Száz kilogramm hasznos terhet vagy akár 300 liternyi árut vihet magával, és akár 100 kilométeren át segíti vezetőjét az a kétkerekű elektromos jármű, amellyel szeptembertől bővíti áruszállító kínálatát a Toyota franciaországi képviselete.
Amikor Tojoda Akió a napokban átadta a Toyota elnök-vezérigazgatói székét Szato Kodzsinak, az indokok között első helyen állt az igény, hogy olyasvalaki vezesse a céget, aki agilisan képes alkalmazkodni a gyorsan változó piaci körülményekhez, és képes a magát jelenleg autógyártóként definiáló Toyotát átvezetni abba az új korba, ahol mobilitási szolgáltatóként fog tevékenykedni. Ez a lépésváltás persze nem most fog elkezdődni.
Az átállás már működő eleme a Japán után immár a külpiacokon is bevezetett Kinto, amely a gépkocsik birtoklása helyett a járműhasználatra helyezi a hangsúlyt, és ide sorolható az a kezdeményezés is, amelyet január végén jelentett be a Toyota France.
A Toyota európai jelenlétében meghatározó jelentőséggel bíró francia piacon ugyanis idén szeptembertől kétkerekű áruszállítót is vásárolhatnak a márka ügyfelei. A 275 cm hosszú cargo kerékpárral egy mázsányi árut szállíthatunk, akár a 850 mm-es platón rögzítve, akár az erre felszerelhető, 300 literes dobozban elhelyezve. Ha ez sem bizonyulna elegendőnek, a vázat úgy alakították ki, hogy a kerékpár könnyen és biztonságosan alkalmassá tehető legyen utánfutó vontatására.
Az alumíniumkeretes, polipropilén falú doboz a műfajban megszokott módon üléspárnákkal és biztonsági övekkel is kiegészíthető, így akár három gyermek vagy egy felnőtt szállítására is alkalmas. Az utasok kényelmét légáteresztő kárpitozás, az ülés és az övek magasságának állíthatósága, valamint a ki- és beszállást megkönnyítő fellépő fokozza. Rakodás idejére stabil középső állványra emelhető a drótszamár; ez a kitámasztó felhajtva belesimul a platformba, így nem akad fenn járdaszegélyen, fekvőrendőrön.
A hivatalosan „Douze Cycles x Toyota Mobility” néven forgalmazott jármű a kategória legmélyebb tömegközéppontjával rendelkezik, ami ugyanúgy elősegíti a stabilitást, mint a tág határok között állítható ergonómia: a fejlesztők szerint 155-195 cm testmagasság között kényelmesen használható.
A kétkerekűt a Toyotával tavaly nyáron kötött együttműködési megállapodás értelmében a Douze Cycles fejlesztette és gyártja Dijon közelében, a Toyota franciaországi gyártólétesítményétől mintegy 500 kilométerre délre. Az innovatív technikai megoldásokat alkalmazó gyártó kifejezetten elegáns modellt tervezett a Toyota számára: a jármű öntött alumíniumváza egyszerre robusztus és könnyű, a hegesztési varratok hiánya tetszetősebbé és erősebbé teszi a szerkezetet. A váz középen kettéválasztható, ami elősegíti a kerékpár szállítását és tárolását.
A funkcionális platón praktikus lekötési pontokat alakítottak ki, az első kerék kormányzására szolgáló kábel- és csigarendszert diszkréten integrálták a konstrukcióba, így azok sem a kerékpár esztétikumát nem bontják meg, sem sérülésük miatt nem kell aggódniuk a felhasználóknak. A kormányzott kerék mindkét irányban 75°-ban elfordítható. A karbantartást, javítást leemelhető borítópanelek segítik elő, a teljes terhelés mellett is stabil lassításról négydugattyús, hidraulikus tárcsafékrendszer gondoskodik.
Alapfelszerelés a 250W névleges teljesítményű Yamaha villanymotor, amely az 500 Wh kapacitású akkumulátorról terheléstől és domborzati viszonyoktól függően akár 100 kilométeren át segíti a pedálozást. Az akkumulátor leszerelhető és cserélhető, teljes feltöltése 4 órát vesz igénybe. Ha a teljesítmény kevésnek bizonyulna, a későbbiekben valószínűleg erősebb motort, nagyobb akkumulátort is vásárolhatunk, köszönhetően a moduláris kialakításnak. A kerékpár minden (összesen tizenhét) fődarabja cserélhető, amivel jelentősen meghosszabbítható a jármű hasznos élettartama. Apropó, fenntarthatóság: a kerékpár alumínium- és műanyag alkatrészei javarészt újrahasznosított nyersanyagból készülnek, a hulladékfeldolgozást pedig a komponensek szétválogathatósága segíti elő.