A Hyundai Motor Group (a továbbiakban: a csoport) kifejlesztett egy automatikus töltőrobotot (ACR) elektromos járművekhez (EV), és ma közzétett egy videót, amely bemutatja a képességeit.
Az EV-khez készült ACR egy egykarú robot, amely képes egy kábelt bedugni egy EV töltőportjába, majd a töltés befejezése után ismét eltávolítani azt. A valódi robotot akció közben bemutató új videó a csoport által tavaly júliusban közzétett CGI-változatot követi.
Az új videó egy olyan jelenettel kezdődik, amelyben a Hyundai IONIQ 6 önállóan parkol be egy EV-töltőállásba. Amint a jármű megáll, az ACR kommunikál a járművel, hogy kinyissa a töltőportot, a pontos helyet és szöget egy belsejében elhelyezett kamera segítségével kiszámítva.
A robot ezután felveszi a töltőt, és a jármű töltőportjához rögzíti, ezzel elindítva a töltést. A töltés befejezése után a robot eltávolítja a töltőt, visszahelyezi a megfelelő helyre, és lezárja a jármű töltőportjának fedelét.
„Az ACR segít abban, hogy az EV-töltés egyszerűbbé és kényelmesebbé váljon, különösen sötét környezetben. Emellett javítani fogja a hozzáférhetőséget, különösen a mozgáskorlátozottak számára, mivel a töltőkábelek vastagabbá és nehezebbé válnak a nagy sebességű töltés lehetővé tétele érdekében” – mondta Dong Jin Hyun, a Hyundai Motor Group robotikai laboratóriumának vezetője. „Folytatjuk az ACR fejlesztését a nagyobb biztonság és a nagyobb kényelem érdekében, hogy hamarosan minden EV-ügyfél élvezhesse a töltőállomásokon való használatának előnyeit.”
Az ACR, amely első pillantásra megtévesztően egyszerűnek tűnhet, a csoport fejlett robottechnológiájának egyik példája. A Csoport robotikai laboratóriuma az ACR kifejlesztése során különböző változókat vett figyelembe, például a jármű parkolási helyét, a töltőport alakját, az időjárást, az esetleges akadályokat és a töltőkábel súlyát.
Ahhoz, hogy a robot biztonságosan rögzítse a töltőt a töltőporthoz, olyan szoftvertechnológiára van szükség, amely egyszerre képes kiszámítani ezt a több változót. E célból a vállalatcsoport kifejlesztett egy algoritmust, amely 3D-kamera-alapú mesterséges intelligencia technológiát alkalmaz a robotokra, és az ezen az alkalmazáson alapuló következő generációs vezérlési technológia lehetővé teszi a robotok számára, hogy pontosan kezeljék a nehéz töltőket.
Tekintettel arra, hogy a legtöbb EV-töltőt a szabadban, fedél nélkül helyezik el, a Csoport mérnökei a K+F központban egy testre szabott kültéri elektromosjármű-töltőállomást építettek, és különböző körülmények között értékelték a teljesítményt. Ennek eredményeképpen az ACR IP651 víz- és porállósági fokozatot szerzett, és teljesítménye jelentősen javult, így szélsőséges környezetben is stabilan üzemeltethető. A mérnökök emellett egy beépített lézeres érzékelővel ellátott biztonsági rudat is felszereltek a robot köré, hogy megelőzzék az esetleges baleseteket, mivel a robot képes felismerni az álló és mozgó akadályokat.
A csoport várakozásai szerint az automatikus töltőrobotok jelentősen növelik az elektromos járművek töltésének kényelmét, és ha a jövőben autonóm parkolásvezérlő rendszerekkel kombinálják őket, akkor több parkoló jármű egymás utáni töltésével javíthatják a kihasználtságot.
Az újonnan bemutatott ACR a Hyundai Motor kiállítási standján lesz látható a 2023-as Szöuli Mobilitási Kiállításon, amelyet március 31. és április 9. között tartanak a KINTEX-ben (Ilsan-gu, Goyang-si, Gyeonggi-do).
1 Az IP-besorolást arra használják, hogy osztályozzák az elektromos burkolatok hatékonyságát a benne lévő berendezések folyadékokkal és szilárd anyagokkal szembeni védelmében, beleértve a szennyeződéseket, az olajat és a vizet. Az IP a „Ingress Protection” (behatolás elleni védelem) rövidítése, míg az ezt követő két számjegy a termék szilárd anyagok (0-6) és folyadékok (0-9) elleni védelmi képessége alapján rangsorol. Az IP65 besorolás azt jelenti, hogy a termék a legmagasabb szintű porvédelemmel rendelkezik, és képes ellenállni a minden irányból érkező alacsony nyomású vízsugaraknak.