Christian Leutner, a Fujitsu alelnöke és európai termékértékesítési vezetője arról ír, hogyan könnyíti meg a Fujitsu európai terméküzletágának fejlődése az adatokban rejlő érték felszabadítását.
Rendkívüli év ez mindannyiunk számára. A Covid-világjárvány a világon mindenütt példátlan módon felgyorsította a digitális átalakulást. A nem várt 2020-as események a Fujitsut is próbára tették. Alig néhány hónappal azután kezdődtek, hogy döntöttek európai terméküzletágunk fókuszváltásáról, amelynek az volt célja, hogy még jobban támogatni tudják ügyfeleiket az adatvezérelt átalakulás útján.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy az idei év kemény stressztesztnek vetette alá az új üzleti modellt. Örömmel jelentem be, hogy mind a visszajelzések, mind pedig az új stratégiával az ügyfelek körében elért első eredmények igazolták döntésünket. A technológiai portfólió mellett a Fujitsu képességei is még eredményesebben tudtak többletértéket teremteni az ügyfelek számára az új modell szerint.
Amikor hozzáfogtunk terméküzletágunk átalakításához, az ökoszisztéma fejlesztésére helyeztük a hangsúlyt, hogy szakértőink minden elemet tökéletesen összehangolva biztosíthassanak hatékony megoldásokat az ügyfeleknek. Bármi is legyen a kiindulópont vagy a végcél, a Fujitsu olajozottan együttműködő technológiákat és szolgáltatásokat bocsát rendelkezésre.
Maga a Fujitsu is megváltozott – és tovább változik –, hogy segítségével az ügyfelek a lehető legjobban tudjanak reagálni a változásokra. Ha eddig úgy gondolta, hogy ismerte a régi Fujitsut, itt az ideje, hogy felülvizsgálja nézeteit.
A Fujitsu jövőbeni szerepe
Mi a Fujitsu szerepe? Segíteni kívánunk ügyfeleinknek eligazodni a piaci zajban, és kiválasztani a számukra legrelevánsabb és legértékesebb technológiákat.
Filozófiánk abban a meggyőződésben gyökeredzik, hogy ha a megvásárolt megoldás nem old meg üzleti problémát – az ügyfél vállalata számára előnyös pénzügyi modell szerint – akkor nem teljesítettük legalapvetőbb ígéretünket.
Úgy gondoljuk, hogy a hosszú távú üzleti siker ma az adatokon múlik. Ez több szempont szerint is mérhető: az árbevétel növekedése, az ügyfelek reagálókészsége, a vállalat ellenállóképessége, működési hatékonysága, termékinnovációi alapján… hogy csak néhányat említsünk.
Konzultáción alapuló co-creation szemléletünk az adatvezérelt átalakulási stratégia kidolgozásával indul. Ez nem csupán random kiindulópont. Egy megbízásunkból készített idei kutatás egyértelmű összefüggést állapított meg az adatérettség és az üzleti teljesítmény között. A vizsgált vállalatok kevesebb mint 5%-a volt valóban adatvezérelt. Ha szeretné megtudni, hol tart a saját cége ezen a skálán, online eszközünk segítségével ellenőrizheti.
Építsünk adatvezérelt vállalatot!
Persze nem meglepő, hogy jelenleg ennyire kevés az adatvezérelt szervezet. Nehéz megvalósítani ezt a célt, tekintve, hogy az adatok tárolása annyira széttagoltan és gyakran nehezen elérhető módon történik. Ráadásul sok esetben sem az adatok tartalma, sem a bennünk rejlő lehetőségek nem ismertek és nincsenek teljesen kézben tartva.
Az adatvezérelt környezetet minden helyzetben eltérő módon kell megvalósítani. A kulcsrakész megoldások ebben az esetben ritkán működnek. Ezt figyelembe véve a Fujitsu az olyan megoldásokat részesíti előnyben, amely a kiváló partnerekből évek alatt felépített ökoszisztémára épülnek.
Az adattárolásban például, ahol ETERNUS termékeinket kínáljuk az ügyfeleinknek, régi partnerek (pl. a NetApp) és új startupok (pl. a Datera és a Qumulo) külső innovációit is hasznosítjuk.
Az adatvezérelt környezet szempontjából különösen fontos gépi tanulási feladatokat kiemelten kezeltük legújabb PRIMERGY szervereink fejlesztésénél. Még komolyabb követelmények esetén a világ leggyorsabb szuperszámítógépéhez, a Fugakuhoz készült HPC-technológiákat biztosítjuk ügyfeleinknek a gépi tanulás támogatására.
Megváltoztattuk annak a módját is, ahogy a Fujitsu technológiáit az ökoszisztémához tartozó partnerek megoldásaival ötvözzük. Ennek részeként a teljes ökoszisztémában biztosítjuk a fogyasztáshoz igazodó használatalapú fizetés (pay-per-use) lehetőségét. Erre később még visszatérek. Ami pedig az ökoszisztéma kiterjedtségét illeti, nem csupán hardverszállítókról és ISV-kről van szó. Viszonteladó partnerekre és speciális szolgáltatási, iparági és földrajzi képességekkel rendelkező szolgáltatókra is szükség van az ügyfelek igényeinek pontos teljesítéséhez. A Fujitsu ezt felismerve hozta létre az Ecosystem Hubot, amely a partnereknek segít boldogulni az adatvezérelt világban. A hub által kínált dinamikus térben a meglévő és az új partnerek együttműködhetnek, innovációkat valósíthatnak meg, és új üzleti értéket teremthetnek.
