Nagy izgalommal próbálták ki a Fujitsunál az új előfizetéses szolgáltatásuk első receptjét – írja Fujitsu magyarországi blogja.
Ezek a gombamódra szaporodó szolgáltatók nem csupán az ínycsiklandó receptet bocsátják rendelkezésre, komplett csomagot küldenek, amelyben a recept mellett az összes hozzávaló megtalálható. A motiváció mellett a feltételeket is megteremtik ahhoz, hogy az ember egy kicsit ambiciózusabb módon állítsa elő a család vacsoráját.
Ez az üzleti modell nem csupán az élelmiszerpiacon hódít. A korábban rutinszerűen megvásárolt termékeket (például az autókat) a használatra, a szervizre és a nyújtott élményre vonatkozó, új paraméterek alapján értékesítik és veszik igénybe. Az autóhasználat először – a gyakran finanszírozással létrejött – közvetlen vásárlástól a – több éves bérletre épülő – előfizetéses modell felé mozdult el. Aztán az utóbbi időben továbbfejlődött a fogyasztásalapú modell irányába, amelynél az emberek már nem megvásárolják vagy bérlik a járművet, hanem inkább hívnak egy hagyományos, Uber vagy DriveNow taxit, ha el kell jutniuk valahova.
Mindenhol hódít az előfizetéses vásárlás. A Forrester elemzőcég nemrég kiadott tanulmánya elmagyarázza, miért annyira vonzó ez a modell a vállalatok és a fogyasztók számára, és bemutatja, hogyan alakítják át üzleti modelljeiket a szállítók az új igényekre reagálva.
A felhő mutatja az utat
Ezen a területen a felhőalkalmazások és -infrastruktúra diktálják a változás ütemét. Szinte nincs olyan ember, aki ne vett volna már igénybe valamilyen felhőalapú szolgáltatást, például ne streamelt volna zenét CD vásárlása helyett, vagy ne készített volna biztonsági másolatot a PC-jén található adatokról felhőszolgáltatáson keresztül, külső merevlemez használata nélkül.
A felhő gyors terjedését két fő tényező tette lehetővé. Az első, az új szolgáltatások bevezetésének sebessége és egyszerűsége. Bankkártya és internetkapcsolat birtokában a szolgáltatás pillanatokon belül elindulhat – nagyon más ez, mint a régi, helyi telepítésű adatközpontokra jellemző saját megoldásépítéssel járó hercehurca. A második tényező a rugalmasság. A Covid-világjárvány idején az üzleti felhőfelhasználók épp olyan gyorsan tudták lefelé skálázni az igénybe vett szolgáltatásokat, mint ahogy korábban a kereslet felfutására reagálva felfelé skálázták őket.
A sebességen és a rugalmasságon túl az is fontos szempont, hogy a technológiai beruházások egyszerűen néha kudarcot vallanak. Ilyen esetben sokkal egyszerűbb mérsékelni a költségeket egy használatalapú (pay-per-use) szolgáltatásnál, mint egy frissen megkötött három éves bérleti szolgáltatás esetén.
Az adatvezérelt nagyvállalat kiépítése – a digitális átalakulás alapja
Hogyan lehet a „pay-per-use” világában szerzett tapasztalatokat napjaink első számú vállalati kihívásánál, az adatkezelésnél kamatoztatni?
Ha már szinte meg sem hallja a mára elkoptatott „digitális átalakulás” kifejezést, lehet, hogy nem vette észre a jelentésében mostanában végbement változást. A digitalizáció ma már jóval többről szól a vállalati hatékonyságot és a cashflow-gazdálkodást javító és az IT-infrastruktúrát észszerűsítő technológiáknál. Az adatok kerültek a középpontba. A fő cél a vállalati adatokban rejlő érték kinyerése. Bármely vállalat digitális átalakulásának sikere végső soron attól függ, mennyire képes versenyelőnyt teremtő, érdemi felismerésekké alakítani a működése során felhalmozódó óriási strukturálatlan adatmennyiséget.
A biztonság is alapvető követelmény. A céges adatok gyakran elosztva találhatók a hálózat peremén, annak középpontjában és a felhőben. A vállalatok számára egyedül nehezen megoldható feladat ezeknek az adatoknak a kézben tartása és védelme úgy, hogy közben az üzleti érték maximálását sem tévesztik szem elől.
