Átalakulóban a Volkswagen: saját szoftveres szaktudásával és ütőképes külső partnerekkel a vállalat felgyorsítja digitális ökoszisztémájának kiépítését. Ezáltal az autó a dolgok internetének központi elemévé fejlődik.
„Tisztán látjuk a jövőt: továbbra is rendkívül magas színvonalú járművek gyártója maradunk. De idővel a Volkswagen autóink egyre inkább kerekeken guruló digitális eszközökké válnak majd” – mondta Jürgen Stackmann, a Volkswagen igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja augusztus 23-án a cégcsoport berlini képviseleti irodájában tartott sajtótájékoztatón. „Ügyfeleink egy digitális ökoszisztéma részévé válnak majd, amelynek neve: Volkswagen We. Ez a rendszer kiteljesíti a kerekeken átélhető Volkswagen-élményt, és lehetővé teszi ügyfeleinknek, hogy digitális életterüket az autójukba is kiterjesszék” – tette hozzá Jürgen Stackmann. Ráadásul a márka nyílt csatlakozási felületei harmadik feleket is arra bátorítanak, hogy saját szoftverükkel hozzájárulva részt vegyenek egy erős közösség kialakításában.
Egyre fontosabb szerepet játszanak a szoftverek az autókban
A szoftverek és az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások a jövőben jelentősebben hozzájárulnak majd a megkülönböztetéshez az autóiparban – hangsúlyozta Michael Jost, a Volkswagen márka stratégiai vezetője és a cégcsoport termékstratégiai vezetője –
„Bizonyos értelemben újra fel kell találnunk az autót, hogy sikeresen lépést tarthassunk ezzel a fejlődéssel.”
Ennek része az autók áttervezett, sokkal egyszerűbb IT-rendszere, amely a 2020-tól megjelenő I.D. elektromos autók családjával mutatkozik majd be. Ez az IT-rendszer számos gyártóspecifikus szoftverrel működő vezérlőegység használatát feleslegessé teszi majd, amelyekből napjainkban akár hetven is megtalálható a járművekben. Ehelyett a járműintelligencia csupán néhány, egységes programnyelvet használó központi számítógépben összpontosul majd. A jövőben a szoftverek egy forrásból érkeznek majd: az ügyfelek az új „vw.OS” autóipari operációs rendszeren alapuló szolgáltatásokat élvezhetik majd. Michael Jost hozzátette: „A hardver és a szoftver szétválasztásával megteremtjük a folyamatos frissíthetőség és bővíthetőség alapját.” Továbbá ez egy újabb lépést jelent az önvezetés felé haladó úton.
2020 fordulópontot jelent majd a Volkswagen márkának
Ezáltal a 2020-as év fordulópontot jelent majd a Volkswagen márkának. Amíg ma már mintegy 1,5 millió online hozzáférés nélküli jármű csatlakozhat az internetre a Volkswagen Connect utólagos megoldásnak köszönhetően, addig 2020-ban a Volkswagen megkezdi teljes flottájának hálózatba kapcsolását. Attól kezdve évente több mint ötmillió új Volkswagen válik a dolgok internetének részévé.
A Volkswagen az értékesítési modelljét is átalakította, hogy a lehető legnyíltabbá és legelérhetőbbé tegye a digitális ökoszisztémáját. Most először az új márkakereskedői szerződések lehetővé teszik, hogy a Volkswagen közvetlen kapcsolatba léphessen ügyfeleivel a jármű teljes életciklusa alatt. Ezáltal az ügyfelek személyre szabott ajánlatokat kaphatnak anélkül, hogy be kellene fáradniuk egy szervizbe.
Egy csoportszintű platform létrehozása
A digitális ökoszisztéma gerince a csoportszintű One Digital Platform (ODP) lesz. Ez a platform elsősorban a felhőtechnológián alapul, és összekapcsolja a járművet, az ügyfelet, valamint a szolgáltatásokat. Az ODP biztosítja a kapcsolatot a jármű új IT-rendszerével, amely a Volkswagen vagy a Volkswagen ökoszisztémájába integrált külső partnerek szolgáltatásait magában foglalja.
„A Volkswagen vezeti az ODP fejlesztését a cégcsoport márkáival együttműködésben. Továbbá külső támogatást is igénybe veszünk. Hamarosan ilyen partneri együttműködéseket is bejelentünk” – mondta Christoph Hartung, a Volkswagen márkánál a digitális és új üzletágak, illetve a mobilitási szolgáltatások (Digital & New Business / Mobility Services) vezetője.
2025-ig 3,5 milliárd euró a digitalizálási offenzívára
A Transform 2025+ stratégiával a márka eddigi történelmének legnagyobb átalakulási folyamatát kezdte meg. 2025-re a Volkswagen szeretne vezető szerepet játszani az új autóiparban, innovatív mobilitási megoldásokat kínálni, valamint világszinten az elektromos mobilitás piacvezetőjévé válni. A középpontban az áll, hogy autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá váljon egy hálózatba kapcsolt járműflottával.
A Volkswagen márka ebben az időszakban mintegy 3,5 milliárd eurót fordít a digitalizálási offenzívájára, a digitális ajánlatokból és szolgáltatásokból pedig milliárdos értékesítési árbevételt tervez elérni.