A Genesis a legmodernebb zaj-, rezgés- és zajkeltő (NVH) technológiát és teszteket fejlesztette ki, hogy még tovább javítsa az utastér finomságát az első tisztán elektromos hajtású modellje, a GV60 esetében, új mércét állítva fel a kényelem terén.
Az elektromos autókban a közel csendes hajtásláncok előnyei széles körben elismertek, és a GV60-zal a Genesis újradefiniálta, hogy mi lehetséges a kényelem és a nyugalom terén egy autó belsejében, a legmagasabb szintű utastér-finomítást nyújtva az ügyfelek számára.
Az elektromos autókra jellemző csendesebb vezetési élmény miatt az utastérben a többi hang, köztük a gumihang, a szélzaj és a rezgés is jobban előtérbe kerül. A Genesis mérnökcsapata az NVH-technológiák kifejlesztése és széles körű tesztelése lehetővé tette számukra, hogy mérsékeljék ezt a jelenséget, és jelentős javulást érjenek el az utastér kifinomultságában, csendesebb és kényelmesebb élményt nyújtva az utasoknak.
A németországi autópályán nagy sebességnél tapasztalható szélzaj elemzése lehetővé tette a mérnökök számára, hogy további fejlesztési területeket határozzanak meg a zajcsökkentés érdekében. Ezek közé tartozott az autó külső tükrök aerodinamikájának újratervezése és az A-oszlop díszítésének optimalizálása a buffeting/turbulencia csökkentése érdekében. Az ajtó- és ablaktömítéseket a jobb szigetelés érdekében áttervezték, a lebegő hátsó spoilert pedig úgy alakították át, hogy optimalizálja a légáramlást, ezáltal csökkentve a szélzajt.
A Michelin innovatív, poliuretán habbal töltött gumiabroncsai segítenek csökkenteni a zajt a hagyományos abroncsokhoz képest, amit „Acoustic Technology”-nak neveznek, csökkentve az energiát a gumiabroncs üregében, és csökkentve a zajt, amely aztán átjut az utastérbe. A GV60 nagyméretű akkumulátorcsomagjának és a kifejezetten elektromos autónak szánt platformnak a kombinációja már most is merevséget és ütéscsillapítást biztosít, csökkentve a kanyarodás, a kátyúk és az egyenetlen útfelület hatását az utastérben.
A GV60 az ANC-R (Active Noise Control-Road) technológiával is rendelkezik, amely a jármű belsejében található négy érzékelő és hat mikrofon segítségével figyeli és elemzi az úthangokat, így jelentősen csökkenti a zajszintet az utastérben. Az utastér hangszórói ezután a hanghullámok „tükörképét” vagy fordított fázisát hozzák létre a nem kívánt zajok kiiktatása érdekében. A rendszer folyamatosan működik, így biztosítva nyugodt és békés élményt a járműben ülők számára.
A GV60-ban debütál az Electric Active Sound Design (E-ASD) technológia, amely kiemeli az autó dinamikáját, és további visszajelzéseket ad a vezetőnek. A hangszórókon keresztül különböző virtuális vezetési hangokat produkál a vezetési mód, a jármű sebessége és a gázpedál adatai alapján. Az ügyfelek három hang közül választhatnak: Futuristic, G-Engine és E-Motor, amelyek a különböző hangulatokhoz és vezetési stílusokhoz illeszkedő hangkarakterisztikát adnak az autónak. A vezetők a beállításokban részletes hangerőszabályzókat és pedálreakciókat fedezhetnek fel a vezetési élmény testre szabásához.
A Genesis NVH-ért felelős vezetője, Christopher Mills kifejtette: „A belsőégésű motor által biztosított hagyományos visszajelzések hiánya azt jelenti, hogy sok vásárló úgy érzi, hogy az elektromos autóból hiányzik a karakter. E-ASD technológiánk lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a GV60 dinamikájához illeszkedő hangzást újra bevezessék”.
„Az E-ASD opciót olyan környezetben kínáljuk, amely új mércét állít az utastér kifinomultsága tekintetében. A már meglévő technológia fejlesztésének és az „új” technológia, például a hababroncsok bevezetésének kombinációjával akár 8 decibellel is érzékelhető zajcsökkentést értünk el az autó bizonyos frekvenciasávjaiban” – tette hozzá.
Forrás: Newsmarket