Figyelembe véve ezeket a céges kihívásokat és szükségleteket, a használatalapú fizetés izgalmas ajánlat. Mivel lehetővé teszi, hogy a költségeket az események alakulásához igazítsák, mérsékli a kockázatot, és stabil alapot kínál a működés sikeres átalakításához. A vállalat növekedési és megszorítási ciklusát egyaránt rugalmasan kiszolgálja. Készpénzt szabadít fel a produktívabb eszközök vásárlására, a mérlegben szereplő eszközök számának csökkentésével növeli az eszközarányos megtérülést, és azt is lehetővé teszi, hogy eredményalapú, pozitív viselkedést várjanak el a szállítóktól.
Az e piacon már jó ideje erős pozícióval rendelkező Fujitsu most jelentősen kibővítette uSCALE helyszíni „pay-per-use” szolgáltatásai kínálatát. Ügyfelünk, a Harbor Solutions például nemrég vásárolt tőlünk mentési, katasztrófa utáni visszaállítási és objektumalapú adattárolási megoldást a uSCALE fogyasztási modellel, amely működési költséggé alakítja a beruházási költségeket (CAPEX –> OPEX), kivezeti a megoldást a könyvekből, és az adatigény változásaihoz rugalmasan igazodó, bővíthető adatközpont-kapacitást bocsát rendelkezésre.
Covid utáni átalakulás – nagy készpénzlekötési igény nélkül
A használatalapú fizetési modell megfelel napjaink rendkívüli szükségleteinek. A világjárvány olyan időszakban növelte meg a digitális átalakulás iránti igényt, amikor a készpénz a szokásosnál értékesebb eszköznek számít. A uSCALE támogatja az átalakulást, és biztosítja a válságra reagáló vállalatok számára szükséges tempót és agilitást, ugyanakkor egyáltalán nem igényel tőkeberuházást, és mérhető, átlátható költségszerkezetű, az üzleti igényekhez igazodó, skálázható helyszíni IT-erőforrásokat bocsát rendelkezésre.
Mindkét terület legjavát nyújtja a felhasználóknak. Nem csupán a szolgáltatóvállalatok, hanem minden ügyfél számára hozzáférést biztosít a legújabb felső kategóriás infrastruktúra‑technológiához – induló beruházás nélkül. Nagyon ügyfélközpontú, mivel a cég maga döntheti el, hogy mit fogyaszt és miért fog fizetni. Rugalmasan skálázható felfelé és lefelé, attól függően, hogy jól alakulnak-e a dolgok, vagy újabb nehézségek jelentkeznek.
Meg tudjuk csinálni?
A „pay-per-use” konstrukció kezelése és a benne rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázása speciális felkészültséget igényel. Nem minden szervezet rendelkezik a helyi telepítésű adatközpontok legújabb előírásoknak megfelelő, fejlett technológiájának kiválasztásához, beszerzéséhez, telepítéséhez és összehangolásához szükséges szakembergárdával, illetve szeretne felépíteni ilyen csapatot házon belül.
A Fujitsu uSCALE ezt feszültséget feloldva, használatalapú fizetéssel rendelkezésre bocsátja azokat a szakembereket és készségeket, akikre/amelyekre a helyi telepítésű adatközpont teljesítményének optimalizálásához szükség van. Egy tanácsadási szolgáltatásunkat igénybe vevő ügyfelünk például teljesen stresszmentesen tudott robotalapú folyamat-automatizációs (RPA) projektet megvalósítani az igénybe vett robotok száma alapján fizetendő (pay-per-robot) megoldással, ami rugalmasabb kereskedelmi működést és nagyobb szakértelmet biztosított számára, és megalapozta az automatizáció sikerét. Filozófiánk mentes minden arroganciától, nem akaszkodunk ügyfeleink nyakába. A Fujitsu kultúrája a közös munkára, a co-creationre épül, ahol az egész mindig több, mint a részek összessége, és a Fujitsu, ügyfelei és partnerei közös felismerései és technikai tudása új érték teremtéséhez vezetnek.
Szemléletünk sok és sokféle technológiai partnert tesz elérhetővé ügyfeleink számára úgy, hogy bevonásukkal járó esetleges komplexitást a Fujitsu kezeli. A uSCALE szolgáltatás- és terméksemleges megoldás. Több szállító termékeivel konfigurálható, hasznosítva a Fujitsu technológiai, értékesítési és szolgáltatópartnereinek kiterjedt ökoszisztémáját. A Fujitsu és technológiai partnerei adatközponti termékei és szolgáltatásai rugalmasan kombinálhatók a megoldáson belül.
A „pay-per-use” napjaink ideális beszerzési módszere. Különösen alkalmas a Covid utáni időkre, amikor a vállalatok és az egész társadalom újrarendezi prioritásait. A Fujitsu uSCALE kínálatáról új dedikált webhelyünk nyújt részletesebb tájékoztatást.