A tavalyinál több pénzt fordítanak online vásárlásra a karácsonyi szezonban a magyarok az Extreme Digital, a MALL.HU és a Clickshop internetes áruházak forgalmi adatai szerint. A korábbi évek tendenciái alapján az online eladások a következő két hétben fogják elérni idei csúcsukat.
A magyar internetes vásárlók átlagos költése folyamatosan emelkedik, derül ki az Intel kutatásából, amely hazai webáruházak, az Extreme Digital, a MALL.HU és a Clickshop, adatain alapul. Bár a három online áruház profilja eltérő, a lapostévé mindhárom cégnél a legkelendőbb két termék között található meg a 60 ezer forintnál drágább eszközök kategóriájában.
A legnépszerűbb termékek a 60 ezer forintnál drágább árucikkek közül:
Extreme Digital | MALL.HU | Clickshop | |
1. | okostelefon | televízió | okostévé |
2. | televízió | elöltöltős mosógép | belépő szintű laptop |
3. | háztartási nagygépek | felültöltős mosógép | 2 az 1-ben laptop, táblagép |
4. | notebook | kombinált hűtőszekrény | okostelefon |
5. | — | barkácskészlet | játékkonzol |
Míg a MALL.HU-nál a háztartási nagygépek eladásai erősek, az Extreme Digitalnál ezek mellett a középkategóriás és drágább okostelefonok és a laptopok is jól fogynak. A Clickshopnál leginkább a klasszikus IT-s termékek népszerűek a számítógéptől az okostelefonig. Bár az utóbbi társaságnál is a belépő kategóriás laptopokból adják el a legtöbbet, már szorosan felzárkózott ezek mögé a 2 az 1-ben kialakítású, tehát igény szerint táblagépként is használható modellek népszerűsége.
„Az Intel az idén jelentősen kibővítette a munka mellett pihenésre is komfortosan használható, univerzális készülékekbe szánt lapkáinak körét: a 2 az 1-ben gépek az átlagfelhasználóknak szánt Intel® Atom processzor mellett már a nagyteljesítményű Core-termékcsalád, illetve a passzív hűtésű, energiatakarékos Core M lapkáival felszerelve is elérhetők. A különböző teljesítményű lapkákkal képesek vagyunk lefedni minden eszközt az olcsó otthoni laptopoktól a professzionális mobil munkaállomásokig” – nyilatkozta Horváth Richárd, az Intel kiskereskedelmi marketingmenedzsere.
A legnépszerűbb termékek a 60 ezer forintnál olcsóbb árucikkek közül:
Extreme Digital | MALL.HU | Clickshop | |
1. | okostelefon | társasjáték és LEGO | monitor |
2. | konyhai kisgépek | konyhai kisgépek | középkategóriás okostelefon |
3. | táblagép | vérnyomásmérő | hálózati eszköz, okos otthon |
4. | akciókamera | illatszerek | gamer perifériák |
5. | drón | pendrive | mobil kiegészítők |
Nem csak a drága, de az olcsó okostelefonok is kiemelkedően jól fogynak mind az Extreme Digitalnál, mind a Clickshopnál, míg a MALL.HU vásárlói inkább a konyhai kisgépeket keresik jelentős számban. A Clickshopnál is népszerűek a mobilos kiegészítők, sokan vásárolnak gamer perifériát (egeret vagy más videojátékos irányítót), de az okos otthon kiépítéséhez szükséges hálózati eszközök is népszerűek.
Az Extreme Digitalnál idén karácsonykor olyan új termékkategóriák eladásai jelentősen emelkedtek, mint a testre, sporteszközre rögzíthető, strapabíró akciókamerák, vagy az átlagemberek számára is elérhető árú drónok.
A vásárlók neme szerint is jelentősen eltér a vásárolt termékek köre. Míg a nők a MALL.HU-nál leginkább mosógépet, tévét, illetve szépségápolási és takarítóeszközöket keresnek, az Extreme Digitalnál a konyhai eszközök mellett a kávéfőzőket és a babának szánt termékeket rendelik nagy számban. A Clickshopban a háztartási és szépségápolási termékek mellett a mobilos kiegészítőket választják nagy számban a hölgyek.
A „férfias” termékek közül a Clickshopnál az okostévék, a bluetoothos eszközök és a PC-alkatrészek kelendőek, a MALL.HU-nál a tévé mellett a barkács-, és sporttermékek népszerűek, míg az Extreme Digitalnál a legnagyobb számban tévét és okostelefont rendelnek a férfi vásárlók.