Site icon TechAddikt

Fujitsu: hogyan válhat egy szervezet adatvezérelt intelligens vállalattá?

Hát nem az a legnagyszerűbb érzés, amikor egy terv részletei olyan tökéletesen illeszkednek egymáshoz, hogy az ember úgy érzi, felsőbb erők vannak a segítségére? Amikor a vonat épp akkor érkezik meg, amikor a peronra lép? Amikor a focimeccs kezdőrúgásának pillanatában kapcsolja be a tévét? Vagy hihetetlenül kedvező áron jut hozzá a kinézett dzsekihez? Nos, ez mind jóleső érzés, ugye?

Az internetgeneráció esetében természetes elvárás, hogy minden jól összehangoltan, pontosan és simán történjen. Hozzászoktunk, hogy érintésnyi közelségben van minden információ – legyen szó a legfrissebb hírekről, a vonatmenetrendről, mobil menetjegyvásárlásról vagy élelmiszer-házhozszállításról. Ez a gyakorlat életmentőnek bizonyult a világjárvány idején, és ezzel együtt az üzleti élet minden területén megjelent elvárásként az áruk és szolgáltatások azonnali elérésének igénye. A vállalatok által nyújtott ügyfélélmény lett a siker kulcsa.

Önök ügyfélközpontúan működnek? 

A fogyasztóknak ma már gyakorlatilag semmibe nem kerül szolgáltatót váltani. Emiatt rendkívül fontossá vált az ügyfélmegtartás. Az ügyfélelégedettség fenntartása szempontjából (tevékenységtől függően) kritikus lehet a valós idejű vagy közel valós idejű információelérés. Ez a követelmény jelenleg sok vállalatnál nem teljesül. Egy olyan cég, ahol a működési alapfolyamatok nem megfelelően integráltak, valószínűleg nem tudja megvalósítani az adatvezérelt döntéshozatalhoz szükséges adatszolgáltatást. Ezt a hiányosságot orvosoljuk a Fujitsu adatvezérelt átalakítási stratégiájával (Data-driven Transformation Strategy, DDTS).

A komplexitás szintje minden szervezetnél eltér. Egy dolog azonban állandó: a többség SAP alkalmazásokon futtatja üzleti alapfolyamatait. A Fujitsu DDTS szemlélete zökkenőmentesen összehangolható az SAP „intelligens vállalat” filozófiája jegyében megalkotott memórialapú számítástechnikával, HANA adatbázisokkal és fejlett technológiákkal. Így a szervezet megvalósíthatja az adatvezérelt intelligens vállalatról alkotott jövőképét, és rengeteg adatot használhat fel bevételszerzésre több helyszínen. A transzformációs megoldást és szolgáltatásokat a Fujitsu biztosítja, kategóriavezető tanácsadók és partnerek támogatásával.

Adatvezérelt alapok birtokában gyorsabban lehet reagálni 

Egyszerűen fogalmazva: adatvezérelt és jól integrált edge-core-felhő infrastruktúra nélkül a szervezet lemarad a versenyben. Erre van szükség ahhoz, hogy gyorsabban reagáljon, és rövidebb idő alatt végre tudja hajtani a piacon elvárt szolgáltatásváltoztatásokat. Azt hiszem, hogy 2020-as év minden céget meggyőzött arról, milyen gyorsan és előreláthatatlanul képesek megváltozni a körülmények.

Az adatvezérelt infrastruktúra nagyobb empátiát biztosít az ügyfél felé. Ez megmutatkozik például az innovatív megoldások gyorsabb piaci bevezetésében, vagy hibás termék esetén az azonnali proaktív javításban vagy cserében. Az ilyen filozófiát követő cégek nagyobb valószínűséggel nyerik el ügyfeleik szívét – és vele együtt hosszabb távú hűségét.

