle component Solutions Company 2024-ben 10,62 billió KRW árbevételről számolt be, ami a második egymást követő évben jelenti a 10 billió KRW feletti árbevételt. Annak ellenére, hogy az elektromos járművek iránti kereslet átmeneti lassulását tapasztalta, a Társaság a kilencedik egymást követő évben stabil bevételnövekedést mutatott, amit a magas rendelésállomány támogatott. Az üzemi eredmény azonban az előző évhez képest 115,7 milliárd KRW-ra csökkent, elsősorban az új megrendelésekkel kapcsolatos projektek fejlesztési költségeinek növekedése és a szoftveralapú járművekre (SDV) való áttérést célzó K+F beruházások miatt.

Az LG Business Solutions Company 2024-ben 5,69 billió KRW árbevételt jelentett, 193,1 milliárd KRW működési veszteség mellett. A bevétel növekedését az olyan szektorok, mint a szállodák, üzletek, vállalkozások és iskolák számára készült egyedi kereskedelmi kijelzők, valamint az olyan prémium IT-termékek, mint az LG gram, előtérbe helyezése okozta. A vállalatnak azonban továbbra is működési veszteségekkel kellett szembenéznie a kulcsfontosságú termékek növekvő nyersanyagárai és az élesedő piaci verseny miatt.

Üzleti irányok 2025-ben

Az LG a gyorsan változó globális piac és versenykörnyezet ellenére is következetesen minőségi növekedésre törekszik az üzleti portfólió innovációján keresztül. A vállalat üzleti műveleti egységeinek tavaly év végi átcsoportosítását követően az LG célja az üzletágak közötti szinergiák fokozása és a működési hatékonyság javítása. Emellett az LG arra fog összpontosítani, hogy megerősítse üzleti tevékenységeinek alapvető versenyképességét a minőség és a költségek tekintetében, miközben biztosítja a szilárd nyereségstruktúrát.

Az LG Home Appliance Solution Company új termékek bevezetését tervezi regionális specializációval és AI-alkalmazásokkal, az értékesítés bővítését célozva a mennyiségi zónacsaládok értékesítésének növelésével. A Társaság az AI otthoni megoldásokkal kapcsolatos üzletágát is elő fogja mozdítani, hogy elérje a „Nulla munka otthon, minőségi időt csinál” célját. Emellett az előfizetési üzletág aktívan terjeszkedni fog Koreán, Malajzián és Tajvanon kívül Thaiföldre, Indiára és más régiókra is, folyamatosan új lehetőségeket teremtve.

Az LG Media Entertainment Solution Company célja a prémium termékek, például az OLED és QNED termékek értékesítésének bővítése, miközben a mesterséges intelligencia funkciók révén differenciált vásárlói élményt nyújt. A vállalat integrálni fogja az LG képernyőalapú üzletágainak – beleértve a televíziókat, az informatikai eszközöket és az információs kijelzőket – működését, hogy fokozza a hardver- és a platformüzletek közötti szinergiákat. Emellett a webOS-t a folyamatos tartalmi beruházások és a partnerségek bővítése révén integrált tartalom- és szolgáltatási platformmá fejlesztik mind beltéri, mind kültéri használatra.

Az LG Vehicle Solution Company célja, hogy a járműalkatrészek beszállítóján túlmutatva a teljes járműélményt biztosító innovatív megoldások szolgáltatójává váljon. A vállalat a jövőre való felkészülés jegyében az SDV képességek biztosítására összpontosít. Arra is törekszik majd, hogy a rendelésállománya alapján stabil bevételt tartson fenn, miközben a termékösszetétel javításával és általános működési fejlesztésekkel javítja a nyereségességet.

Az újonnan létrehozott LG Eco Solution Company célja, hogy az LG HVAC üzletágát a kulcsfontosságú alkatrészek, például a motorok és a kompresszorok terén meglévő technológiai versenyképességét kihasználva gyorsan a világ élvonalába emelje. A vállalat a helyben önfenntartó termelési rendszerek kiépítésére és a régió-specifikus megoldások fejlesztésére fog összpontosítani. Átfogó megoldásokat kínál majd különböző terekre optimalizáltan, beleértve az ipari, kereskedelmi, köz- és lakossági létesítményeket, a nagy hűtőkészülékektől kezdve a kereskedelmi és lakossági légkondicionálókig.