A nulla károsanyag-kibocsátású elektromos járművek és a fejlett konnektivitás átformálja az üzleti célú és személyes közlekedést, a Ford pedig e forradalmi megújulás élén áll értékes szolgáltatásaival és platformjaival, amelyek alapját a vállalat élvonalbeli elektromos hajtási és akkumulátor-technológiái képezik.
A márka számos innovációval fejleszti ezeket a területeket (és természetesen más területeket is) a Ford Pro eredményes működése érdekében, és ezzel a Ford az első olyan autógyártó, amely egy kifejezetten a haszongépjárművek szolgáltatásaira és értékesítésére összpontosító külön üzletággal rendelkezik.
Ezek voltak a szerdán a Ford vezérigazgatója, Jim Farley legfontosabb üzenetei, amikor több felső szintű vezetővel együtt ismertette a vállalat ügyfélközpontú stratégiai terveit és lépéseit a „Delivering Ford+” című virtuális rendezvényen, amelyen pénzügyi elemzők és más érintettek is részt vettek.
„Izgatottan várom, mit nyújt majd a Ford+ az ügyfeleink számára, akik új és magasabb szintű élményekre számíthatnak, mellette pedig ikonikus, világszínvonalú járművekre olyan hálózatba kapcsolt technológiával, amivel egyre jobbá és jobbá válnak,” nyilatkozta Farley. „Alacsonyabb költségeket, még kifizetődőbb márkahűséget és komolyabb megtérülést kínálunk majd minden ügyfelünk számára. Ez a legnagyobb esélyünk a növekedésre és az értékteremtésre azóta, hogy Henry Ford belekezdett a T-Modell sorozatgyártásába, mi pedig határozottan megragadjuk ezt a lehetőséget.”
Delivering Ford+
A ’Delivering Ford+’ rendezvényen Farley bemutatta, hogyan szakad el a Ford az autógyártást évtizedek óta meghatározó ’gyárts és add el’ üzleti modelltől. Ezzel szemben a Ford+ jellemzője a szoros, tartós ügyfélkapcsolat, amit a vállalat alapvető erősségei: a javuló pénzügyi teljesítmény, valamint az újszerű technológiákba történő beruházások tesznek lehetővé.
Mindezek alapja a Blue Oval Intelligence, a Ford új generációs, felhőalapú platformja, amelyen keresztül a hálózatba kapcsolt Ford és Lincoln modellekben integrálhatók az elektromos, teljesítményelosztó, számítástechnikai és szoftverrendszerek.
A prezentációk részletesen megvilágították, hogy a vállalat merre, miért és hogyan halad a tisztán elektromos hajtású járművek, az üzleti megoldások és a hálózatba kapcsolt szolgáltatások fejlesztésében, és hogy az ügyfelek hogyan látják ennek hasznát. John Lawler pénzügyi igazgató elmondta, hogy a Ford tőkebefektetésekre készül ezeken a kiemelt területeken, értéket teremtve az ügyfelek és az érintett partnerek számára.
„A Ford+ segítségével tovább erősítjük alapvető autóipari tevékenységünket, miközben kiszámíthatóan stabil cash flow-t generálunk, ami megalapozza a növekedést és az értékteremtést,” magyarázta Lawler.
A vállalat arra számít, hogy 2023-ban a korrigált EBIT (kamatfizetés és adózás előtti üzemi eredmény) mértéke 8 százalék lesz.
