Üzleti növekedése és a technológiai szférában globális márkaként való folyamatos fejlődésének egyértelmű elismeréseként a Lenovo felkerült az Interbrand Best Global Brands 2015-ös listára.
A Lenovo a 100. helyen csatlakozik a nagy presztízsű listához, és egyike a számos erős új belépőnek, köztük a LEGO-nak és a PayPal-nak. A rendkívül befolyásos listát évente teszi közzé az Interbrand.
Az Interbrand immár 16-ik, évente kiadott Best Global Brands jelentése azonosítja a 100 legértékesebb globális márkát, sok szempontból elemezve azt, hogy egy márka milyen előnyöket kínál a szervezeteknek, a vásárlói igények kielégítésétől kezdve az üzleti érték termeléséig. A rangsort olyan jellemzők alapján állapítják meg, amelyek hozzájárulnak a márka összesített értékéhez, beleértve a pénzügyi teljesítményt, az ügyfelek választásának befolyásolásában a márka által játszott szerepet, valamint a márka erejét, amely biztosítja a magasabb árat vagy a cég nyereségességét.
A Lenovo, mely egyértelműen vezető szerepet játszik a globális PC piacon (több mint 20%-os részesedéssel), a top 3-ba tartozó tablet és szerver gyártó, valamint a top 5-ben szereplő globális okostelefon gyártó, egy olyan évben került fel a listára, amikor elindított egy új márka kampányt (“Never Stand Still”), áttervezte logóját, hogy digitális és közösségi fókuszú vizuális arculatot hozott létre, bemutatott egy sor új terméket, valamint globális marketing kampányokat indított, hogy tudatosítsa az immár 46 milliárd dolláros éves bevételű cég széles körű elterjedtségét. A vállalat olyan eredményei, mint a legutóbbi TechWorld Showcase Pekingben, a Las Vegas-i CES-en elnyert rekordszámú díj, valamint egy sor termék bemutatása Berlinben, New Yorkban és Shanghaiban az elmúlt hónapban, segített megszilárdítani a Lenovo jelenlétét a globális színtéren.
Az idei rangsorolásnál nem vették figyelembe a márkaértéket növelő legutóbbi cégfelvásárlásokat – IBM SystemX szerver üzletág és Motorola Mobility –, amelyek idővel minden bizonnyal növelni fogják a Lenovo márka teljesítményét. Ezen kiegészítők nélkül a lista jelenleg 4,1 milliárd dollárra becsüli a Lenovo márka értékét.
“Az üzlet és a márka teljesítménye nagyon szorosan összefügg, így örömteli látni, hogy a Lenovo márka most a világ egyik legerősebb márkája, mert ez nem csupán a marketing és a fogyasztói elkötelezettségért tett erőfeszítéseink sikerét tükrözni, hanem a cég teljes erejét” – mondta David Roman, a Lenovo marketingigazgatója. “Évek óta látjuk a Lenovo folyamatos felemelkedését a PC-k, tabletek, okostelefonok és szerverek területén, és most visszaigazolást kaptunk arról, hogy a márkánk komoly értéket képvisel. A márkáknak jelenteniük kell valamit az emberek számára, hogy értéket képviselhessenek, és ez az elismerés önbizalmat ad nekünk azzal kapcsolatban, hogy a márkánk egyre relevánsabbá válik az ügyfeleink számára minden szegmensben.”
“Figyeljük a Lenovo-t egy ideje, ahogy globális márkává növi ki magát az új logóval és kampányokkal, amelyek arra ösztönzik az embereket, hogy a márka részévé váljanak, mivel a cég biztosítja számukra azt a technológiát, amelyet szeretnek” – mondta Jez Frampton, az Interbrand globális vezérigazgatója. “Gratulálok a Lenovónak a top 100-ba való bekerüléséhez, valamint ahhoz, hogy megtalálták annak a módját, hogy miképpen különböztessék meg magukat, hogy még relevánsabbak legyenek.”