A Toyota és az üzenetküldő alkalmazás-szolgáltató Line bejelentették, hogy jövő nyártól Japánban olyan, mesterséges intelligencián alapuló navigációs rendszert fognak kínálni egyes Toyota modellekben, amely pusztán hangutasításokkal is könnyedén kezelhető lesz.
A technológia alapja a Line Clova (Cloud Virtual Assistant, azaz felhő alapú virtuális asszisztens) elnevezésű és mesterséges intelligenciára épülő rendszere lesz, amely képes értelmezni és reagálni a hangutasításokra.
Az ilyen rendszerrel felszerelt Toyoták használói például a kívánt cím vagy POI begépelése helyett egyszerűen szóban kommunikálnak majd a rendszerrel: „Vezess a leggyorsabb úton a repülőtérre” vagy „Mutasd az utat Gino olasz étterméig” – és a navigációs rendszer máris megjeleníti az optimális útvonalat.
Sőt, ezzel az alkalmazással olyan egyszerűbb feladatok is kiválthatók lesznek, mint a fényszóró lekapcsolása a nap végén, az úti cél aktuális időjárása, valamint üzenetek fogadása és küldése.
Ám ami elsőre csupán technológiai fejlesztésnek tűnik, valójában jótékonyan hat az autózás biztonságára is. Az utóbbi években ugyanis megfigyelhető, hogy egyre több baleset következik be azért, mert az autóvezető menet közben a telefonjával van elfoglalva. Azt pedig könnyű belátni, hogy ha a vezető mindkét keze szabadon marad, és szemével is a forgalomra és a vezetésre figyelhet, akkor nagymértékben nő a vezetés biztonsága.
A Toyota és a Line közös fejlesztést a CEATEC, Ázsia legjelentősebb olyan kiállításán jelentette be, amelynek fókuszában a modern információtechnológiai fejlesztések állnak.