A Fujitsu-t bízták meg a Helsinki terület egységes egészségügyi betegnyilvántartó és ERP-rendszerének kiépítésével az Apotti néven ismert nagyszabású digitális átalakítási projektben. A vállalat kiterjedt PaaS (Platform as a Service) menedzselt infrastruktúra-szolgáltatásokkal gondoskodik az Apotti rendszer rendelkezésre állásáról és biztonságáról.
Az Apotti projekt Helsinki, a környező térségek (Vantaa, Kirkkonummi,Kauniainen) önkormányzatai, valamint a Helsinki és Uusimaa (HUS) kórházi körzet együttműködésében zajlik. Célja egy olyan, a betegnyilvántartást és a klinikai adatokat kezelő, egységes egészségügyi program létrehozása, amelynek segítségével a régió adatvezéreltebb, bizonyítékokon alapuló módon tudja nyújtani az egészségügyi szolgáltatásokat. Az Apotti a régió meglévő IT-infrastruktúráját is ésszerűsíteni és egyszerűsíteni fogja, és a jelenleg használatban lévő megoldások többségét egyetlen rendszerrel váltja ki, amely várhatóan 2018 végén kezdi meg a teljes értékű működést.
Az új rendszer az egészségügyi és a szociális jóléti szolgáltatások összekapcsolásával javítja a régióban az ellátás minőségét. A terület 29 kórházának, 40 egészségügyi állomásának és 50 szociális támogató irodájának munkatársai ugyanazokhoz a beteginformációkhoz férnek majd hozzá valós időben, így sikeresebben összehangolhatják az idősgondozást, a gyermekek, a mentális betegek vagy éppen drogproblémákkal küzdők ellátását. Az egészségügyi ellátás jobb elérhetősége mellett az is előnyt jelent a régió mintegy 1,6 millió lakosa – Finnország népességének harminc százaléka – számára, hogy online szolgáltatásokat vehetnek igénybe pl. a vizsgálati időpont-egyeztetés vagy a receptfelírás terén.
„A projekt az első ilyen kezdeményezés a maga nemében, ami azt jelenti, hogy mindent nulláról tervezhettünk meg, a technológiák lehető legjobb ötvözésével anélkül, hogy régi infrastruktúrával kellett volna bajlódnunk. A Fujitsu nemcsak a lehető legkedvezőbb áron nagy rugalmasságot nyújtó infrastruktúramodellt biztosítja számunkra, hanem azt a magas szintű rendelkezésre állást és biztonságot is, amely elengedhetetlen egy hatékony egészségügyi rendszer kialakításához. A régió egészségügyi rendszereinek integrálásával jelentős javulásra számítunk az ellátás terén, és biztosak vagyunk benne, hogy az indulás mellett ahhoz is a legjobb infrastrukturális alapokkal rendelkezünk, hogy Apottit az Uusimma-térség több településére kiterjesszük” – mutatott rá Hannu Välimäki, az Oy Apotti Ab ügyvezető igazgatója.
A Fujitsu menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatásainak portfóliója révén a szervezetek olyan hibatűrő, ugyanakkor gyorsan reagáló IT-infrastruktúrához jutnak, amelynek segítségével a saját infrastruktúraeszközök telepítésének és karbantartásának kiiktatásával optimalizálni tudják technológiai költségvetésük felhasználását. A megoldásokat az ügyfelekkel közösen dolgozzák ki a co-creation módszerét alkalmazva – tehát szorosan együttműködve térképezik fel a jelenlegi és jövőbeni igényeket a lehető legmegfelelőbb konstrukció összeállításához. Az Apotti dedikált infrastruktúráját számos Fujitsu-szolgáltatás támogatja: pl. Platform as a Service (PaaS), Infrastructure as a Service (IaaS), monitoring és IT-támogatás, valamint a kényes egészségügyi adatokat védő fejlett biztonsági szolgáltatások.
„Dedikált menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatásainkkal kiszámítható havi díj mellett szeretnénk garantálni az Apotti maximális megbízhatóságát és rugalmasságát. Azáltal, hogy az infrastruktúrát a Fujitsu telepíti és felügyeli, az Oy Apotti Ab felszabadul, és a technológia menedzselése helyett minden energiájával arra összpontosíthat, hogy a lehető legjobb egészségügyi szolgáltatásokat nyújtsa a felhasználóknak. Folyamatosan megújítjuk és továbbfejlesztjük szolgáltatásainkat, így az Apotti rendszer mindig az elérhető legjobb szolgáltatásokkal és infrastruktúrával fog működni” – nyilatkozta Conway Kosi, alelnök, a Fujitsu EMEIA-régió menedzselt infrastruktúra-szolgáltatásokért felelős vezetője.
Az Apotti menedzseltinfrastruktúra-szolgáltatási szerződésének teljesítése már megkezdődött. Az egységes egészségügyi és betegnyilvántartás-kezelő rendszer várhatóan 2018 végén éri el a teljes rendelkezésre állást.