A budapesti Ericsson Innovációs Garázs elindította első kooperáción alapuló garázsprojektjét a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriumával és az ELTE Kommunikációs Hálózatok Laboratóriumával együttműködésben.
A projekt célja, hogy különböző audiovizuális interakciók segítségével élménydúsabbá tegye a fallabda sportot a játékosok számára. A helyszínt biztosító sportszakmai partner a Gold Center Oktatási és Sportközpont.
A projektben résztvevő csapat létrehozott egy dolgok internete (IoT) játékteret, amelyet akár más sportágak esetén is lehet majd alkalmazni a jövőben. A játéktérben különböző érzékelőket és adatbemeneteket telepítettek, amelyek a felhőalapú elemző rendszer, a SmartActive Squash™ intelligens fallabda környezet részeit alkotják. Ebben a környezetben a projekt a fallabda játék élményének, a játékosok erőnlétének és hatékonyságának növelését, valamint az edzések szórakoztatóbbá tételét tűzte ki célul. A próba pályát a budapesti Gold Centerben építik ki. A technológia révén a legkiválóbb élményt lehet nyújtani minden játékosnak, azok felkészültségétől függetlenül.
Beskid Vilmos, az Ericsson Magyarország K+F Központjának vezetője elmondta: „A projekt jelentősége az, hogy létrehoztuk a fallabda játék során keletkező heterogén adatfolyamok valós idejű, felhőalapú feldolgozásának lehetőségét. Ez az integrált sportanalitikai szolgáltatás segíti a játékosokat és az edzőket, ugyanakkor interaktív, játékos tevékenységgé varázsolja a sportot, akár kezdőkről, akár profikról, akár hobbi játékosokról, esetleg profi meccsekről legyen szó.”