A szerdai rendezvényen kiderült, hogyan akar a Ford:
Az elektromos hajtás forradalmának élére állni
- A Ford felgyorsítja beruházásait, és 2025-ig több mint 30 milliárd dollárra növeli az elektromos hajtásláncok és az IonBoost akkumulátorok fejlesztésére szánt befektetéseit, miközben kiaknázza a márka rugalmas EV architektúrájából és moduláris technológiáiból eredő hatékonyságot
- 2030-ra a Ford globális járműgyártásának várhatóan 40 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos hajtású modellek, amelynek első képviselői:
- A Mustang Mach-E, ami új vásárlókat szerez a Ford számára (jelenleg 70 százalék az arányuk)
- Az F-150 Lightning, a világ legnépszerűbb pickupjának tisztán elektromos hajtású változata, amire máris 70.000 előrendelés érkezett az egy héttel ezelőtti bemutató óta
- Az E-Transit haszonjárművek, amelyek már ebben az évben megjelennek az utakon
- Befektetés az akkumulátor-technológiába, képessé téve a Fordot saját akkumulátorok tervezésére és gyártására:
- A vállalat létrehozza a Ford Ion Parkot, egy globális akkumulátor-központot, ahol több mint 150 szakember foglalkozik az akkumulátorok kémiai jellemzőivel, tesztelésével, gyártás-előkészítésével és a teljes kapcsolódó értéklánc kezelésével, megoldásokat találva az akkumulátorok hosszabb hatótávolságára és alacsonyabb költségére; ez mind az ügyfelek, mind a Ford számára előnyt jelent
- Az akkumulátor-technológia széles körű integrálása az EV-modellekbe szánt sokoldalú akkumulátor-kínálat kialakításához: IonBoost lítiumion akkuk; IonBoost Pro lítium-vas-foszfát akkumulátorok a haszongépjárművekhez; és nagy hatótávolságú, olcsó szilárdtest-akkumulátorok a Ford saját mérnöki bázisára és a Solid Power know-how-jára alapozva, amiben a társaság tőkerészesedéssel rendelkezik
- A BlueOvalSK vegyesvállalat létrehozása az SK Innovation céggel akkumulátorcellák és -kötegek amerikai gyártására a jövő Ford és Lincoln modelljeihez
Új üzletágat létrehozni kifejezetten a vállalati ügyfelek számára
- A Ford Pro megalapítása; ez egy globális járműszolgáltatási és kereskedelmi üzletág a Ford szervezetén belül a vállalati és kormányzati ügyfelek kiszolgálására, Ted Cannis vezetésével, akit már kineveztek vezérigazgatónak
- Cannis eddig a Ford észak-amerikai haszongépjármű üzletágát irányította, korábban pedig a Team Edison elektromosautó-fejlesztő csoport igazgatója volt
- Még több értéket és magasabb termelékenységet biztosítani az ügyfelek számára a következő megoldásokkal:
- Az ágazat legversenyképesebb és legsokoldalúbb kínálata elektromos és hagyományos hajtású járművekből
- Digitális és fizikai szolgáltatások, amelyek segítenek az ügyfelek flottáinak optimális üzemeltetésében
- Megoldások az elektromos járművek nyilvános, telephelyi és otthoni éjszakai feltöltésére, hogy az autók reggelre készen álljanak a munkára
- Összekapcsolt finanszírozás járművekhez, szolgáltatásokhoz és EV-töltéshez
- A vállalati ügyfelek számára kínált hardverekből és új szolgáltatásokból a Ford 2025-re 45 milliárd dolláros bevételt remél a 2019-es 27 milliárd dollár helyett
Kapcsolatban maradni az ügyfelekkel a hálózatba kapcsolt szolgáltatások révén
- Idén év végéig a vállalatnak körülbelül 1 millió olyan járműve fut majd az utakon, amelyek alkalmasak a vezeték nélküli rendszer frissítésre; 2022 júliusáig a Ford túlszárnyalja a Tesla darabszámait, 2028-ig pedig 33 millió ilyen Ford és Lincoln modell készül majd el
- Még szorosabb kapcsolat az ügyfelekkel az olyan digitális megoldások révén, mint a Ford Pass és a Lincoln Way: online rendelés, egyszerűsített finanszírozási és autócsere-lehetőségek, az autó elhozása és visszaszállítása, mobil javítások
- A digitális életmód kiszolgálása a piacvezető technológiák (pl. Apple, Amazon, Google, Baidu) teljes körű integrálásával
- A minőségi problémák gyorsabb feltárása és megoldása a hálózatba kapcsolt adatátvitel segítségével; ez segít növelni az ügyfelek elégedettségét, és csökkenti a garanciális kiadásokat
A Ford BlueCruise vezetéssegítő technológiákhoz hasonló különleges megoldások bevezetése, új funkciók és folyamatos szoftverfrissítések, hatékony EV-töltés a felhasználói élmény javítása érdekében; az ilyen jellegű szolgáltatások piaca 2030-ra várhatóan 20 milliárd dollárra nő majd