A népszerű Twitch platform közösségével közösen álmodta, tervezte és valósította meg a világ valószínűleg első, teljes egészében gamereknek szánt szedánját a Lexus. A különleges kivitelű Lexus IS 350 F Sport erős hardvert és látványos megjelenést kapott.
Kevés jelenség írja le pontosabban a XXI. század sajátos társadalmi fejlődését, mint az eSport. A videojáték mára versenysporttá fejlődött, amelyből akár többmillió dolláros világbajnokságokat rendeznek. A 2016-os riói olimpiai játékok kísérő eseményeként az egész világ figyelmét felhívta magára, és bár a televíziós sportműsorokban nem találkozhatunk vele, érdeklődők milliói követik nyomon különböző online csatornákon keresztül, ahogy kedvenc játékosaik megbirkóznak egy-egy különösen nehéz pályával.
Ezen csatornák legnagyobbika és legismertebbike a Twitch: egy mintegy négymillió felhasználóval rendelkező live streaming oldal, ahol élő gameplay videóik ezreit nézhetjük meg, vagy éppen elkészíthetjük és sugározhatjuk a magunkét. Ezt a hatalmas online közösséget kérte fel a Lexus, hogy tapasztalatukkal, ízlésükkel és véleményükkel járuljanak hozzá egy soha nem látott projekt, a gamer-sportszedán megvalósításához.
A projektben több mint félmillió Twitch-felhasználó döntött a leendő autó kidolgozásáról és felszereltségéről. A középpontban egy közismert streamer, Fuslie állt, aki élő videóközvetítésben kérte ki nézői véleményét a gamer-közösségre optimalizált autóval kapcsolatban. A külső megjelenéstől kezdve a fedélzeti kontroller kialakításán át a felhasználók kedvenc italáig semmit nem bíztak a véletlenre, így a Gamers’ IS annyira közel áll a gamerek álmaiban létező, tökéletes játék-környezethez, amennyire ez lehetséges.
Az alapot adó Lexus IS 350 F Sport karosszériáját az „Inflitrate” (behatol, beszivárog) fantázianévre keresztelt, speciális fóliával vonták be, amelynek határozottan technológiai stílusú megjelenése a népszerű belső nézetű (first person) akció- és kalandjátékok világát idézi.
Ebben a high-tech megjelenésben a szavazók közel fele egyetértett, ennél is többen szavaztak a ’Neon Tokió’ belső kialakításra, amelynek keretében a kékes-lila fényben úszó utastér fölé, a tetőkárpitra programozható RGB fénypaneleket szereltek, így álló helyzetben is olyan érzést kelt a vezetőben, mintha villódzó fényreklámok százai alatt haladna el. A még tökéletesebb illúzió érdekében a hátsó szélvédőre animált grafikát vetít egy projektor, míg ha játékra kerül a sor, a gombnyomásra elhomályosodó Smart Tint ablakfólia gondoskodik a zavartalan környezetről.
Mindez persze csak a körítés: a lényeg az autó csomagtartójában elhelyezett, egyedi házba süllyesztett gamer-PC. Ennek programozható RGB megvilágítása magától értetődő, de a Twitch felhasználók szerint egy Lexus IS ennél többet érdemel, ezért RGB lézershow és ködfejlesztő gép is helyet kapott a csomagtérben.
A Gamer’s IS szabadon értelmezi a sofőrös autó fogalmát: az utas ugyanis itt nem jobb hátul, hanem a beépített rezgőmotoroknak köszönhetően pontos haptikus visszajelzést adó jobb első ülésben foglal helyet, egy minden irányban állítható, ívelt felületű, nagyfelbontású monitor mögött. A billentyűzetet és az egeret egy kihúzható panelen rögzítették, a kontroller pedig egy teljességgel egyedi, 3D nyomtatóval létrehozott darab, amelynek neon felhangokkal megbolondított űrszürke-metál és sötét türkiz színvilágát szintén a Twitch-felhasználók választották ki.
Míg egy átlagos autóban elég, ha két vizes palackot el tudunk helyezni a kezünk ügyében, a projektben résztvevő felhasználók – elismerésre méltó önkritikát gyakorolva – hatlyukú pohártartót terveztek az autóba, méghozzá kifejezetten kedvenc italtípusukra, a dobozos kávékészítményekre méretezve.
Az autó átépítésén húsz szakember dolgozott, a tervezéstől a végső megvalósításig nem kevesebb mint öt hónap telt el. Számos alkatrészt egyedileg kellett legyártani, ráadásul az autó teljes elektromos rendszerét újrakábelezték, hogy bírja a jelentősen megnövekedett terhelést.