Az üzleti vezetők minden eddiginél nehezebben tudnak egyensúlyt teremteni a különböző csoportok és érdekeltek igényei között. Az ügyfelek több innovációt szeretnének kevesebb pénzért; a munkavállalók nagyobb önállóságot és inspirációt követelnek; a tágabb értelemben vett közösség pedig a társadalmi érzékenységet kéri számon a vállalatokon.
Az eltérő igények és szükségletek ellenére ezek a csoportok valójában kapcsolódnak egymáshoz –derült ki legutóbbi kutatásunkból.
A vizsgálat részeként azt vettük górcső alá, milyen kapcsolatot ápolnak a szerveztek munkavállalóikkal, az ügyfelekkel és a társadalommal, mennyire fontosak az egyes csoportok a siker szempontjából, és milyen szerepet játszik a kultúra, a kreativitás és a digitális technológia az összképben. Az eredmények érdekes felismeréseket hoztak, és egy olyan világ képét festették le, amelyben a munkavállalók jelentik a legfőbb prioritást, majd utánuk következnek az ügyfelek. De azt is látjuk, hogy egyre nagyobb az igény arra, hogy a vállalatok „jót tegyenek” a szélesebb társadalom javára. Ez különösen azért fontos, mert az emberek – potenciális munkavállalóként és ügyfélként is – az egyértelmű társadalmi céllal és jövőképpel rendelkező szervezetekhez vonzódnak, különösen azokhoz, amelyek pozitív társadalmi hatása már egy ideje nyilvánvaló.
Pozitív társadalmi hatás
A kutatásból kiderült, hogy míg az üzleti vezetők túlnyomó többsége (74%) egyetért abban, hogy a pozitív társadalmi hatáson múlik a siker, közel felük (47%) úgy gondolja, hogy szervezete nem képes ilyen hatást kiváltani. A vezetők 78%-a szerint az is fontos, hogy megbízzanak szervezetében. Ám a kutatás nehézségeket azonosított ezen a területen. A megkérdezett vezetők közel kétharmada (63%) úgy véli, hogy a társadalom kritikusabbá vált az üzleti közösséggel szemben az utóbbi három évben. 71%-uk beismeri, hogy többet is tehetne az emberi életminőség javításáért.
Miközben az üzleti vezetők a munkavállalókat és az ügyfeleket állítják figyelmük középpontjába, tisztában vannak vele, milyen fontos szerep hárul rájuk a pozitív hatás elérése szempontjából. 63%-uk szerint ennek érdekében meg kell változtatniuk a szervezetük által követett szemléletet. A vezetők már keresik a megoldásokat a kihívás legyőzésére. 69%-uk úgy nyilatkozott, hogy véleménye szerint a digitális technológia segíteni fogja a pozitívabb társadalmi hatás elérését a következő évek során. További 73%-uk tartotta fontosnak a szükséges kultúra kialakulásának ösztönzését – rámutatva, hogy „a kreatív és együttműködő kultúra megteremtése és fenntartása kulcsfontosságú a pozitív társadalmi hatás elérése szempontjából”.
A társadalmi jövőkép megvalósítása
A pozitív társadalmi hatás elérésével kapcsolatos üzenetet sok vezető megértette: 76%-uk elismerte személyes felelősségét abban, hogy szervezete működését ebbe az irányba terelje. Az ENSZ globális fenntarthatósági célkitűzései (SDG) gyakorlatilag a teljes üzleti közösség számára megfogalmazzák ennek szükségességét. Erre a Fujitsunál komoly hangsúlyt fektetünk, és beépítjük az SDG-célokat jövőképünk megvalósításába. Ahogy a megkérdezett vezetők is kiemelték, milyen fontos szerepet játszik a digitális technológia a pozitív társadalmi hatás elérésében, mi magunk is az érintettekkel közösen dolgozunk a globális célok megvalósításán. Az AI, az IoT és a felhőtechnológiák alkalmazásával elősegítjük a fenntartható mezőgazdasági és élelmiszertermelést, fejlesztjük az egészségügyet, és ösztönözzük a vállalaton belüli innovációt.
A Fujitsu felismerte, hogy a digitális technológia segít kiegyensúlyozottan kezelni a három csoportot – a munkavállalókat, az ügyfeleket és az állampolgárokat –, és elérni, hogy a szervezet működése mindháromra pozitív hatást gyakoroljon. Fontos, hogy a három csoportot egységesen tudjuk kezelni, hiszen a vállalat működése során olyan folyamatok kidolgozására kell törekednünk, amelyek egyaránt szolgálják a munkavállalók, az ügyfelek és az állampolgárok javát. Ha pozitív hatást tudunk gyakorolni az emberek – minden ember – életére, garantált a siker!