A Hyundai Motor Group (a továbbiakban: a csoport) bejelentette, hogy a dél-koreai Szöulban, Gangnamban kísérleti jelleggel RoboRide autómentő szolgáltatást indít, amelyhez a saját fejlesztésű, 4. szintű autonóm vezetési technológiával ellátott IONIQ 5 akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) használja. A kísérleti RoboRide lesz az első autonóm vezetésű járművekkel működő autómentő szolgáltatás Gangnamban, Szöul egyik legzsúfoltabb városrészében.
A kísérleti szolgáltatáshoz a csoport ideiglenes autonóm vezetési működési engedélyt kapott a koreai Földügyi, Infrastrukturális és Közlekedési Minisztériumtól (MOLIT). A csoport együttműködik a Jin Mobilityvel, egy koreai startup céggel, amely az „i.M.” mesterséges intelligencia (AI) által működtetett, autós bérbeadási mobilitási platformot üzemelteti. A Jin Mobility feladata lesz a két IONIQ 5 RoboRide egység üzemeltetése az i.M. alkalmazáson. A csoport emellett a kísérleti szolgáltatás kiterjesztését is tervezi, miközben továbbfejleszti az autonóm vezetési technológiát, figyelembe véve a különböző körülményeket, például a menetstabilitást.
„A Hyundai Motor Groupnál a 4. szintű autonóm vezetési technológiát fejlesztjük a saját fejlesztésű fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) alapján, amelynek működőképességét és biztonságát a sorozatgyártás és a sikeres kereskedelmi bevezetés igazolja” – mondta Woongjun Jang, a Hyundai Motor Group vezető alelnöke és az autonóm vezetési központ vezetője. „Arra számítunk, hogy ez a RoboRide kísérleti szolgáltatás fontos fordulópont lesz, amely lehetővé teszi számunkra az autonóm vezetési technológia internalizálását.”
„Az érintett intézményekkel folytatott kutatás-fejlesztési munkával erősítettük képességeinket. A Hyundai Motor Group-pal együttműködve a RoboRide kísérleti szolgáltatással kezdve a jövő mobilitási színterének élére kívánunk állni” – mondta Lee Seong-wook, a Jin Mobility vezérigazgatója. „Minden erőnkkel azon leszünk, hogy szinergiákat teremtsünk ezen a kísérleti szolgáltatáson keresztül.”
A kísérleti szolgáltatás révén a vállalatcsoport értékes autonóm vezetési adatok gyűjtésére számít, és a tervek szerint továbbfejleszti a 4. szintű autonóm vezetési technológiát, hogy biztonságosan és rugalmasan navigálhasson a bonyolult városi környezetben.
Az ilyen bonyolult vezetési környezetre való felkészülés érdekében a Csoport együttműködött a szöuli fővárosi kormányzattal egy olyan rendszer létrehozásában is, amely képes összekapcsolni a közlekedési jelzéseket az autonóm járművekkel. Emellett 2019 óta bőséges vezetési adatokat gyűjtött a Gangnam körzetben végzett autonóm vezetés tesztelésével.
Emellett a Csoport egy saját fejlesztésű, távoli járműasszisztens rendszert is biztosít a biztonság érdekében. A rendszer figyeli az autonóm vezetés állapotát, a járművet és az útvonalat, és távoli asszisztenciafunkciókkal támogatja az utazást, például sávváltással olyan körülmények között, amikor az autonóm vezetés nem lehetséges. A 4. szintű autonóm vezetési technológia alapján a RoboRide jármű érzékeli, döntéseket hoz és ellenőrzi saját vezetési állapotát, míg a biztonsági vezetője csak korlátozott körülmények között avatkozik be.
A RoboRide kísérleti szolgáltatás hétfőtől péntekig, délelőtt 10 és délután 4 óra között fog működni, hogy minimalizálja az esetleges kellemetlenségeket az utakon. Egy fuvaron legfeljebb három utas vehet részt, míg a járműben egy biztonsági sofőr tartózkodik majd, aki vészhelyzet esetén reagál. A csoport azt tervezi, hogy kezdetben egy bemutató szolgáltatást működtet a belsőleg kiválasztott személyzet számára, majd a jövőben a kísérleti szolgáltatási célokat kiterjeszti az általános ügyfelekre.
A kísérleti szolgáltatás megünneplése alkalmából Won Hee-ryong, Dél-Korea földügyi, infrastrukturális és közlekedési minisztere és Oh Se-hoon, Szöul város polgármestere voltak az első ügyfelek, akik kipróbálhatták a RoboRide járművet.