A Huawei az előkelő 48. helyen végzett a BrandZ idei Top 100-as listáján.
A legértékesebb nemzetközi márkákat felvonultató rangsorban a cég zsinórban harmadszorra kapott helyet az első 50 között, a vállalat márkaértéke egy év alatt 20,3 milliárdról 24,9 milliárd dollárra nőtt.
Egy év alatt 22 százalékkal nőtt a Huawei márkaértéke, amivel újabb helyezéssel lépett előre az idei BrandZ 100 legértékesebb márkát bemutató listáján. A WPP és Kantar Millward Brown által évente összeállított, globális márkaértéket vizsgáló rangsorban a vállalat a technológiai cégek között a 13., a legjobb B2B (Business to Business) márkák között pedig a 10. helyen végzett. A Huawei évről évre növekvő márkaértéke és a nemzetközi listákon való egyre jelentősebb helyezései elsősorban az okostelefon és tabletpiacon való erős jelenlétének, illetve a márka folyamatosan növekvő nemzetközi elismertségének köszönhető. A BrandZ elemzése a vállalat kapcsán kiemelte a 5G technológia területén játszott innovációs szerepét, megemlítve, hogy a Huawei több 5G szabadalommal rendelkezik, mint a versenytársak együttvéve. A BrandZ idei listáján a Huawei mellett további 13 kínai brand is szerepel, melyek összesített márkaértéke éves szinten 47 százalékkal nőtt. A kínai cégek előretörését jelzi, hogy a távol-keleti országból származó márkák értékének növekedése idén először haladta meg a listán szereplő amerikai brandekét.
A Huawei az idei évben már egyéb szakmai elismeréseket is magáénak tudhat: május végén a Forbes TOP100-as listájára egyedüli kínai vállalatként került fel 8,4 milliárd dolláros márkaértékkel, amely 2017-hez képest 1,1 milliárd dolláros növekedést jelent, februárban pedig az előkelő 25. helyen végzett a 2018-as Brand Finance Top 500 legértékesebb márkát bemutató rangsorában. Az IDC 2018. I. negyedéves jelentése alapján a Huawei globális részesedése az okostelefonok piacán a tavalyi 11,7 százalékhoz képest 13,8 százalékra nőtt, az idén márciusban bemutatott prémium kategóriás készüléksorozata, a P20 széria pedig minden korábbinál jobb nemzetközi eladási mutatókat produkált.