A Lexus által megrendelt felmérés szerint az előttünk álló években egyre hangsúlyosabb lesz a korábbi idők értékeinek újrafelfedezése. A nosztalgia nagy üzlet egy olyan korban, amelyben a jövő a múltból táplálkozik. Olyan időket élünk, amikor sokan bizonytalansággal és aggodalommal tekintenek a jövőre: nem csoda, hogy olyan népszerű lett a nosztalgiázás, és a retro hangulat. A romantizált múltban megtalált megnyugvás teljesen érthető reakció a nehézségekre, hiszen egyszerű, analóg módszerrel és kulturális újratöltődéssel teremt kapcsolatot a történelmünkkel.
Ha az emberek éppen nem a Nintendo 64-üket porolják le egy Super Mario Kart menetre, vagy nem a padláson keresik az egyik régen elfeledett lemezüket, akkor a tévében néznek klasszikus műsorokat, elolvassák kedvenc könyveiket, vagy az emlékeiket élik újra egy-egy történet elmesélésével, esetleg azok megörökítésével a jövő nemzedékek számára. A Lexus által publikált, és a trendek előrejelzésével foglalkozó WGSN segítségével megalkotott Élje át a pillanatot! című beszámoló rávilágít, hogy mindenhol a régi kedvencekhez való ragaszkodással találkozhatunk. A brit fonográfiai ipartestület (BPI) legutóbbi jelentésében arról számol be, hogy 2020-ban 4,8 millió lemezt adtak el az Egyesült Királyságban, ami a 2019-es eredményekhez képest 10 százalékos emelkedést jelent. A lemezeladások immár tizenhárom éve nőnek folyamatosan, és a ’90-es évek eleje óta nem voltak ilyen magasak. Ez megmutatja, hogy ebben a rohanó világban is folyamatosan növekvő figyelem irányul a klasszikus technológiák nyújtotta örömökre. Mindezen felül 2020 áprilisában a Hulu streamingszolgáltató felhasználói összesen közel 11 millió órán keresztül nézték az 1980-as években készült, Öreglányok című sitcomot, és akkor még nem is beszéltünk az idén áprilisban egy aukción 560 ezer euróért elkelt 1986-os Super Mario Bros. NES videojátékról. Úgy tűnik tehát, hogy a múltunk segítségünkre lehet a jövőnk megalapozásában.
A nosztalgia érzése az ételekhez is szorosan kötődik, hiszen az illatok és az ízek erős kapcsolatban vannak emlékeinkkel és tapasztalatainkkal. Benedetta Parodi, az olasz főzőcsillag és a Bake Off Italia műsorvezetője nagy jelentőséget tulajdonít az ételekben rejlő komfortérzetre, ezt pedig saját tapasztalataival támasztja alá: „Egy étteremben, vagy éppen az otthonomban is imádok időt tölteni azokkal az emberekkel, akiket szeretek. Jó dolog főzni másoknak: a családomnak, a barátaimnak. Az a helyzet, hogy hatalmas elégedettséggel tölt el, ahogy jóízűen fogyasztják el az ételeket, amiket nagy odaadással készítettem nekik. Lehetetlen lenne egyetlen kedvencet kiválasztani az ételekkel kapcsolatos korai emlékeim közül, de ha muszáj, akkor talán a nagymamám által készített gnocchi alla bava lenne az.”
A nosztalgia nem feltétlenül jár együtt a régimódisággal. A visszatekintés hasznos lehet a jövő szempontjából, hiszen kapcsolatot biztosít azzal, miközben segít tovább javítani a színvonalat. Ez pedig kétségtelenül igaz a vadonatúj Lexus NX-re, amelyben a vezető és az utasok egyaránt azzal a már-már elfeledett érzéssel szembesülhetnek, hogy minden igényüket kielégíti az autó. A tradicionális Omotenashi értékeket a Lexus kiemelkedő minőségével, kényelmével és élményeivel ötvözve az NX egy japán házigazda utánozhatatlan vendégszeretetével és a Lexus ultramodern, egyedi technológiáival várja az utasokat. Többek között a 64 választható színt felvonultató hangulatvilágításnak, az üdvözlőfénynek, a vezeték nélküli telefontöltőnek és az abszolút csúcsot képviselő Mark Levinson hangrendszernek köszönhetően a vezető két világ találkozását tapasztalhatja meg az autóban, melyek tökéletesen egészítik ki egymást: a klasszikus ügyféligények előtérbe helyezését és a modern, testre szabható technológiák jelenlétét.