Ám az adatvezérelt intelligens vállalat létrehozásához vezető út kihívásokkal teli – és gyakran szakadék húzódik az adatkezelés és az innováció között. Sok esetben már a szervezeti egységek közötti alkalmazásintegráció is kihívást jelent. A régi, testre szabott és új generációs alkalmazások elegye óriási adminisztratív és karbantartási költséghez vezet, nem beszélve az elavult alaptechnológia alkalmazásfrissítésre gyakorolt negatív hatásáról. A régi alkalmazások pedig megakadályozzák az alaptechnológia frissítését, ami szintén megoldást igénylő probléma.

Ez a környezet az innovációra sem hat ösztönzőleg. Régi alkalmazások futtatása esetén kihívást jelent a változtatás, a legújabb technológia bevezetése. Ráadásul az innovatív technológia (pl. a mesterséges intelligencia, az MI) használatával elérhető beruházásmegtérülés is alacsony lesz a releváns, kereszthivatkozásokkal támogatott adatok hiánya miatt – amire a sikeres MI-projekthez feltétlenül szükség van.

A régi rendszert mindenekelőtt az adatelérés körülményessége jellemzi. Kihívást jelent a főbb adatok láthatóságának hiánya, a szervezetek közötti rossz folyamatciklus, az adatintegráció hatékonysági problémái stb. Mindezek lassítják a döntéshozatalt, és ezzel a szervezet ügyfeleknek adott válaszát. Olyan ez, mint behúzott kézifékkel vezetni.

Hogyan modernizáljunk úgy, hogy közben érintetlenül hagyjuk a működő rendszereket? 

„Soha ne nyúlj hozzá ahhoz, ami működik” – szólt a régi mantra. Ennek egyszerű oka volt: így lehetett elkerülni a meglévő üzleti folyamatok zavarát. Ma már más eszközök is rendelkezésre állnak ahhoz, hogy az új, tesztelt alkalmazásokat – az ügyfél igényei szerint és a működési folyamatok zavarása nélkül – a felhőbe vagy helyi telepítésű környezetbe portoljuk. Amikor egy biztosítótársaságnak segítettünk SAP-n futó folyamatai modernizálásában, 30%-kal sikerült gyorsítanunk a válaszadást és 24%-kal mérsékelni a költségeket. Ez is bizonyítja, hogy nagyon is érdemes modernizálni.

 A Fujitsu négy lépésből álló DDTS szemlélete az adattranszformáció kiinduló állapotának meghatározásával kezdődik. Ezután a hálózat peremétől és magjától a felhőig mindent lefedő hatékony adatkezelés érdekében a Fujitsu megtervezi a megcélzott adatarchitektúrát a vállalat hatékony adatkezelésről alkotott jövőképe alapján.Az adatvezérelt átalakulási stratégia csodát művel az SAP-környezetekben 

Az adatok többi hozzáférési pontról való összegyűjtése fontos folyamat, és ez alapozza meg az adatvezérelt átalakulás sikerét. Ezért azokat a vállalatok, amelyek szeretnék visszaszerezni az ellenőrzést adataik felett, többnyire módosítják SAP alkalmazásaikat. Számos szervezet ugyanis ezeken futtatja üzleti alapfolyamatait, pl. integrált vállalatirányítási (ERP) vagy ügyfélkapcsolatos-kezelő (CRM) rendszerét. Ehhez esetenként a nem SAP alkalmazások, illetve adatbázisok felé is biztosítani kell az integrációt.

A végponttól végpontig agilis folyamat a főbb üzleti folyamatok adatait összefogva, valóra váltja az adatvezérelt intelligens vállalat ígéretét. Mindezt egy olyan, szakaszokra bontott folyamaton keresztül teszi, amelynek része a jövőképalkotás, a felderítés, az előkészítés, a feltérképezés, a megvalósítás, a bevezetés és az üzemeltetés, amely végül lehetővé teszi az adatokban rejlő érték maradéktalan kiaknázását.

Exit mobile version