Úgy gondoljuk, hogy a szervezeti határokon átívelő, hatékony együttműködés a jövő útja. Nem minden szállító ért egyet ezzel a szemlélettel, de a Fujitsu a co-creation elkötelezett híve. Ez az alapvető érték határozza meg a vállalatot, amit jól szemléltet a Capgemini nemrég felvásárolt műszaki kutatás-fejlesztési divíziójával, az Altrannal közösen megvalósított új MI-projekt. A projekt lényege egy olyan MI-alapú „digitális iker” megoldás, amely kiterjesztett valóság (Augmented Reality) segítségével, robotizált módon vezérli egy adott helyszín eszközét egy másik helyszínről. A Fujitsu adatplatformjára épülő megoldás nagy teljesítményű „core” és „edge” hardvereinkkel és a működésüket összehangoló szoftvercsomaggal támogatja az MI-modelleket.
Napjaink kulcstényezői – a mobilitás és a pénzügyi rugalmasság
Napjainkban minden szervezetnek két alapvető igényt kell kiszolgálnia ahhoz, hogy fennmaradhasson.
Az első a mobilitás, ahol az otthoni munkavégzés rendkívüli elterjedésével mind a mobileszközök, mind a távhozzáférés iránt rendkívüli módon megugrott a kereslet. Ami a hozzáférést illeti, a VDI infrastruktúraprojektek bármilyen eszközön biztosítani tudják a felhasználóknak az asztali környezetet. Ez az igény nem átmeneti – valószínűleg hosszabb távon is velünk marad. Ezért a Fujitsu a VDI bevezetésének felgyorsítását segítő, új megoldásokkal fejleszti tovább az adatközpont modernizálásához kész építőelemeket biztosító PRIMEFLEX integrált rendszereit. Az eszközök szintjén frissítettük a híres „egykilós noteszgépet” is tartalmazó LIFEBOOK sorozatot, továbbépítve és kibővítve a LIFEBOOK hagyományos értékeit: a mobilitást, a biztonságot és a fejlett formatervet.
A második kulcstényező a pénzügyi rugalmasság. Bár az üzleti működésben mindig is fontos volt kézben tartani a költségeket, ez is más dimenzióba került abban a környezetben, ahol bármikor előfordulhat, hogy egy cégnek holnaptól teljes működését fel kell függesztenie beláthatatlan időre, vagy éppen korábban elképzelhetetlennek tűnő módon ki kell bővítenie a rendelkezésre álló kapacitást.
Az új realitásra reagálva a Fujitsu bevezette új uSCALE fogyasztásalapú konstrukcióját, amely összes termékünket, szolgáltatásunkat ÉS az ökoszisztéma partnermegoldásait is lefedi. Ezzel a konstrukcióval a helyben tárolt nagy mennyiségű adat is kezelhető, és egységes finanszírozás vehető igénybe a helyi telepítésű alkalmazások mellett a felhőt is magában foglaló hibrid környezetekben. Értékesítési tanácsadóink segítenek az ügyfeleknek meghatározni, milyen módon és milyen technológiákra van szükségük egyedi üzleti kihívásaik legyőzéséhez. A uSCALE korrekt, egyedülálló és jól megkülönböztethető ajánlat a használatalapú fizetési megoldások gyorsan fejlődő piacán.
Így fejlődött tovább a Fujitsu ügyfelei és partnerei érdekeit szem előtt tartva – és segíti tanácsadásra épülő szemlélettel ügyfeleit, hogy értéket teremtsenek adatvezérelt stratégiájukkal. Az ökoszisztéma egészét hasznosító, integrált megoldásaink hibrid felhőinfrastruktúra-környezetben, az Ön számára legmegfelelőbb pénzügyi-fogyasztási modell szerint működnek.
Christian Leutner – a Fujitsu európai termékértékesítési vezetője |
Christian Leutner az iparág veteránja, 25 éve dolgozik az IT-termékek, -szolgáltatások és ‑technológia piacán. Jelenleg a Fujitsu alelnöke és európai termékértékesítési vezetője. A terméküzletág kulcsszerepet játszik a Fujitsu globális stratégiájában. Christian 2004-ben csatlakozott a Fujitsuhoz, és azóta több felsővezetői és igazgatói pozíciót is betöltött. Korábban a Toshiba Europe termékmarketing-vezetője volt. 1995-ben, az IBM-nél kezdte pályafutását. Németországban, a Trieri Egyetemen, közgazdaságtanból és gazdálkodástudományból szerzett alapdiplomát, majd a spanyolországi ESADE Business Schoolban és a Trieri Egyetemen mesterdiplomát. |