Site icon TechAddikt

Az internetet használók fele szerint nem biztonságos az online banki ügyintézés

Az internethasználók közel fele (46 százalék) úgy véli, hogy az online banki ügyintézés nem olyan biztonságos, mintha személyesen intéznék pénzügyeiket, derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International közös felméréséből. Ezen félelmek ellenére az emberek többsége bizonyos kifizetéseket online bonyolít le, azonban sokan még az alapvető biztonsági intézkedéseket sem teszik meg ezzel kapcsolatban.

A legegyszerűbb módja a bűnözők számára az online bankszámlákhoz való hozzáférésnek, ha a számlatulajdonosnak adják ki magukat. A bankszámlára vonatkozó adatok illetéktelen megszerzésének egyik módja az adathalászat, amikor egy csaló oldalon a felhasználók óvatlanul megadják az azonosítójukat és a jelszavukat. A másik módszernél a bűnözők egy banki trójai segítségével szerzik meg a bejelentkezési információkat, amikor a felhasználó belép a bank hivatalos oldalán keresztül. A számítógépek és a mobilkészülékek egyaránt sérülékenyek az ilyen jellegű támadásokkal szemben.

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős hányada (49%) érzi úgy, hogy kiszolgáltatott az online pénzügyi tranzakciók során. Sőt, a fele (54%) arról számolt be, hogy az offline fizetés megbízhatóbb, mint az online módszer, és 46 százalékuk egyetért abban, hogy a személyes banki ügyintézés biztonságosabb, mint az online eljárás.

A félelmek ellenére a legtöbb internethasználó él az online fizetések lehetőségével: a megkérdezettek 76 százaléka használja asztali gépét vagy laptopját online fizetésre, 22 százalékuk ezt tableten intézi, 30 százalékuk pedig okostelefonon keresztül. 12 százalékuk smart TV tulajdonos és többek között erre a funkcióra is használja készülékét. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy ötből egy felhasználó nem tesz semmit pénzügyi adatai védelme érdekében.

“Ha az ügyfelek a hagyományos, offline ügyintézést választják az internetes csalástól tartva, ez megakadályozza a magas jövedelmezésű online és mobil fizetési rendszerek elterjedését. Ez arra kényszeríti a bankokat, hogy alacsony árrésű ágazatokba invesztáljanak. Eközben azok, akik használják az online és a mobil fizetési módokat, állandóan aggódhatnak amiatt, hogy a pénzüket kockáztatják ami a bank hírnevét is csorbíthatja. Ezért manapság a bankoknak kiemelt feladata, hogy a szükséges technológiák alkalmazásával biztonságos környezetet teremtsenek ügyfeleik számára. Ez nem csak partnereik megnyugtatását szolgálja, hanem a gondatlan ügyfelek kockázatát is csökkenti, akik egyébként fontos pénzügyi adatokat veszítenének el felelőtlen magatartásuk miatt, „ mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalások megelőzésével foglalkozó részlegének globális vezetője.

Az egyik megoldás erre a problémára a Kaspersky Fraud Prevention termék, egy többszintű védelmi platform, amelyet kifejezetten a bankok számára fejlesztettek ki. A Kaspersky Fraud Prevention megvédi a pénzügyi adatokat az ügyfelek eszközein, ezáltal növeli a felhasználói lojalitást, csökkenti a bankokat ért incidensek és kártérítések kockázatát, továbbá megóvja a bankokat reputációjuk egy adatlopási ügy következményeként való elvesztésétől. A platform képes megvédeni a Windows, a Mac, a Windows Phone, az Android és az iOS operációs rendszert használó eszközök tulajdonosait.

Exit mobile version