Vezető autóipari és technológiai cégek egyesítették erejüket, hogy felgyorsítsák a biztonságos és megfizethető önvezető autók elterjedését.
Az együttműködésben az önvezető autózás mellett a robotika és a mesterséges intelligencia területét érintő fejlesztésekben is vezető szerepet betöltő Toyota mellett részt vesz az Arm, a Bosch, a Continental, a DENSO, a General Motors, az NVIDIA, és az NXP Semiconductors. A felsorolt vállalatok által létrehozott Önvezető Jármű Számítástechnikai Konzorcium (AVCC) az együttműködéssel elkötelezte magát, hogy megvalósítsa a teljesen önvezető járművek világát. Az AVCC munkája egy sor olyan ajánlás megfogalmazásával kezdődik, amelyek leírják, milyen rendszer architektúra és számítástechnikai platform szükséges az automatizált önvezető járművek széles körű elterjedéséhez.
Az autó- és a számítógépipar vezető vállalatai olyan együttműködés létrejöttéről számoltak be, melynek célja, hogy az önvezető járművek mindenhol elterjedjenek. Az új Önvezető Jármű Számítástechnikai Konzorcium (AVCC) olyan vezető szervezet lesz, amelyben különböző, nagy szekértelemmel rendelkező iparágak (autóipar, autóipari beszállítók, félvezető- és számítógépipar) szereplői állnak össze egy vezető autóipari számítástechnikai szervezetté. Az alapító Arm, Bosch, Continental, DENSO, General Motors, NVIDIA, NXP Semiconductors és Toyota mellé további résztvevők csatlakoznak még, hogy együttműködjenek az önvezető járművek széles körű elterjesztésével kapcsolatos legfontosabb kihívások megoldásában. A közös elképzelés és az AVCC céljainak megvalósításához szükséges első lépés a rendszer-architektúrára és a számítástechnikai platform létrehozására irányuló ajánlás kidolgozása, amely közös nevezőre hozza az önvezető rendszerekkel és a járműspecifikus megoldásokkal kapcsolatos igényeket, különös tekintettel a méretre, az üzemi hőmérsékletre, az energiafogyasztásra és a biztonságra vonatkozóan. Ezeket az ajánlásokat azért dolgozzák ki, hogy az önvezető autók jelenlegi prototípus rendszereit széles körűen elterjeszthető rendszerekre változtassák. A résztvevő vállalatok felkészültek az önvezető járművek elterjesztéséhez szükséges, rájuk váró komplex technológiai feladatokra, és tisztában vannak az ezt akadályozó tényezőkkel is. Céljuk, hogy közösen adjanak választ a kihívásokra, és iparági szakértőik segítségével ki tudjanak dolgozni egy olyan ökoszisztémát, amely eléri a kitűzött célokat. A munkacsoportok megosztják egymással ötleteiket, és tanulmányozzák a mindannyiukat érintő technológiai kihívásokat. Így egy iparágakon átívelő együttműködést hoznak létre, ezzel segítve az autóiparnak meghatározni az elvégzendő feladatokat, valamint mindenki számára elérhetővé tenni az eredményeket. Az AVCC felhívja az összes érdekelt felet és a világ autóipari ökoszisztémájának tagjait, hogy fogadják el a kihívást az iparág jövőjének építésére, és egy mérföldkőnek számító áttörés létrehozására. Ehhez pedig – mindenki közös hasznára – társuljanak az új műszaki közösséggel.
„A mobilitás jövője és a fejlett vezetést segítő rendszerek biztonságos, fokozatos elterjesztése egészen a teljesen önvezető járművek tömegtermeléséig soha nem látott iparági összefogást igényel” – fogalmaz Dipti Vachani, az Arm Automotive és IoT üzletágának szenior alelnöke és ügyvezetője. „Az AVCC összehozza az autóipar vezető szakembereit, hogy megküzdjenek azokkal a technológiai és számítástechnikai kihívásokkal, amelyek megoldása elősegíti, hogy minél hamarabb elérjük a valóban önvezető jövőt.”
„Nem csak hardverre, hanem a kifejezetten az önvezető járművekhez fejlesztett, kifinomult szoftverek sokaságára is szükség lesz” – mutat rá Michael Meier, a Bosch vezetést segítő rendszereinek és önvezető rendszereinek fejlesztését és termékmenedzselését végző részleg igazgatója. „Az AVCC részeként a Bosch segít azoknak a szoftver API ajánlásoknak a kidolgozásában, amelyek az önvezető rendszerek részegységeihez szükségesek.”
„A Denso az AVCC részeként várja annak a közös platformnak a létrejöttét, amely segít, hogy az újításokra összpontosíthassunk” – teszi hozzá Takuya Fukushima, az AVCC igazgatótanácsának tagja, a Denso Corporation önvezető elektronika fejlesztő részlegének munkatársa. „A konzorciumban a tapasztalat, a tudás és az újítás egyesül a közös céllal és egy összpontosított stratégiával. Munkacsoportjaink megosztják egymással ötleteiket, és együtt tanulmányozzák a közös technológiai kihívásokat is.”
„A teljesen önvezető járművek elterjesztése hatalmas mennyiségű műszaki újítást és iparági szintű összefogást igényel” – véli Massimo Osella, az AVCC igazgatótanácsának elnöke, és a General Motors kutatási és fejlesztési labor csoportjának menedzsere. „Örömmel csatlakozunk az autóipar kulcsfontosságú vezető szakembereihez. Akárcsak az AVCC, mi is egy olyan szervezet létrehozásán dolgozunk, amely az önvezető számítástechnikában szerzett tapasztalatok felhasználásával segít piacra vinni ezt a technológiát.”
„Az önvezető autók hardver- és szoftverigénye óriási, ezért energiahatékony, nagy teljesítményű AI (mesterséges intelligencia) platformot igényel. Csak így lehet feldolgozni a szenzorok adatait, és a legmagasabb szintű biztonságot garantálni” – mutat rá Gary Hicok, az NVIDIA autóipari hardver és szoftver részlegének szenior alelnöke. „Az AI számítástechnika vezetőjeként szorosan együttműködünk a közlekedés újítóival, közösen küzdve meg a biztonságos önvezető járművek fejlesztésének és széles körű elterjesztésének nehézségeivel.”
„Az önvezető járművek elterjedéséig vezető út hosszú és rögös” – figyelmeztet Kamal Khouri, az NXP Semiconductors fejlett vezetést segítő rendszerek részlegének alelnöke és ügyvezetője. „Az NXP örül a lehetőségnek, hogy részt vehet az AVCC-ben, és meghatározhatja azokat a számítástechnikai architektúrákat, amelyek hatalmas kihívást jelentenek az önvezető járművek széles körű elterjedésében.”
„Az AVCC tisztában van azokkal a komplex technológiai feladatokkal és akadályokkal, melyek megoldása kulcsfontosságú az önvezető járművek széles körű elterjesztéséhez” – biztosít Satoru Taniguchi, az AVCC igazgatótanácsának tagja, a Toyota Motor Corporation elektronikus vezérlőrendszereket fejlesztő részlegének projekt ügyvezetője. „A Toyota célja, hogy az AVCC többi tagjával együtt olyan számítástechnikai platform-koncepciót hozzon létre, amely képes megfelelni a felvázolt kihívásoknak.”