A hírek szerint hamarosan megjelenhet a világ legelterjedtebb mobiltelefon operációs rendszerének autókra optimalizált változata a Toyota gépkocsik fedélzetén is.
A fedélzeti kommunikációs és kapcsolódási technológiák lassan az autóipar legfontosabb termékeivé válnak, és ezt, sajnos, többnyire a saját kárukon tanulják meg a gyártók: az amerikai J. D. Power minőségi és elégedettségi felmérésein rendszerint a nem eléggé kiforrott, megbízhatatlan vagy bonyolult kezelhetőségű megoldások okozzák a legtöbb fejfájást az ügyfeleknek. Az éveken át rendszeresen visszatérő, sokszor elmarasztaló minősítések arra engednek következtetni: a modern technológiákat korán felkaroló autógyártók eleinte nem feltétlenül jártak el kellő gondossággal a rendszerek integrálása terén. Emlékezetes a kísérlet, amelyben független kiber-biztonsági szakemberek sikerrel törték fel egy meghatározó autóipari szereplő legújabb infotainment rendszerét, és vették át a távolból az irányítást a jármű alapvető funkciói felett.
Aligha véletlen, hogy a Toyota – az autonóm mobilitáshoz hasonlóan – fenntartásokkal kezelte az okostelefonnak az autó kommunikációs rendszerére való csatlakoztatását lehetővé tevő technológiák kérdését: ha az utasok épségéről, biztonságáról van szó, az óvatosságot és a megfontoltságot kifizetődőbbnek tartja, mint versenyre kelni egy olyan futamban, amelynek még a feltételei sem tisztázottak.
Persze a független szolgáltatók is tisztában vannak a problémákkal, és folyamatosan tökéletesítik termékeiket. Ennek meg is van az eredménye: a J. D. Power kezdeti minőségi felmérésén már harmadik éve folyamatos javulást mutatnak a korábban a legtöbb problémát okozó rendszerek. Elsősorban ez játszhatott közre abban, hogy a Toyota az év elején úgy döntött, korábbi tartózkodásán enyhítve megkezdi az Apple Car Play telefontükröző (azaz a készülék menürendszerét és funkcionalitását a középkonzoli érintőképernyőn keresztül elérhetővé tevő) technológia integrálását legfontosabb típusaiba. A választás azért esett az Apple applikációjára, mert a Toyota legfontosabb piacain, az Egyesült Államokban, Japánban, valamint Észak- és Nyugat-Európa egyes piacain a felmérések szerint az iOS az uralkodó operációs rendszer. Összességében viszont a nagy vetélytárs Android globális penetrációja többszöröse az iOS-ének1, ezért a Bloomberg értesülései szerint a Toyota hamarosan (talán már októberben) megkezdi az együttműködést az Androidot fejlesztő Google-lal. Azt egyelőre még nem tudni, mely modellekben debütálhat a Toyota Android Auto kompatibilis rendszere.
A legmodernebb számítástechnikai tartalmak alkalmazása egyébként eddig sem állt távol a Toyotától: a vállalat valamivel több mint egy éve kezdte bevezetni az autóipari szintű Linux (AGL) platformon alapuló technológiákat. A márka két legújabb szedánjában, a Camryben és az Avalonban már a Linuxra épülő, így könnyen és szabadon továbbfejleszthető, frissíthető infotainment technológia dolgozik. Ez tette többek között lehetővé az Amazon Alexa hangvezérlési rendszer beépítését az Avalonba.