A szoftverfrissítés szükséges rossz, ugye? Legyünk őszinték. Bár tudjuk, hogy a frissítéssel megszüntetünk bizonyos hézagokat, és javítjuk a teljesítményt, néha egyszerűen túl sok a dolgunk – vagy túl sok böngészőlap van nyitva a képernyőnkön – ahhoz, hogy frissítsük a számítógépünket vagy a telefonunkat. Vajon minden eszközünk VALÓBAN naprakész, vagy elodáztuk a legutóbbi újraindítást, mert épp be kellett valamit fejeznünk? A Fujitsu magyarországi blogbejegyzését elemezzük.
Ugyanígy működik a szoftverfrissítés az adatközpontban. De itt kritikus feladatokat futtató eszközökről van szól, ezért kiterjedtebb hatással jár, ha leállítják őket a firmware vagy a szoftver frissítésének, illetve a hardver cseréjének idejére. Az integrált rendszereknél még bonyolultabb a feladat, hiszen a kényelmes és könnyen üzemeltethető csomagba bevont minden egyes szoftverkomponensnek más a frissítési ciklusa. És hogy még komplexebb legyen a dolog, vannak olyan összefüggések is, amelyek miatt egyes szoftvereket frissíteni kell a következő patch telepítése előtt…
A rendszerek patchelésének és naprakészen tartásának munka- és időigénye a lassan érett fázisba lépő hiperkonvergens infrastruktúrák (HCI) üzemeltetésének rákfenéje. Ezeket eredetileg azért vezették be, hogy kézben tartsák az asztali infrastruktúra túlburjánzó feladatait vagy virtuális gépeket futtassanak rajtuk. De mára elérték azt a fejlettségi szintet, hogy egyre gyakrabban használják őket mainstream üzleti alkalmazások, sőt akár kritikus ERP-rendszerek támogatására. A HCI előnyei kezdettől fogva egyértelműek voltak. Ezek a célgépszerű megoldások integrált platform formájában ötvözik egymással a szoftvereket és a hardvereket, így alkalmasak a költségek lefaragására és az IT-infrastruktúra egyszerűsítésének köszönhetően gyorsan produktív használatba vehetők.
A HCI alkalmazása egyre terjed. A Freeform Dynamics elemzőcég friss kutatása szerint a legjobban teljesítő IT-részlegek 83%-a tervezi HCI-beruházásai növelését a következő két évben. Ahhoz azonban, hogy a vállalatok sikeresen hasznosítsák és bővítsék hiperkonvergens infrastruktúrájukat, ügyelniük kell rá, hogy az üzemeltetés felügyelete és a rendszeradminisztráció a lehető legegyszerűbb és legautomatikusabb legyen. És arról sem szabad megfeledkezniük, hogy bár a HCI elemei „tömegtermékek”, ez nem jelenti azt, hogy egyszerű, alapszintű elemekként kell kezelni őket.
Mert bár a HCI-rendszerek egyszerűsített szemléletet követnek, több eltérő komponensből épülnek fel, és nem szabad félvállról venni az életcikluskezelési és frissítési követelményeiket. Már maguk a szerverek is több elemből állnak. A CPU, a memória, a tároló és a hálózati elemek firmware-eit is rendszeresen frissíteni kell. Így elérhetővé válnak a funkcionális fejlesztések, és kezelhetők az új biztonsági problémák. És a HCI-rendszer szoftvereit is naprakészen kell tartani, az operációs rendszertől a virtualizációs megoldásokig.
A komplexitást növeli, hogy minden elem közvetlenül vagy közvetve legalább néhány másikkal össze van kapcsolva. Ez azt jelenti, hogy a továbbgyűrűző hatást is figyelembe kell venni – azt, hogy az egyes frissítések milyen hatást gyakorolnak a többi elemre. Ez a kihívás természetesen nem egyedi a HCI-rendszereknél. A bonyolult összefüggések ismerete minden IT-rendszernél olyan probléma, amely álmatlan éjszakákat okoz a rendszergazdák számára. Senki nem akarja a teljes rendszert leállítani egy egyszerű firmware-frissítés miatt, de mindig fennáll a kockázata, hogy ez meg fog történni.
Ahhoz, hogy a vállalat valóban élvezhesse a HCI-rendszerek egyszerűsége és „önjáró” jellege nyújtotta előnyöket, mi mindig azt javasoljuk, hogy holisztikusan közelítsék meg az életciklus-kezelést a hardvereknél, a firmware-eknél és a szoftvereknél – különösen, ha ezek élettartama legalább hat év. A Freeform Dynamics új tanulmánya bemutatja, hogyan valósíthatják meg a vállalatok a HCI-rendszerek életciklus-szemléletű üzemeltetését. A Fujitsuval közösen készített tanulmány tanácsokat ad például a különböző szemléletek lebontására, és ellenőrző kérdéslistát tartalmaz a HCI-megoldások vásárlásának fontos szempontjairól.
A HCI-rendszerek életciklus-kezelésének új, észszerűsített szemlélete
A Fujitsu és a VMware új módszert dolgozott ki a HCI-rendszerek életciklus-kezelésének egyszerűsítésére és működési költségeik csökkentésére. Ezt abban a szilárd meggyőződésben tettük, hogy a HCI-rendszerek üzemeltetésénél és karbantartásánál integrált szemléletet kell követni. E meggyőződés jegyében született a FUJITSU PRIMEFLEX for VMware vSAN integrált rendszere. Ez egy olyan célgép, amely az integrált rendszerek bevezetése mellett üzemeltetésüket is egyszerűsíti.
A PRIMEFLEX család többi tagjához hasonlóan ez az integrált rendszer is a VMware benchmarkja szerint rekordszintű teljesítményt és rendelkezésre állást nyújtó Fujitsu PRIMERGY x86 szerverekre épül. A sokoldalú célgép a feladatok és HCI-alkalmazások széles köréhez optimálisan használható. Gördülékenyen integrálja egymással a FUJITSU Software Infrastructure Manager (ISM) és a VMware vCenter felügyeleti szoftvereket. Így egy felületen lehet kezelni a teljes hardver- és szoftverkészlet életciklusát. Ez nagy előrelépés a firmware- és szoftverfrissítés gyorsítása és egyszerűsítése terén, és gondoskodik arról, hogy minden komponens folyamatosan naprakész, hiba ellen védett és az előírásoknak megfelelő legyen.
Tekintve, hogy az agilis, hibatűrő és költséghatékony hiperkonvergens infrastruktúra egyre fontosabb szerepet játszik a digitális átalakulásban, a jövőbeni vállalati siker kulcsa lehet e rendszerek minél egyszerűbb működése. Úgy gondoljuk, hogy a Fujitsu és a VMware együttműködése a rendszerüzemeltetés egyszerűsítésével és integrálásával valóban segít a maximumot kihozni a lehetőségekből, és ösztönözni fogja a hiperkonvergens infrastruktúrák még szélesebb körű elterjedését.
Ha szeretne többet megtudni a HCI-rendszerek életciklusának kezeléséről, töltse le a Freeform Dynamics közreműködésével készült, kapcsolódó tanulmányunkat: „A HCI-rendszerek életciklusának kezelése – a megoldás minden elemére oda kell figyelni.”