A pénzügyi szolgáltatási szektor vezetői túlnyomórészt pozitívan nyilatkoznak a digitális átalakulás hatásáról és az általa kínált lehetőségekről. Ezzel együtt azonban közel kétharmadukat (64 százalék) nyugtalanítják is változások a Fujitsu megbízásából készített új tanulmány szerint.
A tanulmány megállapítja, hogy az átalakulás az „új normális” minden iparág vállalata számára, és ennek megfelelően alapjaiban alakítják át a szervezeti működést. A pénzügyi szektorban különösen is kiélesedett a verseny és nőtt az új belépők száma – a fintech cégek gyors fejlődése és az úgynevezett „kihívó” bankok megjelenése miatt. Ennek következtében a megkérdezett pénzügyi vezetők szinte egyöntetűen (98 százalék) úgy vélik, hogy szervezetüket már közvetlenül érintik a változások. 72 százalék az átalakulás folytatódására készül, és alapvető változásokra számít az iparágban a 2021-ig tartó időszakban.
A változások folyamatossága és nagyságrendje miatt a pénzügyi szolgáltatási vezetők aggodalmuknak is hangot adtak a digitális átalakulás hatását illetően. Közel felük (47 százalék) elmondta, hogy az átalakulás nehezíti a hosszú távú üzleti döntések meghozatalát. Ráadásul kevés válaszadó érzi úgy az iparágban, hogy jól kézben tartja a digitális átalakulás folyamatát, és mindössze 9 százalék sorolta magát az iparági digitalizáció éllovasai közé – ami az összes vizsgált szektorban a legalacsonyabb arány. Pozitívum ugyanakkor, hogy 62 százalék ma biztosabb abban, mint két évvel ezelőtt, hogy sikerül helyes döntéseket hoznia a digitalizációval kapcsolatban, és 89 százalék úgy gondolja, hogy képes lesz sikeresen működni a digitálisan átalakult világban.
A pénzügyi szolgáltatási piac válaszadóinak döntő többsége (86 százalék) már felismerte, hogy a boldoguláshoz fejlődnie kell az iparágnak. A pénzügyi szervezetek vezetőinek kétharmada (65 százalék) úgy véli, hogy szervezetének gyorsabban kell végrehajtania az innovációkat, ha releváns akar maradni a piacon. A megkérdezettek közel fele (46 százalék) szerint a kihívásokra adott választ elsősorban a cégen belüli vezérigazgató-helyettesi illetve vezetői csapat határozza meg. A külső tényezők közül az ügyfeleknek tulajdonították a legnagyobb hatást (46%) a digitális átalakulásra tett válaszlépések befolyásolása terén – megelőzve a versenytársakat (27 százalék), a partnereket és más külső feleket (20 százalék).
A pénzügyi szolgáltatószektor hozzáállása összességében véve bizakodó – a megkérdezettek több mint kétharmada (68 százalék) azt gondolja, hogy a digitális átalakulás izgalmas lehetőségeket tartogat számára, és több mint háromnegyedük (77 százalék) pozitív erőnek tartja a digitális átalakulást.
„A pénzügyi szektorban más iparágakhoz képest jobban érezhető a verseny kiélesedése és az átalakulás, mivel a szervezetek általában régi, elavult technológiai infrastruktúrával működnek. Az eredmények tanúsága szerint a szektorban világosan látják a digitalizáció előnyeit, és egyre magabiztosabban vezetik be az új technológiákat, hogy relevánsak maradjanak, és át tudják alakítani a szektor működését. Ugyanakkor a pénzügyi vezetők azt is felismerték, hogy támogatásra van szükségük céljaik megvalósításához, és több mint felük (52%) úgy véli, hogy a technológiai megoldásokat velük együtt kidolgozó, megfelelő partner segítené boldogulásukat” – nyilatkozta Elenice Macedo, a Fujitsu EMEIA-régióbeli iparági tanácsadásra és szoftvermegoldásokra szakosodott szervezetének pénzügyi szolgáltatási megoldásokért felelős vezetője.