Site icon TechAddikt

A Hyundai Motor Group megkezdi a Lunar Exploration Rover fejlesztési modelljének építését

A Hyundai Motor Group (a továbbiakban: a csoport) ma bejelentette, hogy űrkutatási partnerekkel közösen megkezdte egy holdkutató mobilitási rover első fejlesztési modelljének megépítését.

A Csoport 2022 júliusában közös többoldalú kutatási megállapodást írt alá hat koreai kutatóintézettel az űrkutatási ágazatban, hogy egy konzultatív testületet működtessenek és támogassák a holdfelszín felderítésére szolgáló mobilitási megoldás kifejlesztését.

A konzultatív testülethez tartozik a Koreai Csillagászati és Űrkutatási Intézet (KASI), az Elektronikai és Távközlési Kutatóintézet (ETRI), a Koreai Építőmérnöki és Épületgépészeti Intézet (KICT), a Koreai Űrkutatási Intézet (KARI), a Koreai Atomenergia Kutatóintézet (KAERI) és a Koreai Autóipari Technológiai Intézet (KATECH).

A különböző érdekelt felekkel folytatott megbeszéléseket követően a csoport meghatározta a kezdeti holdkutatási mobilitási fejlesztési modell irányát. A csoport arra számít, hogy a kezdeti tesztegység már 2024 második felében elkészül, és 2027-re tervezi egy olyan modell létrehozását, amely már indítási képességgel rendelkezik.

„A Hyundai Motor Group következetesen kijelentette, hogy célja, hogy hozzájáruljon az emberek hatókörének és az emberi mobilitási tapasztalatok körének bővítéséhez” – mondta Yong Wha Kim, a Hyundai Motor és a Kia ügyvezető alelnöke, a K+F tervezési és koordinációs központ vezetője. „A holdi felfedező mobilitás fejlesztési modelljének létrehozása nemcsak ezt a célt tükrözi, hanem azt is mutatja, hogy a jelentős kihívásokkal szemben is kézzelfogható eredményeket kívánunk elérni. A rover fejlesztésével a szárazföldi, tengeri és légi mobilitáson túl az űrbeli mobilitás felé terjeszkedünk.”

A roverhez a vállalatcsoport a Hyundai Motor Company és a Kia Corporation fejlett robotikai és autonóm vezetési technológiáit (kamera, LiDAR), a meghajtó rendszert (motor, kerekek, felfüggesztés), a töltő alkatrészeket (napelem, akkumulátor), valamint a Hyundai Rotem robotgyártási technológiáját használja egy többcélú mobilitási platform részeként.

A csoport alkatrészei a rover alsó részét foglalják majd el, míg a felső rész a holdfelszín kutatásához szükséges tudományos hasznos terhekből áll majd. A rover hőkezelő funkcióval és sugárzás elleni védelemmel rendelkezik majd, hogy ellenálljon a holdfelszín szélsőséges környezetének.

A tanácsadó testület várakozásai szerint a rover alsó részének kifejlesztése után a rover mobilitási platformként fog működni, amely a felső részt fogja támogatni, amely a holdfelszín ásásához, feltárásához és az emberi erőforrás-kutatáshoz szükséges különféle fejlett technológiákat fog tartalmazni. Végső soron a cél egy olyan univerzálisan alkalmazható mobilitási platform létrehozása, amely különböző hasznos terhek kezelésére alkalmas.

A fejlesztést, tesztelést és finomítást követően a tervek szerint a rovert a Hold déli pólusának közelében helyezik le, hogy különböző tudományos küldetéseket hajtson végre. A napenergiával működő, autonóm vezetésű mobilitási egység tömege körülbelül 70 kg lesz.

Mielőtt a rovert a Holdra küldik, a csoport a holdi küldetés előkészítéseként a Hold felszínéhez hasonló környezetben küldetésalapú teljesítményteszteket végez a fejlesztési modellel, és a teszteredmények alapján finomításokat hajt végre.

A Csoport elkötelezett az emberiség hatókörének kiterjesztése és különböző innovatív mobilitási megoldások biztosítása mellett a robotika, a mesterséges intelligencia (AI) és az autonóm vezetési technológiák révén. Ha többet szeretne megtudni a Csoportnak a robotika és a mobilitás ötvözésére vonatkozó elképzeléseiről, kattintson ide.

Exit mobile version